English Version
English

برای اینکه بتوانیم در کنگره در صلح و آرامش به هدفمان برسیم باید به قوانین احترام بگذاریم

 برای اینکه بتوانیم در کنگره در صلح و آرامش به هدفمان برسیم باید به قوانین احترام بگذاریم

جلسه نهم از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی امام قلی خان با استادی راهنما همسفر الهه، نگهبانی همسفر سودا و دبیری همسفر مهناز با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ » روز دوشنبه چهارم تیرماه 1403 ساعت 15 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، الهه هستم، یک همسفر
ابتدا از خداوند شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم، همان‌طور که می‌دانید، دستور جلسه هفتگی ما حرمت کنگره ۶۰ است و اینکه چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؛ ما در جهان‌بینی کنگره ۶۰ این آموزش را گرفته‌ایم که برای شروع هر بازی باید یک سری قوانین مشخص کنیم و برای خودمان ترسیم نماییم تا بتوانیم از بازی لذت ببریم پس، مسلماً قرار گرفتن ما در مکانی مثل کنگره که همه ما یک هدف مشخص را دنبال می‌کنیم، نیازمند یک سری قوانین است تا بتوانیم در این مکان در صلح و آرامش به هدفمان برسیم.
استاد امین در سی دی "فهم" به زیبایی بیان کردند که اگر ما در سیستمی هستیم و آن سیستم دارای یک سری قوانین است، اگر من الهه به آن قوانین پایبند نباشم، مطمئناً در ادامه دچار اختلاف‌فاز در آن سیستم می‌شوم چون دیگر نمی‌توانم در آن سیستم انرژی لازم را کسب کنم و نمی‌توانم از امکانات آن سیستم استفاده کنم و درنتیجه از آن سیستم بیرون پرت می‌شوم، اینجا من دستور جلسه قبل را یادآور می‌شوم که "مسئولیت دادن به خداوند سلب مسئولیت از خویش است."
من، الهه، به کنگره می‌آیم، سفر می‌کنم و یک سری از حرمت‌ها و قوانین را زیر پا می‌گذارم در ادامه، اولین چیزی که عاید من می‌شود، حال خوش من تبدیل به حال بد می‌شود و حالم خراب می‌شود، اینجاست که مسئولیت را بر عهده خداوند و یا بر عهده مسافرم می‌گذارم و مسافرم ممکن است بر عهده من بگذارد و درنهایت بگویم این سیستم مشکل دارد و کنگره نمی‌تواند مشکل من را حل کند؛ اگر به عقب برگردم می‌بینم این خودم بودم که باعث این مشکل شدم، نقض قوانین، نقض حرمت‌ها، نافرمانی از حرف راهنما و سرپیچی از آن باعث شده حال من خراب شود و سفرم خراب شود.
اگر قوانینی است و حرمتی وجود دارد، مطمئناً تفکر و تجربه آقای مهندس پشت آن است، جناب مهندس در لایو سال ۱۴۰۰ دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰ را به زیبایی برای ما بیان کردند؛ ایشان گفتند در کنگره یک سری آفت‌ها وجود داشته است که ما آمدیم این آفت‌ها را به شکل حرمت درآوردیم حالا این حرمت‌ها چه هستند؟ غیبت کردن، دروغ گفتن، علیه کسی سرزنش کردن، الفاظ ناشایست به کار بردن، پوشش نامناسب داشتن، همه این‌ها حرمت‌ها هستند.
اگر من الهه این حرمت‌ها را حفظ کنم، در اصل به خودم احترام گذاشته‌ام و حرمت خودم را حفظ کرده‌ام. جناب مهندس برای ما بیان کرده‌اند که من الهه خودم هستم که تعیین می‌کنم دیگران با من چگونه برخورد کنند. اگر من حدومرز را رعایت کنم، مطمئناً دیگران هم در رابطه با من حدومرزها را رعایت می‌کنند.
در ادامه، روابط مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است، شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که چرا این روابط ممنوع است. ما به کنگره آمده‌ایم برای یک هدف مشخص، نیامده‌ایم مشکلات مالی و کاری خود را حل کنیم یا دوست جدید پیدا کنیم تا با آن‌ها روابط خانوادگی برقرار کنیم، گاهی اوقات ما در طول مسیر اهدافمان را فراموش می‌کنیم. خوب است که من الهه هرچند وقت یک‌بار برای خودم یادآوری کنم که هدف من از کنگره چه بوده است؟ رهایی مسافرم، به تعادل رسیدن مسافرم، یا دریافت آموزش‌ها؟ اگر من این نکات را برای خودم هرچند وقت یک‌بار تکرار کنم، مطمئناً از قوانین سرپیچی نمی‌کنم.
ممکن است در این روابط یک سری مشکلات پیش آید، یک سری کدورت‌ها، همان‌طور که می‌دانید بیرون از کنگره روابط کاری و خانوادگی ممکن است یک سری مسئله به وجود آورد؛ در بیرون، ما مسئله خاصی را دنبال نمی‌کنیم، فقط با یک شخصی قطع رابطه می‌کنیم. ولی در کنگره اگر من باکسی رابطه خاصی برقرار کردم و دچار مشکل شدم، شاید نخواهم دیگر او را ببینم و یا او نخواهد من را ببیند و اینجاست که از هدف اصلی، یعنی درمان، دور می‌شویم. برای اینکه شخص موردنظرش را نبیند، ممکن است دیگر به کنگره برنگردد و اینجاست که من به آن شخص ظلم کرده‌ام.
بعضی وقت‌ها ممکن است دچار شک شویم و به کسی کمک مالی کنیم، اینجا من دچار حقه می‌شوم و فکر می‌کنم دارم به او کمک می‌کنم اما باید توجه داشته باشم که نقض قوانین باعث می‌شود به خودم آسیب بزنم، به شخص مقابل آسیب بزنم و در ادامه به سیستم کنگره آسیب بزنم و فضای امن کنگره را مسموم و آلوده کنم و راه را برای افراد بعدی سخت‌تر ‌کنم بنابراین من باید در کنگره برای رسیدن به اهدافش کمک کنم، نه اینکه سدی جلوی کنگره برای رسیدن به اهدافش باشم.

نفرات برتر آزمون شماره 6:

رهایی 40 سی دی و 30 سی دی:

لژیون دهم، راهنما همسفر الهام

لژیون یکم، راهنما همسفر مرضیه

لژیون ویلیام:

تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون هفتم)

عکاس: همسفر مهشید رهجوی راهنما همسفر الهام( لژیون سوم)

ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

مرزبان‌های کشیک: همسفر آرزو و مسافر حامد

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .