English Version
English

نگه‌داشتن حرمت‌ها مساوی است بارهایی از بندها

نگه‌داشتن حرمت‌ها مساوی است بارهایی از بندها

همه ما می‌دانیم همه‌جا اعم از ادارات و ترجمان‌ها و حتی خانه، قوانین مخصوص خود را دارد و باید یکسری حدومرزها رعایت شود تا آن محیط پابرجا و سلامت بماند. کنگره هم مستثنا از این قاعده نیست، حرمت‌ کنگره‌ 60 از‌ قوانین‌ مهم‌تر‌ است‌ و‌ همیشه‌ در‌ ابتدا‌ و انتهای‌ جلسه‌‌ قرائت‌ می‌شود‌ که می‌گوید کنگره‌ مکان‌ امن‌ و‌ مقدسی‌ است‌‌؛  ولی‌ ما‌ نباید‌ با‌ سهل‌انگاری‌ خود‌ وسایلمان‌ را‌ رها‌ کنیم‌ و‌ مراقب‌ وسایل‌ خود‌ نباشیم‌. در اول حرمت خوانده می‌شود‌ که‌ دروغ گفتن، علیه‌ دیگران‌ سرزنش‌ کردن‌، درست‌ نیست‌‌ و ما نباید در کنگره یکدیگر را سرزنش کنیم. آقای مهندس در صحبت‌های خود گفته‌اند که‌ به‌ عقیده‌ من‌ دروغ‌ مادر‌ تمام‌ بیماری‌ها‌ و‌ فسادهاست‌.

نباید‌ غیبت‌کنیم، کسی که غیبت می‌کند مثل کسی است که گوشت برادر مرده خود را می‌خورد. این‌یک تمثیل است و ازنظر زشت بودن و ضد ارزش بودن غیبت این‌گونه مطرح می‌کند. در کنگره و حرمت آن گفته می‌شود که نباید حرف دیگران را قطع کنیم و با گفتن، مثلاً ‌میان‌ حرفتان‌ شکر‌، به‌ خود‌ اجازه‌ بدهیم حرف طرف مقابل را قطع کنیم و این بیشترین ‌بی‌احترامی‌ به‌ شخص مقابل است. ما باید با اجازه صحبت کنیم و برای صحبت کردن اجازه بگیریم. یکی دیگر از حرمت‌ها استفاده نکردن از الفاظ‌ زشت و نامناسب  است؛ نباید یکدیگر را با القاب زشت صدا کنیم، در کنگره فقط بانام کوچک یکدیگر را می‌نامیم و یکی از مهم‌ترین اصول و قوانین کنگره 60 این است که راهنمایان با دیده‌بانان  و یا راهنمایان با رهجویان خود نباید رابطه مالی برقرار کنند. اگر در بیرون از کنگره با هرکسی ارتباط مالی داریم حتماً باید رسید دریافت نماییم.

لباس و پوشش مناسب برای آقایان و خانم‌ها در کنگره ضروری است. راهنما و رهجو نمی‌توانند به هم تلفن بزنند؛ چون راهنما چندین ساعت در کنگره درگیر است و اگر سؤالی هست باید در همان‌جا پرسیده شود و مناسب نیست ما در هر ساعت، وقت و بی‌وقت مزاحمت ایجاد نماییم. از هر کاری که به سیستم کنگره آسیب می‌رساند، مثل تجمع در اطراف شعب باید خودداری کرد، در محل شعبه‌ها نباید برای همسایگان شعبه مزاحمت ایجاد کنیم، تجمع نماییم و سلب آسایش کنیم؛ چراکه کار ما خدمت به انسان‌ها است نه اذیت و آزار آن‌ها. امیدوارم با رعایت حرمت‌ها و قوانین کنگره بتوانیم در کار وزندگی خود نیز قوانینی را وضع کنیم تا بتوانیم راحت‌تر و بهتر و در آرامش و آسایش زندگی نماییم.

نویسنده: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دهم)
ویرایش: رابط خبری همسفر زهره لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دهم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .