English Version
English

حرمت یعنی حریم

حرمت یعنی حریم

هر چیزی یک حریمی دارد، حرمت یعنی حریم، کنگره ۶۰ هم حرمت‌های خودش را دارد. یک مصرف‌کننده، یک خانواده، یک محله یا حتی یک فامیل را به هم می‌ریزد؛ پس در کنگره ۶۰ چگونه این اتفاق نمی‌افتد؟ زیرا حریم‌ها و حرمت‌ها نگه‌داشته می‌شود تا اتفاق‌های بدی رخ ندهد. ما در کنگره ۶۰ کاری کردیم که افراد فقط بیایند و کار خودشان را انجام دهند و کسی به کسی بی‌احترامی نکند. در بهشت‌های برین هیچ سخن لغوی یا بیهوده‌ای نیست به‌جز سلام و علیکم، مثل افراد در کنگره، آن‌ها نمی‌توانند رابطه مالی یا تجاری برقرار کنند؛ چون دچار اختلاف می‌شوند.

دروغ گفتن در کنگره ممنوع است؛ چون هرکسی دروغ بگوید کار خودش پیش نمی‌رود. رابطه رهجو و راهنما در کنگره مانند ستون است که باید اندازه‌ آن نگه‌داشته شود تا سقف نریزد؛ اگر زیادی نزدیک باشد سقف نمی‌ماند و اگر زیادی دور باشد بازهم سقف می‌ریزد. شخصی را سرزنش نکنید هرکسی با هرکسی مشکلی دارد؛ باید به خودش بگوید و حل کند، مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد، کسی که کسی را سرزنش می‌کند شما نباید شنونده باشید، شما نباید حرف کسی را قطع کنید، نباید حرف ناشایست بیان کنید، لطیفه خوب است؛ اما به‌جا. شوخی بیش‌ازحد شخصیت شمارا پایین می‌آورد؛ حتی باید بین استاد و شاگرد هم حریمی باشد.

ما نباید در ارتباط با همه از یک نوع دیالوگ استفاده کنیم، مثلاً همان‌طور که با پدرمان صحبت می‌کنیم با دوستمان صحبت کنیم یا همان‌طور که با معلممان صحبت می‌کنیم با هم‌کلاسی‌مان صحبت کنیم، الفاظ بسیار مهم هستند. هرکسی با کردار و رفتار خودش حریم خودش را نگه می‌دارد، گاهی اوقات ما مقصریم؛ چون ما هستیم که اجازه می‌دهیم که انسان‌ها چگونه وارد حریم ما شوند. ما نباید هیچ حریمی را بشکنیم یا به قومی بی‌احترامی کنیم یا آن‌ها را مورد تمسخر قرار دهیم. در کنگره بدون هماهنگی هیچ پولی را دریافت و پرداخت نکنید، از پوشش مناسب استفاده کنید چه مرد چه زن، تلفن دادن و تلفن گرفتن ممنوع می‌باشد، در خارج کنگره شما حق ندارید باهم لژیونی‌ها ارتباط تلفنی برقرار کنید. افراد کنگره را اگر بیرون دیدید حق جلو رفتن و ارتباط برقرار کردن ندارید؛ حتی راهنما و رهجو خارج از کنگره نباید ارتباط برقرار کنند.

اگر حرمت‌های کنگره نبود هرروز اتفاق‌های بدی رخ می‌داد، راجع به مسائل سیاسی باهم صحبت نکنیم، نگه‌داری وسایل شخصی بر عهده خودمان است؛ اگر نتوانیم از لوازم شخصی خود مراقبت کنیم، چگونه می‌توانیم از زندگی خود مراقبت کنیم؟ درمجموع ما باید تمامی حرمت‌های کنگره را حفظ کنیم، ما برای درمان اعتیاد کنار هم هستیم و هدف مایکی است، ما باید کاری کنیم فَرای این‌ها باشیم و هرکسی هر مدلی هست ما کاری نداریم و به او احترام می‌گذاریم و ما فقط به جهت رهایی دورهم هستیم. ما کاری به قانونی بودن و مشروعیت نداریم، دادوستد در کنگره ۶۰ مطلقاً ممنوع است و کار شراکتی در کنگره و در مسائل کاری بیرون از کنگره نداریم. ما در کل کنگره ۶۰ نگهبان OT داریم، ما نباید در کنگره متوقع باشیم، ما می‌خواهیم به انسان‌ها کمک کنیم تا به رهایی برسند. فرهنگ ما غلط جاافتاده؛ باید حریم‌ها را حفظ کنیم تا به رهایی برسیم.

منبع: سی دی حرمت
نویسنده: همسفر حانیه لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
ویرایش: رابط خبری همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .