English Version
English

مسیر کنگره از تاریکی به سمت روشنایی است

مسیر کنگره از تاریکی به سمت روشنایی است

یازدهمین جلسه از دوره بیست و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی میرداماد با استادی اسیستانت همسفر سحر، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر اکرم با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحالم امروز به‌واسطه خدمتم در کنار شما عزیزان هستم و امیدوارم همگی از این دستور جلسه بهره لازم را ببریم. به اسیستانت دوره قبل همسفر زهره، ایجنت، مرزبانان و همه حاضرین عرض خدا قوت دارم و خدمت همسفر آرزو دستیار اسیستانت همسفر آذر عرض خوش‌آمد گویی دارم.

مسئله‌ای که بسیار مهم این است که من هر باری که در کنگره قرار می‌گیرم چه به‌واسطه خدمت یا هر برنامه‌ای به این نتیجه می‌رسم که لطف خداوند شامل حال من شده است که از آموزش‌های راستین کنگره استفاده کنم و استادی چون آقای مهندس داشته باشم و بتوانم بهترین راه را پیدا کنم، من همیشه می‌گویم این اگر محبت خداوند نیست پس چه چیزی است؟ و همچنین باید من بتوانم قدردان باشم.

مسئله‌ای که در این دستور جلسه مطرح است این است که دستور جلسات تکرار می‌شوند و من اجازه ندهم این تکرارها برای من تکراری شوند، درواقع تکرار دستور جلسات باید برای من حکم چکشی را داشته باشند که با ضربات مداوم و پشت سر هم سر جای خودش قرار بگیرد و مستحکم شود. با این دستور جلسات و تکرار آن‌ها من باید بتوانم جایگاه خودم را پیدا کنم و این نکته بسیار مهمی است.

پیام مهمی که دستور جلسه امروز دارد قطعاً این است که وقتی وارد سیستم هدفمندی چون کنگره 60 می‌شویم که در حال انجام کار مهمی مثل درمان اعتیاد و احیای نفس که کار بسیار بزرگ در هستی است. این به من همسفر که همراه یک مصرف‌کننده وارد کنگره شده‌ام کمک می‌کند تا متوجه شوم مسیر کنگره از تاریکی به سمت روشنایی است و من نیاز دارم به این‌که در این مسیر تبدیل شوم و این تبدیل‌شدن بدون تغییر امکان‌پذیر نیست که در این مسیر مهم، قرار است من با حرکتم در سرنوشت خودم تأثیر بگذارم، حرکت کنم، آموزش بگیرم و خدمت کنم و در مسیر تقدیر انسان‌ها تأثیرگذار باشم.

باید حتماً در این سیستم قدرتمند، یکسری قوانین و حرمت‌ها وجود داشته باشد و دستور جلسه امروز در رابطه با این مسئله هست. تفکر درست آقای مهندس در این بود که حرمت‌ها به این صورت و هر جلسه تکرار شود. من قسمت‌هایی از صحبت‌های دیده‌بان محترم مسافر علی مجدیان را عنوان می‌کنم که برای خودم خیلی درس داشت، ایشان گفتند: «آقای مهندس اسم خود را مدیر و رئیس انتخاب نکردند، گفتند نگهبان یعنی مراقب، مسائلی که ازنظر ما مهم نیست آقای مهندس به آن‌ها فکر کردند و حواسشان هست و دلیل این حرمت‌ها این است که من حفظ شوم و آسیب نبینم».

بنابراین اگر در پرتو آموزش‌ها و حرمت‌ها، حرکت کنید که هر جلسه قرائت می‌شود مطمئن باشید آسیب نمی‌بینید و به دیگران هم آسیب نمی‌زنید. بندبند این حرمت‌ها را باید موردتوجه خودمان قرار دهیم و کاری نداشته باشیم که دیگران آن‌ها را انجام می‌دهند یا نه بیایم تمام آن را روی خودم پیاده کنم و ببینم با خودم چند چند هستم، آیا دیگران را سرزنش نمی‌کنم؟ آیا بین صحبت‌های دیگران، صحبت نمی‌کنم؟ آیا پولی قرض گرفته‌ام یا درخواستی از کسی داشته‌ام یا درخواست وام یا کمک مالی نداشته‌ام؟ آیا رابطه مالی و خانوادگی باکسی برقرار نکرده‌ام؟

اگر من راهنمای لژیون هستم بر من واجب است چند جلسه یک‌بار بندبند حرمت‌ها در لژیون تکرار شود و در مورد هرکدام راهنما صحبت کند و توضیح دهد و حتماً این موارد رعایت شود. اگر در لژیونی هستیم مسئله‌ای پیش میاید که باعث زیر پا گذاشتن حرمت‌ها می‌شود، بر من لازم است آن شخص را زیر سؤال نبرم و فقط آن درسی که از این کار باید بگیرم را فرابگیرم و اجازه ندهم افراد یا خودم مورد قضاوت قرار بگیرم و کاری نکنم که کسی را قضاوت کنم و یا مورد قضاوت دیگران قرار بگیرم.

این سؤال پیش می‌آید که آیا من اگر به‌عنوان یک رهجو در کنگره چشم بگویم و حرمت‌ها را رعایت کنم، من ضرر می‌کنم؟ واقعاً این را از خودتان سؤال کنید آیا ضرر کرده‌ایم یا ضرر زده‌ایم، این مسئله چشم گفتن و فرمان‌برداری در مورد رعایت این حرمت‌ها است و باید موقع قرائت حرمت‌ها کاملاً حواسمان جمع باشد و با دقت گوش فرا دهیم و کسی رفت‌وآمد نکند تا این حرمت‌ها در ذهن ما بنشیند و بتوانیم استفاده کنیم.

من این را متوجه شده‌ام که رعایت حرمت‌های کنگره اذن بیشتر دانستن را به من می‌دهد، اجازه می‌دهد مطالب را بیشتر و بهتر درک کنم و این بسیار مهم است، اگر روابط مالی یا خانوادگی در کنگره شکل می‌گرفت مطمئناً این قافله به این شکل منسجم نبود و حتماً از هم فرومی‌پاشید.

انتخابات مرزبانی با حضور همسفر آرزو دستیار اسیستانت همسفر آذر در نمایندگی برگزار شد و طی این انتخابات همسفر کیمیا، همسفر ریحانه و همسفر الهام با بیشترین آرا اعضاء به‌عنوان مرزبان‌های دوره جدید انتخاب شدند.

مرزبانان کشیک: همسفر فرح و مسافر فرزاد
رابط خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
عکس: همسفر فرح مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .