English Version
English

حرمت؛ آرامش و احترام

حرمت؛ آرامش و احترام

سلام دوستان آذر هستم راهنما یک همسفر:

حرمت، به مجموع بايد و نبايد‌هايی گفته می‌شود كه مرز يا خطوط بين من و ما  را تعيين می‌نمايد. بزرگی می‌گفت: قوانين به خودی خود ارزش و تقدسی ندارد، چيزي كه مهم و مقدس است اجرای قوانين، یعنی همان  فعل و حركت آن است كه به انسان‌ها آرامش و التيام می‌بخشد.

حرمت را اگر از همان فعل حرام استخراج نماییم، می‌توان فهميد كه اگر انسانی مرتکب فعل حرام شود، حتماً يك سری مشكلات و يا به عبارتي دیگر اصطكاك را در مسير تعيين شده شخص بوجود خواهد آورد و طبيعتا جز تخريب و در نهايت بازماندن از سفر و يا هدف تعيين گشته می‌شود.

حرمت از نگاهی دیگر! يعني حدود، حريم‌ها، خط و مرزها و اندازه و يا به عبارتي می‌توان گفت: حد و حريم هر شخص، حد و مرز ورود يا خارج گشتن از مسئوليت هر فرد؛ در تغذیه هم ما این حد و مرز را در تغذیه سالم خود باید رعایت نماییم تا بتوانیم جسم سالم و تعادل در آن را داشته باشیم. عواملی را كه ممكن است مانع از اجرای اين فرامين و قوانين و يا همان حرمتهای ذكر شده برای هر فردی می‌شود، می‌تواند همان عدم آگاهی فردی باشد كه در گذشته با توجه به فرهنگ، مذهب و آداب معاشرتی خود، رشد و پرورش يافته است و ممكن است فرد خاطی اطلاعات و آگاهی کافی از لحاظ اینکه در چه مكان و جايگاهي قرار گرفته تا اهميت آن را درك بنمايد وجود ندارد و همه آنها ناشی از ناتوانی و فرهنگی سالم است و در نتیجه‌ نمی‌تواند ارزش و اهميت سفر كردن را دريافت بدارد.


سلام دوستان فروغ هستم یک همسفر:

حرمت یعنی آنچه محترم داشتنش واجب است. حریم برای هر سطحی از جامعه و طبیعت تعریف شده است. یک رودخانه و یک جنگل دارای حریم است و نباید به آن تعرض کرد. یک خانواده حریم دارد. کنگره هم به عنوان یک سازمان مردمی دارای حریم است که حفظ آن باعث رشد و توسعه آن شده و همچنین باعث شده که افراد در کنار هم و با خانواده های خود با آرامش به درمان برسند و هیچ گونه تنش و درگیری با هم نداشته باشند.


سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر:

اولین نوشتار در کنگره حرمت کنگره است که دو بار خوانده می‌شود به خاطر اینکه از اهمیت زیادی برخوردار است. رعایت قوانین در کنگره برای همه لازم و ضروری است و من همسفر برای حفظ آرامش خود و کمک به مسافرم طبق اصول و قوانین کنگره پیش می‌روم تا آموزش دریافت کنم و به نقطه دانایی برسم. هر چیزی یک حرمتی دارد و باید حرمت آن حفظ شود، به‌طور مثال رودخانه برای خود حریمی دارد و باید رعایت کنیم و در حریم رودخانه ساختمان‌سازی نکنیم چرا که ضرر آن در نهایت به خودمان می‌رسد، همین‌طور  کنگره برای خود حرمت‌هایی دارد و باید رعایت شود چون اگر این حرمت‌ها حفظ نشود مشکلاتی پیش می‌آید و اگر در کنگره زیاد با هم ارتباط دوستانه و مالی برقرار کنیم مشکلاتی را به وجود می‌آوریم.


سلام دوستان کبری هستم راهنما یک همسفر:

قوانین و حرمت های کنگره 60 چهار چوبی هستند که تا زمانی که من همسفر در این چهارچوب قرار داشته باشم واز آنها پیروی کنم وطبق آنها عمل کنم اولین نتیجه آن آرامش و راحتی خودم است. استاد امین در سی‌دی موسی فرمودند: عمل کردن به قوانین درست زندگی باعث بالا رفتن دانش و علم درست زندگی کردن می‌شود و انسان را از تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها هدایت خواهد کرد و در ابتدا شاید برای انسان این تصور را ایجاد کند که حرکت در مسیر درست قوانین سخت و دشوار باشد اما بر عکس این طور نیست بلکه  حرکت در مسیر درست در ادامه آرامش و آسایش و راحتی را برایمان ارمغان خواهد داشت .

در کنگره تمامی قوانین زندگی را آموزش می گیریم تا بتوانیم در خانواده و اجتماع با کاربردی کردن آنها زندگی بهتری داشته باشیم رعایت این اصول و قوانین به صورت صحیح با اعضای خانواده و فامیل باعث محکم شدن رابطه بین اعضا می‌شود و ما طبق صحبت‌های آقای امین به این ارتباط نیازمند هستیم و انرژی لازم را از خانواده دریافت می‌کنیم که چه بسا از بین رفتن این حریم و حرمت‌ها بین افراد خانواده و از هم گسستگی آن تخریب زیادی را منجر می شود .

در جامعه هم اگر در هر سطحی قوانین و فرامین را درست عملی و اجرایی نکنیم در ارتباط با دیگران دچار مشکل می شویم و مسائل زیادی را برای خودمان ایجاد می کنیم.  آقای مهندس فرمودند: در ارتباطات خود با دیگران نباید زیاد مأخوذ به آداب شوید و باعث ناراحتی خودتان شوید ما باید بتوانیم عمل صالحی که انجام می‌دهیم عمل سالمی هم باشد تا هم به خودمان و هم به انسان‌های دیگر آسیب وارد نکنیم و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ نکنیم در واقع باید هنر درست زندگی کردن را بیاموزیم.

تایپ: جمعی از اعضای لژیون تغذیه سالم رهجویان راهنما همسفر آذر
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (عضو لژیون تغذیه سالم)
ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .