English Version
English

حرمت برای پیشگیری از آسیب به افراد

حرمت برای پیشگیری از آسیب به افراد

سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که این توفیق را داشتم امروز در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش بگیرم. از خانم مرضیه ممنونم که این خدمت را به من واگذار کردند که بتوانم امروز روی این صندلی به عنوان استاد بنشینم و چند کلامی برای دوستان صحبت کنم و از صحبتهای شما آموزش بگیرم. دستور جلسه حرمت کنگره 60 ،چرا رابطه کاری و مالی ممنوع است؟ در کنگره ۶۰ حرمت از اهمیت بالایی برخوردار است برای همین آن را دو بار در جلسات قرائت می‌کنند، یکی اول جلسه که توسط نگهبان خوانده می‌شود و یک بار در پایان جلسه.

هر فردی که وارد کنگره می‌شود، با شنیدن حرمت، اگر عضو کنگره باشد برایش تذکر و یادآوری است و برای شخصی که تازه وارد کنگره شده آن را می‌شنود و یاد می‌گیرد و با قوانین آشنا می‌شود. مفادی که در حرمت آمده با ظرافت و تفکر خاصی و کوله‌باری از تجربه توسط آقای مهندس نوشته شده و تمام مسیرهایی که به نحوی به ارتباط ما  آسیب می‌زند را مسدود می‌کند تا به خواسته‌ها و اهداف مورد نظر خود و خداوند برسیم.

حرمت کنگره 60 محدود کننده نیست بلکه محافظت کننده و نگدارنده است، اگر ما قوانینی که در حرمت خوانده می‌شود و به بایدها و نبایدهای آن عمل کنیم به خوبی می‌توانیم به هدف و خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. اصول و قوانینی حرمت است که باعث رشد و استحکام کنگره است. در هر مجموعه که قوانین اجرا شود امنیت در آن برخوردار است، همه افراد پایبند قوانین هستند. تک تک موارد حرمت کنگره 60، همه اعمال سالم هستند که اگر ما آنها را باور داشته باشیم، ایمان داشته باشیم و پایبند باشیم به خوبی به آرامش درون کنگره وصل شویم.

آقای مهندس فرمودند: زمانی که من کنگره را تأسیس کردم حرمت را نوشتم که برگرفته از قرآن است. غیبت نکنید، دیگران را مسخره نکنید، تجسس نکنید و...همه اینها کلام خداوند است. هر انسانی که وارد کنگره می‌شود تخریب‌های زیادی به جسم و روان و تفکرات او وارد شده است و راه زندگی خودش را گم کرده است و باید در این مسیر، به حرمت عمل کند به خوبی می‌تواند راه گم کرده را پیدا کند، چون در تاریکی‌ها رفته و راه اصلی و صراط مستقیم را گم کرده است. پس با عمل به قوانین حرمت به آرامش می‌رسد. خوب زندگی کند و اجازه دهد دیگران هم زندگی کنند.

چرا در حرمت گفته می‌شود مکان امن و مقدس؟ وقتی فردی وارد کنگره می‌شود قبلاً به سوی ضد‌ارزش‌ها رفته، سراغ مواد مخدر رفته و یک عمل شیطانی است و ما همسفران از ترکش آن در امان نبودیم. وارد ضد‌ارزش‌ها و تاریکی‌ها شده‌ایم. اینجا مکان مقدس و امنی است که در آن به پاکی و رهایی می‌رسیم. در این مکان ذره ذره آموزش می‌گیریم و می‌توانیم به طرف روشنایی برویم و از ضد ارزش دور شویم. در کنگره برای ما قرائت می‌کند به ما یادآوری می‌کند که به مکان امن وارد شده‌ای که از ضدارزش‌ها دور شوید و به طرف ارزش‌ها بروید.

من احساس می‌کنم وقتی حرمت برای بار دوم خوانده می‌شود تأکید می‌کند که دیگر تمام شد و بیرون از اینجا که رفتی به آن حرمت توجه کن و همه را رعایت کنیم تا باز برگردیم به اینجا. اگر به ما بگویند در اینجا  با هم بده بستان نکنیم، رفت و آمد خانوادگی نداشته باشیم، کاسبی نکنیم به خاطر اینکه مشکلی پیش نیاید. مسافر من وقتی NA بود واقعاً من خسته می‌شدم وبرای من مشکل بزرگی شده بود هر شب از من می‌خواست که خانه را ترک کنم تا با دوستان قدم کار کنند و شام و مهمانی و... پذیرایی و رفت و آمد زیاد بود. اما در کنگره گفته می‌شود رفت و آمد نداشته باشیم، بده بستان مالی نداشته باشیم.

اگه شخصی در کنگره نیاز مالی دارد و یک نفر به او کمک مالی کند و طرف نتواند پس بدهد این شخص ممکن است برود و دیگر به کنگره نیاید و یا موجب بحث بین افراد شود،پس نباید در کنگره رابطه مالی داشته باشیم. بیشتر مشکلاتی که بین افراد پیش آید مالی است که باعث پیش آمدن بحث و درگیری می‌شود که آقای مهندس در کنگره بده بستان مالی را منع کرده است. در بحث مالی نباید دلسوزی کنیم که مشکل مالی اعضا را حل کنم چون ممکن است بجای کمک، به او ضرر بزنیم.

دروغ نگوییم، چرا؟ کسی که وارد کنگره می‌شود برای حل مشکل آمده است،اگر دروغ بگوید و مشکل اصلی را بیان نکند راهنما هم نمی‌تواند راه درست را نشان دهد و این ضرری است که شخص به خودش زده و کاری به راهنما ندارد. اگر فردی در کنگره در حال صحبت کردن است باید صبر کنیم صحبتش تمام شود بعد حرف بزنیم. الفاظ ناشایست استفاده نکنیم، نباید کسی را مسخره کنیم، از القاب زشت و ناشایست استفاده نکنیم شوخی نکنیم چون شوخی کردن شخصیت آدم را پایین می‌آورد و نباید با اینگونه رفتارها، فضای کنگره را آلوده کنیم.

از پوشش سفید استفاده کنیم، در قدیم در جشن‌های مجلل و مهمانی‌ها از پوشش سفید استفاده می‌کردند چون نماد پاکیزگی و شادابی است. با پوشش سفید چهره تغییر می‌کند.
آقای مهندس می‌فرمایند: من آدرس شما را به خودتان دادم، یعنی شما در افکار و اندیشه و تاریکی خود فرو رفته بودید که به فکر خودتان نبودید. من آدرس خودتان را به شما دادم تا خود را پیدا کنید.
در روانشناسی می‌گویند: درمانگر باید شخصی باشد که افراد به او اعتماد داشته باشند که همان راهنمایان هستند که باید به آنها ایمان داشته باشیم. نکته به نکته قوانین کنگره به صورت زیرکانه با روانشناسی ارتباط دارند  که اگر رعایت کنیم می‌توانیم به صورت جمع ومثبت آموزش بگیریم و از تاریکی به روشنایی حرکت کنیم و رعایت حرمت انعکاسش به خود من بر می‌گردد.

ممنونم که با سکوت زیبا به سخنان من گوش کردید. سپاسگزارم

مشارکت اعضاء:

سلام دوستان کبری هستم یک راهنما یک همسفر:

درمورد دستور جلسه،رعایت حریم و حرمتها در کنگره چهارچوبی است که باعث می‌شود ما بتوانیم خودمان در آسایش و آرامش کامل آموزش بگیریم و مشکلی برای ما پیش نیاید، همانطور که فرمودید این مطالب الهی هستند و از قرآن گرفته شده است و بر می‌گردد به آفرینش انسان و دوراهی که انسان بر سر آن قرار گرفته و اختیار و انتخابی که دارد و خودش درست انتخاب کند یا غلط انتخاب کند نتیجه را خودش می‌بیند. در کنگره‌ همینطور است و فرامین و قوانین مشخص است، اگر درست رفتار کنیم و رعایت کنیم در آرامش هستیم و قطعاً می‌توانیم سفر خوبی داشته باشیم، اما اگر ذره‌ای سر‌پیچی کنیم قطعاً خودمان آسیب می‌بینیم. بعضی از بچه‌ها که ناخواسته کاری می‌کنند اشتباه می‌کند، اما بعضی از ندانستن دچار مشکل می‌شوند و کاری انجام می‌دهند که بر عکس قانون است و وقتی برخوردی با آنها می‌شود کم می‌آورند و ناراحت می‌شوند و یا چرا اصلاً این اتفاق افتاد و این مثل همان مشکلاتی است که در زندگی به وجود می‌آید و ما نمی‌توانیم از آنها فرار کنیم و باید حل شوند.

در کنگره هم همینطور است، اگر از قوانین آگاهی نداریم بهتر است آنها را یاد بگیریم و نخواهیم فرار کنیم، کسانی که از ندانستن قوانین به مشکل می‌خورند و ناراحت می‌شوند به نظرم ناراحتی ندارد و باید یاد بگیریم و رعایت کنیم.
آقای مهندس با تجربه خود قوانین را وضع کردند و ما تجربه‌ای ندریم. ما شهرکرد که سفر می‌کردیم، یکی از سفر اولی‌ها از مسافر من خواسته بود مبلغی به او بدهد و گفته بود عروسی دخترم است، و او مبلغ را داده بود و هفته بعد همسفر او گفت خیر نبیند کسی که به مسافر من پول داد رفت مواد گرفت و دیگر به کنگره نیامد. حال مسافرم خراب شد و آقای کامران به مسافرم گفت: این همان حرمت است که اجرا نکردی و مشکل پیش آمد. قوانین که گذاشته شده مثل فرامین الهی که خیلی ها را نمی‌دانیم اگر به واسطه اختیار فرمان بردار باشیم در مسیر درست حرکت کنیم در پایان نتیجه را می‌بینیم و اگر به دنبال خواسته نفس باشیم  قطعا آسیب می‌بینیم.

سلام دوستان ریحانه هستم یک همسفر:

وقتی کلمه حرمت به گوش ما می‌رسد ما را یاد حریم می‌اندازد وقتی دونفر با هم مجادله می‌کنند می‌گویند از حد و حریمت خارج نشو یعنی از حرمت خودت جلوتر نیا. ما گاهی با صحبت‌ها و بیانمان به طرف مقابل اجازه می‌دهیم که وارد حریم ما شوند. حال وقتی شوخی کردی باید منتظر شوخی باشی چون خیلی وقت ها طرف مقابل از سر ندانستن با خوبی جواب نمی‌دهد.

خیلی وقتها ما خودمان اجازه می‌دهیم وارد حریم ما شوند. در سی‌دی حرمت آقای مهندس گفتند: همیشه بزرگترها باید احترام را انجام دهند تا کوچکتر‌ها یاد بگیرند. من خودم همیشه دوست داشتم بچه‌ها به من احترام بگذارند ولی وقتی سی‌دی را گوش دادم دیگر از کلمات مفرد استفاده نمی کردم و وقتی رعایت کردم دیدم بچه‌ها نسبت به هم  این مطلب را رعایت می‌کنند. ما حق مسخره کردن هیچ قومی را نداریم، خیلی از لطیفه و شوخی‌ها، مسخره کردن است و شخصیت طرف را خورد می‌کند و این بد است. خیلی خوشحالم در کنگره هستیم و از این آموزش‌ها استفاده می‌کنیم. آموزش کنگره اجرا شده است، در سفر اول مسافرم پولی به هم لژیون خود قرض داد و باعث مشکل شد و راهنمایشان گفت: وقتی می‌گویند حرمت برای این است که اینگونه مشکلها پیش نیاید. خیلی از افراد کنگره با هم فامیل هستند ولی به گونه‌ای یاد گرفتیم که درمورد کنگره صحبت نکنیم و اگر دیگران شروع کنند از کنگره خارج از آن صحبت کنند اجازه نمی‌دهیم وارد حریم کنگره شوند.

سلام دوستان مریم هستم ایجنت یک همسفر:

در رابطه با حرمت، در لژیون سردار بررسی کنیم، در لژیون سردار خیلی وقتها می‌بینیم که عزیزان دنور، پهلوان و یا عضو سردار شدند و درآمد خوبی دارند، اینجا ما خیلی چیزها را می‌بینیم و خیلی حرفها زده می‌شود اما چقدر پایبندیم. درخانه صحبت می‌کنیم فلانی پول دارد یا نه از کجا می‌آورد، در ذهنمان قضاوت می‌کنیم و این دقیقاً حرمت است که باید درون خودمان هم اجرا کنیم، چه اینکه در خانواده اجرا کنیم یا بیرون از آن اجرا کنیم و یا حرمت بقیه را که اینجا نشستند حفظ کنیم.

بعضی از همسفران هزینه‌ای که می‌دهند از خودشان است و کاری با مسافرشان ندارد و یک وقت ما درموردش صحبت می‌کنیم و مسافر می‌فهمد، بخصوص که شهرستانی که همدیگر را می‌شناسید مهم است که این صحبت‌ها نشود و پیش خودمان بماند این خیلی نکته مهمی است و اطمینان دیگران را سلب نکنیم و حواسمان باشد بیرون از کنگره چگونه رفتار می‌کنیم. خیلی از ما بچه‌هایمان کنگره نمی‌آیند اجرا کردن بیرون از کنگره می‌شود آموزش به بقیه و اجرا کردن یعنی در خانه حرفی از سردار نزنم از مشارکت بقیه صحبت نباشد. در این شعبه حرفی پیش آمده بود و یک سری از همسفران دیگر به شعبه نیامدند.

تایپ: همسفر فروغ رهجوی راهنما همسفر محدثه (عضو لژیون سردار)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (عضو لژیون سردار)
ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز (عضو لژیون سردار)
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .