English Version
English

کنگره مانند بهشت است

کنگره مانند بهشت است

خداوند را شاکر و سپاسگزار هستم که در مسیر آموزش‌های کنگره حضور دارم؛ همچنین از راهنما خانم مریم که فرصت خدمت‌گذاری را به بنده داده‌اند نیز قدردانی می‌کنم. 

دستورجلسه این هفته «حرمت کنگره۶٠، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» می‌باشد. زمانی که من وارد کنگره شدم و در جلسه عمومی نشسته بودم؛ نگهبان، حرمت کنگره را که قرائت می‌کرد، به بندبند آن توجه می‌کردم و درواقع برای من جالب بود. از اول سعی کردم به حرمت و قوانین کنگره احترام بگذارم. هنگامی که حرمت خوانده می‌شد، در وجود من یک حس بسیار عالی به وجود می‌آمد. زمانی که حرمت کنگره قرائت می‌شود، حسی مانند خواندن قرآن داشته، سکوت می‌کنم و گوش فرامی‌دهم تا بتوانم نکات آن را در کنگره و زندگی خود اجرائی کنم. کنگره۶٠ با عنوان حرمت کنگره شناخته می‌شود و از ۱۱بند تشکیل شده است که تمام مفاد آن نشأت گرفته از بایدها و نبایدهایی است که مورد تأیید خرد جهانی هستند. 

ابتدا نوشتار بیان می‌شود: «کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ کند»؛ بنده هر زمان این جمله را می شنوم، خود را در حرم مقدس و امن احساس می‌کنم و به آرامش می‌رسم؛ چراکه مصرف‌کنندگان در این مکان درمان و احیا می‌شوند و چیزی مقدس‌تر از احیا یک انسان وجود ندارد و امنیت آن به دلیل اجرایی کردن حرمت‌هایی که گفته شده و برای آرامش و آسایش من از بند تاریکی‌ها و دست‌یابی به روشنایی‌ها است. حرمت کنگره به من زهرا می‌گوید: دروغ نگویم، سرزنش نکنم، سخن دیگران را قطع نکنم، بدون اجازه استاد سخن نگویم، با پوشش مناسب وارد کنگره شوم و دیگر نکاتی که در حرمت کنگره ذکر شده و تمام آن‌ها برای رهایی من از بند تاریکی‌ها است.

در بخش دوم که رابطه کاری، مالی و خانوادگی را در کنگره ممنوع اعلام می‌کند، به دلیل تجربه‌هایی است که افراد را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. آقای مهندس در همه حال می‌فرمایند: کنگره مانند بهشت است که روابط مالی و کاری محبت را میان اعضا از بین می‌برد؛ زیرا خانواده از مهم‌ترین ارکان جامعه است که باید حریم آن حفظ شود؛ چراکه ورود به این حریم و برقراری رابطه خانوادگی میان اعضا، می‌تواند مشکلات فراوانی را به‌همراه داشته باشد و شخص را از ادامه سفر و درمان باز دارد. در پایان امیدوار هستم که با پایبند بودن به حرمت‌ها و قوانین کنگره بتوانم به صلح و آرامش در زندگی و کنگره برسم.

نگارنده: همسفر زهرا (م) رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)
تصویرگر: راهنمای تازه‌واردین همسفر آرزو
ویرایش و ویراستاری: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا(نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .