English Version
English

هفت آسمان

هفت آسمان

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با قوت گرفتن از قدرت مطلق الله

با سلام و سپاس؛ نگاه و حضور حاضر، مهربان و بهاری شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «آهن» دعوت می‌کنیم.

سخنان ماندگار مهندس دژاکام عزیز 

«به نام خالق هستی بخش جهان»
سلام دوستان آمنه هستم همسفر ابراهیم   
وقتی در مورد خداوند صحبت می‌کنیم، راجع به ذات خداوند چیزی نمی‌دانیم؛ بلکه در مورد صفات خداوند صحبت می‌کنیم در قرآن «سوره‌ توحید» آمده: خداوند یکتا و بی‌نیاز است، نه فرزندی دارد و نه فرزند کسی است.
جهان آفرینش به این شکلی که می‌بینیم نیست، بلکه یک سیستم طبقه‌بندی شده و تشکیلات بسیار منظمی است که همه چیز در آن با دقت، برنامه‌ریزی شده و خداوند نظارت کامل بر آن دارد؛ جهان خلقت از هفت طبقه یا هفت آسمان تشکیل شده است هر چه به طبقات بالاتر برسیم، از نظر علم و آگاهی در مقام والاتر و قوی‌تری هستند؛ امّا این‌جا که ما زندگی می‌کنیم و آسمانی را که می‌بینیم، باز آسمانی بالاتر از آسمان ما هست که یک‌سری مطالب از آن‌جا به این آسمان القا و یا مخابره می‌شود، بنابراین باید نسبت به مسائل دینی و اعتقادی خود تفکر کنیم و سطحی‌نگر نباشیم.

سیستم الهی طوری طراحی شده که اعمال هر انسان باعث آرامش یا عذابش می‌شود؛ خداوند قوانینی را برای آگاهی انسان‌ها، توسط پیامبران فرستاده تا در مسائل و روابط‌‌شان مثلِ ازدواج، طلاق، ارث، جرم‌ها و ... دچار مشکل نشوند؛ پس قوانین در تمام کتب الهی یکی است و به مرور زمان نسبت به فهم و درک انسان‌ها کامل‌تر شده است.
در قرآن «سوره حدید» آمده: «ما آهن را بر شما فرستادیم» پس آهن در زمین و خورشید بوجود نیامده! چون برای تهیه آهن پانصد میلیون درجه سانتیگراد انرژی لازم است تا تهیه شود، در حالی‌که در مرکز خورشید پانزده میلیون درجه حرارت وجود دارد!
قبل از این در سوره واقعه راجع به این اتفاق آمده «ستارگان و سیارات عمری دارند و به تبع، زمین هم عمری دارد و به پایان می‌رسد، سپس متلاشی می‌شود.» این‌ها در ۱۴۰۰ سال قبل بیان شده! در حالی‌که انسان در حدود پانصد سال قبل به اطلاعاتی در مورد ستارگان و کهکشان‌ها رسیده است‌؛ اما گروهی از انسان‌های خدا ناباور این مسائل را قبول ندارند! این طبیعی است؛ چون جهان از دو قطب مثبت و منفی آفریده شده و اگر قطب منفی نباشد، انسان به تکامل نمی‌رسد؛ امّا اعمال انسان باعث رنج و عذاب یا آرامش خودش می‌شود و این‌که نباید در مورد سختی عمل، دچار تأسف و تأثر شویم، زیرا زندگی بر پایه «خواست، تقدیر، فرمان الهی» است.
تقدیر: نامه پیشین است که ما الان به آن رسیده‌ایم و نباید ترسی نسبت به خوب و بد آن داشته باشیم، فقط باید از آن درس بگیریم؛ گاهی سختی، باعث شکافته شدن راز‌های نهان می‌شود؛ مثل اعتیادِ جناب مهندس
باید نسبت به اعمال خود همیشه تفکر کنیم و در تصفیه آن کوشا باشیم؛ گاهی لازم است به صراحت سخن نگوییم؛ چون ممکن است دچار بحران شویم! هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
مسئله آخر، از افکار منفی (ناامیدی) پرهیز کنیم؛ سمی مهلک است از کلمات منفی مثل خسته‌ام، افسرده‌ام و... استفاده نکنیم؛ مثل باتلاق است.
یاد خداوند، نیروهای الهی و افکار مثبت به انسان نیرو می‌دهد و باعث آرامش انسان می‌شود.

منبع: سی‌دی «آهن» مهندس دژاکام

با سپاس بیکران از برداشتِ همسفر آمنه عزیز

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر آمنه، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر مینا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ششم)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .