English Version
English

خدمتگزار دردمندان، نه سرور آن‌ها

خدمتگزار دردمندان، نه سرور آن‌ها

باران نعمت‌ها و موهبت‌های الهی همیشه در حال باریدن است و در این میان ظرف دل افرادی باروح زلال و طبعی بلند، دریایی شده تا باران بیشتری نصیبشان شود و در زمره افرادی خاص و خدمت‌گزار قرار گیرند؛ چراکه انتخاب شدن برای خدمت به مخلوقین بزرگ‌ترین افتخار یک انسان است.

ایجنت همسفر محبوبه همراه مسافر خود با تخریب بیش از ۱۵ سال انواع آنتی‌ایکس وارد کنگره شدند با DST و داروی OT به مدت ۱۲ ماه باراهنمایی مسافر جهانگیر و همسفر فاطمه سفر کردند. در حال‌ حاضر حدود ۶ سال است که با دستان پرمهر آقای مهندس آزاد و رها هستند. به مناسبت تودیع و تقدیر از خدمات ایجنت گروه خانواده همسفر محبوبه گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با ایشان ترتیب دادیم که تقدیم نگاه پرمهرتان می‌نماییم.

لطفاً بفرمایید روابط شما در جایگاه ایجنت با اعضاء نمایندگی به‌خصوص افرادی که در جایگاه‌های خدمتی قرار داشتند بر پایه چه دیپلماسی بود تا ضمن اجرای اصول کنگره، پیوند محبت بین اعضاء برقرار باشد؟

در یک‌کلام، دیپلماسی که از آموزش‌های آقای مهندس آموختم و در ادامه از الگوهای داخل کنگره که این آموزش در رفتار و برخورد آن‌ها کاملاً قابل‌مشاهده است و همیشه از عمل آن‌ها در حال آموزش هستم. موضوع مهمی که کنگره را از سایر سیستم‌ها متمایز می‌کند این است که قوانین بدون نقص و محکمی دارد و مهم‌تر این‌که بسیاری از اعضاء بدون اجبار قوانین را محترم می‌شمارند که علت آن پیوند محبت و احترام به جایگاه انسانی همراه با آموزش افراد است، بنابراین در هر جايگاه خدمتی باید محبت، احترام و عمل سالم سرلوحه وظیفه و مسئولیت من باشد.

شما با حضور در این جایگاه خدمتی چه آموزشی را بیشتر از همه سرلوحه خود برای انجام خدمت قراردادید؟

سرلوحه در هر جايگاه خدمتی کنگره برای من همسفر تعریف‌شده است، اگر مبنای هر تفکر و عملی که انجام می‌دهم؛ مثلث معرفت، عدالت و عمل سالم باشد و تمامی رفتارم بر این سه اصل استوار باشد قطعاً خدمت در جهت اهداف کنگره انجام خواهد گرفت، نکته دیگر زمانی که پیمان را می‌خوانم گویی آموزش را در کوتاه‌ترین جملات برایم تعریف کرده که در پیشگاه قدرت مطلق و کلیه اعضاء کنگره ۶۰ پیمان ببندم و حافظ حرمت باشم، همچنین در قالب الگوی بدون نقص، خدمتگزار دردمندان باشم نه سرور آن‌ها، بنابراین با مهربانی و احترام برخورد کنم.

با توجه به کوله‌بار اکنون خود، اگر بار دیگر در این جایگاه قرار بگیرید بیشترین تأکید و حساسیت شما در مورد چه موضوعاتی خواهد بود؟

طبق فرمایش استاد امین «مهم‌ترین رکن برای یک مجموعه یا جامعه، آموزش درست است». اگر راهنما از ابتدا در لژیون آموزش‌ها را به‌درستی انتقال دهد در ادامه مشکلات نمایندگی کمتر است و شاهد رهایی و رشد افراد هستیم که قطعاً اهدافی مانند پرورش خدمتگزاران صادق به همراه خواهد داشت. اگر لطف خداوند دوباره شامل حالم شود، تمام سعی و تلاشم بر این‌ مبنا است که امنیت و آرامش با تکیه‌بر حرمت‌ها برقرار باشد تا بستر مناسبی برای آموزش افراد فراهم شود که در کل وظیفه ایجنت و گروه مرزبانی همین امر هست.

کمی از تجربه خود در مورد ارتباط و همکاری که با مرزبانان دو دوره داشتید، بفرمایید؟

کار کنگره در هر بخش به‌صورت گروهی انجام می‌شود که البته این موضوع بار آموزشی بالایی دارد و به‌تبع درصد خطا نیز کمتر می‌شود، به لطف خداوند دو دوره در خدمت دو گروه از مرزبانان بودم و با توجه به همکاری این عزیزان با بنده مسائلی که مشکل به نظر می‌رسید بهتر حل می‌شد، مورد قابل‌توجهی که در هر دو دوره مرزبانی عیناً می‌دیدم و لذت می‌بردم این‌ بود که مرزبانان باهم همکاری خوبی داشتند و در انجام وظایف‌ از یکدیگر حمایت می‌کردند، صمیمانه از همکاری دو دوره مرزبانان که در خدمت ایشان بودم، سپاسگزارم؛ چراکه لحظات به‌یادماندنی همراه با خدمت را برایم به ارمغان نهادند، من نیز سعی کردم در خدمت‌های محول شده تعادل و عدالت بین مرزبانان باشد تا در کنار یکدیگر از آموزش و لذت جایگاه بهره‌مند باشیم.

لطفاً از بازتاب آموزش‌های کنگره در روابط اجتماعی خود و محیط بیرون از کنگره برایمان بگویید؟

قطعاً هر جايگاه خدمتی بازتاب آموزشی است که دریافت می‌کنم و البته در بیرون از کنگره نیز کمک بسیاری به من می‌کند، منِ همسفر از زمان ورود به کنگره به‌نوعی وارد خدمت شدم و در خاطرم هست از سفر اول تاکنون هر مقطعی را در کنگره گذرانده‌ام، در محیط خارج از کنگره و همچنین در زندگی اجتماعی من کمک به سزایی داشته، از آموزش برخورد مناسب با اطرافیان تا محبت به‌اندازه و مسائل بسیار دیگر، خدمت ایجنتی نیز باعث شد در مورد هر موضوعی بیشتر تفکر کنم، اولاً سریع تصمیم نگیرم در ثانی در حل مسائل نگاه کلی و همه جانبه‌ای داشته باشم.

در این دوره خدمتی چه زمانی بیشتر از همیشه در برخورد و راهنمایی همسفران، خدا را شکر کردید که عمل سالم را تمام و کمال به‌جا آوردید؟

سؤال سختی است؛ زیرا هرچه در کنگره بیشتر آموزش می‌بینم درمی‌یابم که تشخیص عمل سالم چه قدر سخت است و قاطع نمی‌توانم بگویم؛ در برخورد با دیگران تمام و کمال عمل سالم را به‌جا آورده‌ام، البته فکر می‌کنم همه ما در خدمت‌های کنگره این تجربه را داشته‌ایم که بایستی در این مرحله اول سلاح کار و در ادامه رضایت افراد را به همراه داشته باشیم.

ضمن نزدیک شدن به آزمون راهنمایی و با توجه به حس و آموزشی که در خدمت راهنمایی دریافت کردید، چه جمله انگیزشی برای همسفران دارید تا از فرصت باقیمانده خود استفاده بهینه داشته باشند؟

بسیاری از سفر دومی‌ها با نزدیک شدن به زمان آزمون راهنمایی سرگرم مطالعه و برنامه‌ریزی هستند، بسیار شنیدم که می‌خوانم؛ ولی مطالب در خاطرم نيست یا اضطراب دارم؛ اما موضوعی که تا حدودی در مورد این جایگاه آموختم این‌که لمس و رسیدن به این جایگاه فراتر از خواندن و حفظ مطالب است، آقای مهندس نیز بارها فرموده‌اند: «مطالب را خوب بخوانید»؛ ولی چرا مانند سایر آزمون‌ها منع می‌کنند که سؤال گرا نباشم؟ زیرا هدف از آزمون، یادگیری مطالب کنگره است تا حال انسان‌های درگیر تاریکی را بهتر درک کنم، اگر نیت من از کسب جایگاه راهنمایی، آموزش و سپس خدمت باشد، طبق صحبت استاد سردار «در کنار خواندن، فهم مطالب نیز باشد» قطعاً به این جایگاه خواهم رسید و این مرحله یا مرحله آزمون بعدی تفاوت بسیاری ندارد، همان‌طور که استاد سردار در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر بر زمان تأکیددارند قطعاً زمان از طلا ارزشمندتر است، قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند          بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم، ان‌شاءالله من همسفر در هر موقعیتی که هستم قدردان زمان، نعمات و الطاف خداوند باشم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حس و حال خود را نسبت به نمایندگی سلمان و همسفران این نمایندگی بفرمایید؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بسیار خوشحالم که به‌واسطه این جایگاه خدمتی مدتی در خدمت همسفران نمایندگی سلمان فارسی اصفهان بودم، پیوند محبتی که در طول این مدت با عزیزان برقرار شد برای من بسیار ارزشمند است، وجود همه اعضاء کنگره سرشار از محبتی هست که از خداوند و وجود آقای مهندس دریافت می‌کنند و البته نمایندگی سلمان از این امر مستثنی نیست، صمیمانه از همه عزیزانی که در طول این مدت همکاری داشتند بسیار تشکر می‌کنم‌ و در پايان از خداوند، همچنین آقای مهندس بزرگوار، خانم آنی بزرگ، خانم کماندار و همه عزیزانی که در این خدمت من را یاری رساندند، صمیمانه سپاسگزارم.

عکس: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر وجیهه (لژیون نوزدهم)
تنظیم و ارسال: همسفر خدیجه 
همسفران نمایندگی سلمان فارسی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .