English Version
English

احترام به قوانین

احترام به قوانین

تعدادی از رهجویان لژیون دوم از نمایندگی رودکی پیرامون دستور جلسه هفته «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه‌کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» مشارکت کرده‌اند که در ادامه می‌خوانیم.

سلام دوستان شمسی هستم همسفر
حرمت از خانوادهٔ حریم، حرام، محرم، محروم و احترام می‌آید که هر کدام از این‌ها معنی خاصی را دارد و باید به آن عمل شود؛ چون رعایت آن‌ها باعث آرامش ما می‌شود. در هر ساختار، موسسه یا شرکتی قانون‌هایی وجود دارد که اعضاء بایستی از آن تبعیت نمایند و کنگره ۶۰ هم از داشتن این قوانین مستثنی نیست. در کنگره ۶۰ هر شخصی با ورود، بایستی حرمت آن را رعایت نماید، یعنی به قانون کنگره احترام بگذارد و این قوانین مرز بین افراد و همچنین جایگاه آن‌ها را در صور آشکار و صور پنهان مشخص می‌نماید، هم‌چنین باعث می‌گردد بین اعضای این ساختار مشکلی به وجود نیاید.

حرمت در کنگره اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و نوشتار آن در جلسات کارگاه آموزشی، دو مرتبه قرائت می‌شود و اعضا باید به آن احترام بگذارند و مراقب قوانین باشند. برای مثال: دروغ گفتن، غیبت کردن، تجسس کردن یا بدون اجازه راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن ازجمله موارد ضدارزشی هست که بایستی از انجام آن خودداری نماییم. در اثر احترام به قوانین کنگره، ما در کنار هم آموزش می‌گیریم و از امنیت برخوردار هستیم درنهایت به درمان می‌رسیم؛ البته این قوانین در تمام مراحل زندگی قابل اجرا هست و رعایت آن، باعث به وجود آمدن احترام برای خود ما است. اصولاً افرادی که قوانین را رعایت می‌کنند از سطح تفکر بالایی برخوردارند و انسان‌های بزرگ و دوراندیشی هستند؛ چون آرامش را برای خود و اطرافیانشان به ارمغان می‌آورند. نقض هرگونه قانونی، یعنی اول بی‌احترامی به خود و بعد به اطرافیان؛ پس باید سعی کنیم تا با رعایت قوانین به خود و دیگران احترام بگذاریم.

سلام دوستان نرگس هستم همسفر
حرمت در کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون در کارگاه آموزشی دو مرتبه، یک‌بار ابتدا و یک‌بار هم در انتهای جلسه خوانده می‌شود. هر یک از اعضا موظف هستند به حرمت‌ها و قوانین وضع شده، احترام بگذارند. هر شخص باید برای خودش ارزش قائل باشد تا از حریم و چارچوب کنگره ۶۰ خارج نشود. با احترام گذاشتن به حرمت و قوانین، اعضای این سیستم می‌توانند با آرامش و امنیت هرچه بیشتر، کنار هم قرار بگیرند. اگر مورد حمایت قرار گرفته‌ایم و کسی به ما نگفته که بالای چشمتان ابرو است به دلیل اجرای حرمت‌های کنگره ۶۰ هست.

در حرمت کنگره آمده است که از الفاظ ناشایست استفاده نکنید و حرف‌های زشت و رکیک به کار نبرید، حرف کسی را قطع نکنید و این فقط مختص کنگره نیست، هر جا باشید نیاز است که این قانون را رعایت کنید و مورد احترام قرار بگیرید. انسان بی‌ادب، فردی بی‌تعادل و شخص باادب، تعادل دارد. انسان و تمام موجودات، الگوپذیر هستند. آقای مهندس می‌فرمایند: من بارها در کنگره گفته‌ام که یک انسان مصرف‌کننده تزریقی و هروئینی باادب را برتر از یک شخص سرمایه‌دار و تحصیل‌کرده بی‌ادب می‌دانم؛ زیرا شخص هروئینی را می‌توانم تحمل کنم ولی یک انسان بی‌ادب اصلاً قابل تحمل نیست.

متأسفانه موضوع ادب و بی‌ادبی را در جوامع بزرگ غربی و اروپایی مشاهده می‌کنیم و هم‌چنین در جامعهٔ ما شیوع پیداکرده است. البته ما ملتی هستیم که حسنات زیادی داریم؛ ولی در یک موضوعی از آن طرف بام افتاده‌ایم، ما در قوه قضائیه ۱۵ میلیون پرونده قضائی داریم، هر پرونده قضائی یک نفر شاکی دارد و یک نفر متشاکی، یعنی ۳۰ میلیون نفر با هم دعوا دارند! در بعضی از موضوعات نیز هر طرف چندین نفر هستند؛ چون در وهله اول تعارضاتی که ریشه و پایه ندارند بین افراد دیده می‌شود، وقتی پای حساب‌وکتاب می‌رسد همه‌چیز به هم می‌ریزد. این‌ها از مراتب بارز بی‌ادبی است و دلیل آن رعایت نکردن حرمت یکدیگر است. اگر من برای دیگران حرمت قابل باشم مطمئناً دچار بی‌ادبی نمی‌شوم.
وقتی چنین چیزی در رأس باشد، همین‌طور به‌مراتب پایین‌تر انتقال پیدا خواهد کرد. آقای مهندس خودشان نمونه بارز شخصی است که به حرمت‌های کنگره احترام می‌گذارند و آن‌ها را رعایت می‌کنند، بنابراین از همهٔ اعضا انتظار دارند که در کنگره، قوانین و حرمت‌ها را رعایت نمایند.

سلام دوستان الناز هستم همسفر
همان‌گونه که در متن حرمت کنگره گفته شده است، کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. در این مطلب دو کلمه مقدس و امن به کار رفته است که از دیدگاه من بسیار مهم هست. کلمه مقدس به معنای پاکی، سبوح و منزه می‌باشد و نشان از این دارد که کنگره مکان بسیار پاک و به‌دوراز هرگونه آلودگی و زشتی هست، کلمه امن به معنای امنیت، راحت و مطمئن است. این دو کلمه بسیار پرمعنا هستند و نشان از این دارد که هر شخصی عضو این مکان است با خاطری بسیار آسوده همراه با آرامش در حال یادگیری و آموزش هست. تمام این موارد به خاطر داشتن قوانین و حفظ حرمت‌ها است. حرمت به معنای گرامی داشتن، احترام گذاشتن و بزرگ شمردن است.

در کنگره افراد زیادی با شخصیت‌ها و تفکرات مختلف حضور دارند. آقای مهندس دژاکام با وضع کردن حرمت‌ها و قوانین، همه افراد کنگره را یک‌دل و یک‌صدا کرده‌اند. حفظ و نگه‌داشتن این حرمت‌ها بر هر شخص، ضروری و لازم‌الاجرا است. احترام و حرمت گذاشتن باعث به وجود آمدن نظم و انضباط، احترام و عزت‌نفس در اشخاص می‌شود؛ زیرا کسانی که به‌عنوان یک مصرف‌کننده در جامعه مورد بی‌احترامی و تحقیر شده‌اند، عزت نفس خود را از دست داده‌اند و در اینجا به سبب این حرمت‌ها مورد حمایت، دلگرمی و احترام اعضای کنگره قرار می‌گیرند و کم کم عزت از دست رفته خود را بدست می‌آورند.

حفظ حرمت در کنگره باعث پیشرفت این سیستم شده است؛ زیرا حرمت داشتن یعنی دور بودن و اجتناب کردن از ضدارزش‌هایی مانند دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن و نمونه‌های بسیار دیگری است. رعایت این موارد به خودی خود، باعث می‌شود که یک فرد نه‌تنها در کنگره به هدف خود می‌رسد در اجتماع نیز فردی مورد احترام و باشخصیت هست.
بارها مشاهده کرده‌ایم که به خاطر نادیده گرفتن حرمت‌ها در جامعه با بروز کوچک‌ترین مشکلی، چه درگیری‌ها و بیان القاب زشت و ناپسندی، گلاویز شدن و مشکلاتی از این دسته بروز می‌دهد. بنابراین حفظ حرمت در کنگره ۶۰ شاید به نظر یک کلمه بیاید؛ اما خود به‌تنهایی بسیار پربار و سرشار از آموزش است و برای هر شخص چه در کنگره، چه در خانواده و یا در جامعه بسیار کارآمد و پربازده هست.

ویرایش: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون سوم)
تنظیم مطلب: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .