English Version
English

گروه خانواده - هر موضوع به جای خود فرمان است؛ پس بر گذشته افسوس نخور

گروه خانواده - هر موضوع به جای خود فرمان است؛ پس بر گذشته افسوس نخور

در مورد خلاصه سی‌دی «آهن» استاد می‌فرمایند: همه خوب هستیم و یاد گذشته را می‌نماییم و بابت هیچ یک از وقایع گذشته تاسف و تاثری نداریم؛ زیرا هر موضوع به جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ کدام نباید روی برتابید. شما در بعد زمان با کوششی سخت از هیچ موضوعی نباید خوف داشته باشید؛ زیرا تقدیر و فرمان الهی است.
این روزها متأسفانه باب شده که هر کس خداشناس هست در نظر مردم یک فرد نادان است. هر کس که خدا را قبول ندارد بسیار روشن فکر و فردی به روز است. وقتی که از خداوند صحبت می‌شود ما اصلاً از ذات خداوند چیزی نمی‌توانیم درک کنیم. مثل مورچه‌هایی که در جنگل زندگی می‌کنند و در مورد بزرگان جهان سیاست هیچ چیزی نمی‌دانند. ما نباید از هیچ موضوعی بترسیم یا هراس داشته باشیم؛ زیرا آن تقدیر یا فرمان الهی است. با خوب و بد بودن آنها نباید کاری داشته باشیم؛ چون به نظر ما بد است. اما آن پرده‌ای از رازهای نهان را باز می‌نماید.
در مورد خداشناسی و خوب شناختن خدا ما انسان‌ها در مورد ذات خدا چیزی را درک نکرده‌ایم؛ چون جهان آفرینش خداوند سطحی نیست و خیلی بزرگ است. سیستم الهی یک سیستم طبقه بندی شده و حساب شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصی است. ما از صفات خداوند خبر داریم ولی از ذات خداوند اطلاعی نداریم. نه زاده شده و نه می‌زاید و نه نیازمند است و ما نمی‌توانیم این را مجسم کنیم. در سوره حدید آمده است که ما آهن را برای شما فرستادیم که برای انسان‌ها هم آسیب سخت دارد و هم بسیار سودمند است. زمین قادر به تولید کردن آهن نبود؛ چون جایی که آهن باید تولید شود دما باید ۵۰۰ میلیون درجه سانتیگراد باشد تا آهن تولید شود. آهن به وسیله شهاب سنگ‌ها به زمین فرود آمده است.
در سوره واقعه آمده یک واقعه اتفاق می‌افتد که در آن هیچ دروغی نیست. حتماً وقتی اتفاق می‌افتد زمین می‌لرزد یا شکسته می‌شود، کوه‌ها شکافته می‌شوند و همه چیز ریز و ریز می‌شود؛ چون سیستم الهی حساب شده است و بر همه چیز نظارت دارد، این ما هستیم که بر همه چیز تسلط نداریم. ما حتی بر شهر وجودی خودمان تسلط نداریم. نه آمدنمان دست خودمان بوده و نه رفتنمان دست خودمان است. برای انجام کارهای گذشته نباید تاسف بخوریم که چرا فلان کار را انجام ندادم؟ چرا اینطور شد؟ چون این یک فرمان و یک تقدیر است. باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم، رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم. نتیجه‌اش به خودمان برمی‌گردد چه خوب باشد و چه بد، به دیگران حواله نکنید. ما همه آینه همدیگر هستیم و از افکار منفی بپرهیزیم و هیچ وقت ناامید نباشیم و همیشه به یاد خدا باشیم و در کارها به خدا توکل کنیم.

نویسنده: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لزیون یکم)
رابط خبری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .