English Version
English

مراسم تقدیر و قدردانی از مرزبان های محترم دور قبل و اهدای شال مرزبانی به مرزبان های دوره جدید

مراسم تقدیر و قدردانی از مرزبان های محترم دور قبل و اهدای شال مرزبانی به مرزبان های دوره جدید

جلسه سیزدهم از دور چهلم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دانیال اهواز به استادی همسفر بهشته، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر صفورا با دستور جلسه«جهانبینی؛ حرمت کنگره، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ » در روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان بهشته هستم یک همسفر
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم، از نگهبان، ایجنت شعبه خانم اعظم عزیز، گروه مرزبانی و راهنمای عزیزم خانم سمیه کمال تشکر را دارم که به من این فرصت را دادند که در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش بگیرم.
دستور جلسه حرمت کنگره و چرا رابطه مالی، تجاری و کاری در کنگره ممنوع می‌باشد؟
در واقع کلمه حرمت از حریم می‌آید، حریم و مرز‌هایی است که نبایستی از آن عبور کنیم، و اگر از آن عبور کنیم در واقع باعث می‌شود که از دایره امن خودمان و آن امنیتی که تک تک اعضای کنگره، برای حضور و درمان اعتیاد در کنگره به آن نیاز داریم خارج شویم.


حرمت کنگره به میزانی اهمیت دارد که تمامی نوشتار‌های کنگره یکبار خوانده می‌شوند، اما حرمت توسط نگهبان، در سکوت مطلق دوبار خوانده می‌شود که این نشان دهنده اهمیت این حرمت می‌باشد، همه افراد کنگره، چه معنی آن را بفهمند و چه نفهمند باید آن را رعایت کنند.


یک مصرف‌کننده مواد مخدر، یک طایفه، یک محله و یک خانواده را بهم می ریزد، اما همیشه این سؤال برای من پیش آمده که چطور، بر اساس چه چیزی ما در کنگره روز‌های پنجشنبه در کنار مسافرانی که قبلاً مصرف‌کننده بودند و یا در حال درمان هستند، قرار می‌گیریم بدون هیچگونه احساس ترس، اضطراب و نا امنی، در واقع رعایت حرمت‌ها است که باعث نظم، امنیت، آسایش، صلح و آرامش در گنکره می‌شود.
این سؤال همیشه برای من پیش آمده، چون خود من تجربه نداشته‌ام، که آیا من در کنار مصرف‌کننده خودم می‌توانم بدون هیچ احساس ترسی وارد یک کمپ بشم و چندین ساعت را در کنار آن قرار بگیرم؟
قطعاً این امکان‌پذیر نیست.
اما در مورد حرمت‌های کنگره، چرا رابطه مالی، تجاری و کاری ممنوع می‌باشد؟!
وقتی این نوع روابط برقرار شوند، یک سری خورده حساب‌هایی پیش می‌آید که باعث ایجاد اختلاف بین افراد می‌شود و از همدیگر فاصله بگیرند و به یکدیگر احترام نگذارند و در نتیجه، باعث فاصله گرفتن آن‌ها از کنگره می‌شود.


روابط خانوادگی و دوستانه در کنگره ممنوع می‌باشد، من قبلاً خودم از خودم سؤال می‌پرسیدم چرا؟! خوب دوستی‌ها عمیق‌تر می‌شود!
ولی خواه ناخواه افراد وارد حریم شخصی یکدیگر می‌شوند و آن روابط دوستانه متزلزل می‌شود، و در نهایت باعث ایجاد فاصله بین افراد می‌شود.
دروغ گفتن یکی از ضد ارزش‌هایی است که جناب مهندس فرمودند « مادر تمام بیماری‌ها و ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است » ما از بدو ورود به کنگره، یاد می‌گیریم، صداقت بالاترین ملاکی است که ما را به درمان می‌رساند.


هدف نهایی که ما به کنگره می‌آییم، درمان اعتیاد است، ما هیچ هدف دیگری در کنگره نداریم و تمام تلاشمان باید برای این باشد که به این هدف برسیم.
سرزنش کردن و پشت دیگران صحبت کردن، من بهشته، شخص بنده اگر با شخصی مشکلی را دارم باید آن مشکل را مستقیماً با خود شخص مطرح بکنم و زمینه بدگویی علیه آن شخص را فراهم نکنم.


الفاظ ناشایست و ناپسند به کار بردن و شوخی‌های بیش از حد، شخصیت انسان را پایین می‌آورد، در واقع این انسان‌ها هستند که با رفتار و منش خودشان، شخصیت خودشان را نشان می‌دهند و رفتار آنهاست که باعث می‌شود یک نفر وارد حریم شخصی آن‌ها شود و یا اجازه نمی‌دهند که وارد حریم شخصیشان شوند، و هم چنین رفتار بزرگتر‌ها هم باید به گونه‌ای باشد که، کوچکتر‌ها آموزش بگیرند و شخصی اجازه ندهد که وارد حریم شخصی دیگری شود.


من بهشته هر وقت که در کنگره صحبت می‌کنم باید، تمام صحبت‌هایم را بسنجم و با هر شخصی مطابق با روحیاتش صحبت کنم، خدایی نکرده حرفی نزنم که کسی آزرده شود به قول آقای مهندس :« هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ».
لباس و پوشش مناسب در کنگره فقط مختص به خانم‌ها نیست، آقای مهندس این حرمت را قرار دادند که اولاً، مشکلی برای کنگره پیش نیاید و باعث تعطیلی کنگره نشود، مسافران هم باید در کنار همسفران از پوشش مناسب، آراسته و تمیز استفاده کنند.


تلفن دادن و تلفن گرفتن در کنگره ممنوع می‌باشد، خیلی از مسافران و یا همسفرانی که وارد کنگره می‌شوند، حتی نزدیکترین افراد هم از حضور آن‌ها در کنگره اطلاعی ندارند، ممکنه شخص من یک تماسی را بگیرم و مشکلات متعددی برایشان به وجود بیاورم، حتی اگر یکی از اعضای کنگره را خارج از کنگره دیدم، اگر صد در صد اطمینان نداشتم که آن شخص خانوادش مطلع هستند، به هیچ عنوان نباید بروم جلو و احوال پرسی کنم.


در آخر مسئولیت تمام لوازم شخصی هر کس به عهده خودش می‌باشد، من اگر نتوانم از لوازم شخصی، کیف و موبایل خودم مراقبت کنم پس، چطور می‌توانم از زندگی خودم مراقبت نمایم، این مراقبت نکردن از وسایل باعث می‌شود که افراد نسبت به یکدیگر بدبین شوند و این فضای امن کنگره، به یک فضای ناامن و مسموم تبدیل شود که مسبب آن شخصی است، که از وسایل شخصی خودش مراقبت نکرده است.

ممکن است یک آدم غریبه در لباس تازه وارد، وارد کنگره شود و باعث ایجاد خطای جبران ناپذیری شود.
نتیجه‌گیری آخر، همین رعایت حرمت‌ها است که کنگره به یک مکان مقدس تبدیل شده است و رعایت این حرمت‌ها، درمان و ر‌هایی را برای سفر اولی‌ها به بهترین شکل امکان‌پذیر کرده است، و سفر دومی‌ها هم می‌توانند از تمام آموزش‌هایی که می‌گیرند استفاده کنند و خودشان را به مدارج بعدی برسانند و نکته دیگر، آن که این لذت بردن‌ها و آموزش گرفتنها را، اگر شخص بنده احساس بکنم که دیگر دریافت نمی‌کنم و باعث آزرده خاطر شدن من می‌شود یکی از علت‌ها می‌تواند همین، عدم رعایت حرمت کنگره باشد و این حرمت‌ها باید حتی در زندگی شخصی، اجتماعی خود بنده نقش به سزایی را داشته باشد و از آن‌ها درس بگیرم، اگر بخواهم یک کار ضد ارزشی را انجام دهم در ذهن خودم، کسی را غیبت و یا قضاوت کنم باید این حرمت‌ها را تکرار کنم و از این کار اجتناب کنم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید متشکرم.


در ادامه جلسه؛ مراسم تقدیر و قدردانی از مرزبان‌های محترم دوره قبل و اهدای شال به مرزبان‌های دوره جدید برگزار شد.

مرزبان کشیک: همسفر الهام. مسافر ایرج
عکس: رابط خبری همسفر ملیکا رهجو راهنما همسفر زهره (لژیون دهم)
تهیه و تایپ و ویراستاری گزارش جلسه: رابط خبری همسفر ملیکا رهجو راهنما همسفر زهره (لژیون دهم)
ارسال: همسفر فروغ خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دانیال اهواز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .