English Version
English

حرمت‌ها برای ما محدود کننده نیست

حرمت‌ها برای ما محدود کننده نیست

مشارکت راهنما همسفر معصومه: 

در کنگره قوانینی است که با هدف خروج انسان‌ها از ظلمت به طرف نور است اگر قوانین درستی جاری نباشند انسانی احیا نمی‌شود. چرا اسم این مکان را کنگره گذاشته‌اند؟ زیرا از هر قوم و ملیت‌های متفاوتی با فرهنگ‌های مختلف وارد این مکان می‌شوند اگر قوانین درستی در آن حاکم نباشد ممکن است باعث ایجاد تنش و اختلاف‌نظر بشود؛ پس جناب‌ آقای‌‌مهندس بهترین راه را انتخاب کردند و یک قانون مشترک را به‌نام حرمت ایجاد نمودند تا مورد تأیید خرد جهانی باشد؛ یعنی بندهایی که در حرمت کنگره‌۶۰ آمده است چیزی است که همه ادیان و مذاهب آن را قبول دارند برای مثال: همه افراد جهان می‌‌دانند که دروغ گفتن، غیبت و قضاوت کار ضد‌ارزشی است.

حرمت همان است که در ابتدا و انتهای جلسه دوبار خوانده می‌شود؛ ابتدای حرمت می‌گوید: «کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد.» چرا مقدس است؟ آقای‌مهندس گفتند: «به این دلیل که می‌خواهیم از یک عمل شیطانی، دست برداریم» آیا ما چیزی مقدس‌تر از احیای یک انسان و برگشت او به خانواده‌اش داریم؟ آیا مقدس‌تر از جایی که از ضدارزش‌ها دور شویم و بتوانیم خودمان و خداوند را بشناسیم و به خلق خدا خدمت و محبت کنیم داریم؟ کنگره به‌دلیل وجود قوانین محکم و حرمت‌ها امن است البته برای کسانی که قوانین را رعایت کنند.

اگر من مطابق چهارچوب‌هایی که برای من تعیین شده حرکت کنم در امنیت و آسایش تمام سفر می‌کنم اما اگر بخواهم قوانین را زیر پا بگذارم و از خط قرمزها عبور کنم برایم باعث بی‌امنی و مشکلات می‌شود.

مشارکت همسفر مبینا:

کنگره مکان مقدس و امنی برای همه چه مسافر و چه همسفر است که باید برای حرمت‌های آن ارزش قائل شویم و این درک را داشته باشیم که افرادی که وارد کنگره می‌شوند به آرامش این مکان نیاز دارند تا به درمان و حال خوش برسند.

باید از خودمان بپرسیم که چه عاملی باعث شده که هزاران مصرف کننده با مصرف انواع مواد‌مخدر توانسته‌اند کنار یکدیگر بدون کوچک‌ترین درگیری و بی‌احترامی درمان بشوند و به حال خوش برسند؟ جواب؛ رعایت حرمت‌ها و قوانین کنگره است.

زمانی که حرمت در ابتدای جلسه توسط نگهبان در آرامش و سکوت خوانده می‌شود تمام اعضا گوش می‌دهند و متوجه می‌شوند زمانی که در این مکان قدم می‌گذارند چه کارهایی را نباید انجام بدهند؛ برای مثال: دروغ نباید بگوییم، پشت سر کسی نباید حرف بزنیم و در کارهایی که به ما ارتباطی ندارد نباید دخالت کنیم زیرا ما به این‌جا آمده‌ایم فقط برای آموزش که چطور یک زندگی بهتر داشته باشیم اگر قرار باشد به حرمت‌ها توجه نکنیم و دائماً در حاشیه باشیم بدون استثنا گردباد کنگره ما را به بیرون پرتاب می‌کند.

در مجموع حرمت‌های کنگره با تفکری همه جانبه تمام راه‌هایی که ممکن است به حضور و ارتباط ما در کنگره آسیب برساند را مسدود کرده و ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت در کنگره حضور داشته باشیم و به مشکل بر نخوریم، بنابراین حرمت‌ها برای ما محدود کننده نیست بلکه محافظت کننده ما در برابر آسیب‌ها است.

مشارکت همسفر فاطمه:

بار اول که وارد کنگره شدم هیچ درکی از حرمت نداشتم اما با گذشت زمان متوجه شدم که حرمت کنگره یک دیوار امنی برای من است و تازه متوجه جملات زیبا و پرمفهوم آن شدم. من همسفر باید برای حفظ آرامش خودم و کمک به مسافرم طبق اصول و قوانین کنگره پیش بروم تا آموزش‌ها را دریافت کنم و به آن نقطه از دانایی برسم که بتوانم در زندگی‌ام اجرایی کنم.

حریم یا حرمت از حرام می‌آید؛ یعنی چیزی که نباید به آن نزدیک شد و در کنگره هم همین‌طور است؛ اگر خارج از اصول کنگره قدم برداریم صددرصد دچار مشکلات می‌شویم. حرمت‌ها و قوانین فقط برای یک سفر اولی نیست بلکه برای تمام افراد در هر جایگاهی می‌باشد و نوشتار حرمت کنگره دوربینش روی تک‌تک افراد است. من در کنگره متوجه شدم که مشکلات برای همه وجود دارد و یاد گرفتم که چگونه با آن‌ها کنار بیایم و در پایان در پناه حرمت کنگره است که به آسایش و آرامش می‌رسیم.

مشارکت همسفر اکرم:

حرمت کلمه‌ای است که بیان کننده حریم و مرز است مرزهایی که نباید از آن‌ها عبور کرد و هر شخصی با ورود به کنگره ملزم به رعایت این مفاد می‌شود چه مفهوم آن را بداند چه نداند زیرا از کلمه باید استفاده شده است.

رعایت کردن حرمت‌ها باعث می‌شود با کمال خونسردی و آرامش در کنگره حضور پیدا کنیم و انرژی ما به‌طور کامل صرف ترقی و پیشرفت خودمان می‌شود و از تنش‌ها و حاشیه‌ها به دور هستیم. هر یک از ما اعضای کنگره در هر جایگاه و در هر مرحله‌ای از سفر اول یا دوم باشیم اگر بخواهیم با خیالی آسوده و در کمال آرامش به آموزش‌ها ادامه دهیم رعایت کردن حرمت‌ها و قوانین الزامی می‌باشد.


رابط خبری و تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه(لژیون سوم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .