English Version
English

حرمت‌ها؛ باعث انسجام ساختار می‌شوند

حرمت‌ها؛ باعث انسجام ساختار می‌شوند

دوازدهمین جلسه از دوره دوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی گوجان با استادی راهنما همسفر زهرا، نگهبانی دنور همسفر زینب و دبیری همسفر صوفیه با دستور جلسه «حرمت‌ کنگره ۶۰‌؛ چرا رابطه کاری‌ مالی و خانوادگی‌ در کنگره‌ ممنوع‌ است؟» در روز دوشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
در کنگره ۶۰، ما نوشتارهای متعددی داریم؛ ولی یکی از مهم‌ترین نوشتارهایی که وجود دارد، نوشتار حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. حرمت اولین نوشتاری است که در کنگره ۶۰ خوانده می‌شود؛ زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است و هم‌چنین آخرین نوشتاری که خوانده می‌شود حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. ما در هر سیستمی که وارد می‌شویم، برای اینکه پابرجا بماند و حفظ شود، متوجه وجود قوانین و مقرراتی در آن سیستم می‌شویم. کنگره هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک همسفر یا مسافر وارد کنگره می‌شود، این حق آن‌هاست که با خیال راحت به درمان بپردازند.

باید مکانی امن برای آن‌ها وجود داشته باشد، اگر حرمت‌ها رعایت نشوند، محیط امن کنگره به مکانی دیگر تبدیل خواهد شد. آقای مهندس در سی‌دی حرمت می‌فرمایند: «هر انسانی خودش با رفتارش، حریم خود را مشخص می‌کند، شما با رفتارتان اجازه می‌دهید که وارد حریمتان شوند؛ پس وقتی شما با دیگران شوخی می‌کنید، باید انتظار شوخی کردن هم داشته باشید.» وقتی من غیبت و دیگران را سرزنش کنم؛ قطعاً این اتفاق برای خودم نیز می‌افتد، پس نباید ناراحت شوم در لژیون هم باید حرمت‌ها رعایت شود.

اگر هم‌لژیونی درحال صحبت است، باید کاملا سکوت کرد و منتظر ماند که حرف‌های او تمام شود این کار هم احترام به آن شخص است و هم تمرینی برای بالا بردن نقطه تحمل ما می‌باشد. مطمئناً این احترام یک‌طرفه نخواهد بود و زمانی هم که ما درحال صحبت هستیم، دیگران سکوت می‌کنند؛ بنابراین هرگونه حرمتی که ما برای کسی یا مکانی قائل شویم، بازتاب آن اول متوجه خودمان است. اگر در کنگره به ما می‌گویند، این کار خلاف حرمت‌هاست پس ما باید آن کار را انجام ندهیم، چون همه این قوانین به خاطر خودمان است که در کنگره با آرامش کامل و بدون هیچ گونه نگرانی به آموزش خود ادامه دهیم.

هدف من از آمدن به کنگره فقط رسیدن به آرامش است نه این‌که بخواهم به کسی کمک مالی کنم. به قول آقای مهندس: «در کنگره 60 فقط سلاماً سلاما داریم.» بنابراین برقراری رابطه مالی در کنگره مساوی است با از دست دادن آرامش و آموزش‌های کنگره 60. هم‌چنین در پیام نوشتار حرمت کنگره به این نکته هم اشاره شده است که از لوازم شخصی خود مراقبت کنیم؛ اگر وسایل ما در کنگره گم شود همه نسبت به هم بدبین می‌شویم، این‌جاست که گفته می‌شود فضای امن کنگره نا‌امن و مسموم می‌شود و مسبب آن کسی است که از لوازم شخصی خود مراقبت نکرده است.

ارتباط ما فقط و فقط محدود به کنگره است ما بیرون از کنگره هیچ‌گونه ارتباطی با هم نداریم. اگر هر زمانی در کنگره احساس کردیم که حضور ما در کنگره دیگر لذت‌بخش نیست و باعث آزردگی ما می‌شود، باید بدانیم که یکی از علت‌های آن می‌تواند عدم رعایت حرمت کنگره 60 باشد. در بیرون از کنگره می‌توان ارتباط خود را با دیگران که حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند این است که قطع رابطه می‌کنیم. این حرمت‌ها هستند که باعث انسجام ساختار می‌شوند.

یک‌سری حرمت‌ها هستند که اگر ما آن‌ها را رعایت نکنیم، عواقب سختی گریبان ما را می‌گیرد و ممکن است نتیجه آن سال‌ها ماندن در تاریکی و از دست دادن آرامش ما باشد، مثل زمانی که مسافر من مصرف کننده بود و علاوه بر دنیای تاریکی که به خاطر اعتیادش داشتیم، باعث شده بود من به خود اجازه دهم وسایل شخصی او را بگردم، رفت و آمدش را کنترل کنم که همه این کارها باعث بروز درگیری و تنش بین من و مسافرم می‌شد در نتیجه حرمت شکنی‌های بیشتری در پی داشت. خدا را شکر وارد کنگره شدیم، آموزش گرفتیم و توانستیم به هدف خود که همان درمان و آرامش است برسیم.

مشارکت ایجنت گروه خانواده همسفر زری:
هر ساختاری یا هر ارگانی یا هر اجتماع کوچک‌تر؛ حتی خانواده دارای یکسری حریم‌ها می‌باشد که توسط اعضای خانواده پایه‌ریزی می‌شود و برای این‌که خانواده انسجام داشته باشد و بتواند موفق به کار خود ادامه دهد، لازم است که اعضای  خانواده به آن حرمت‌ها و حریم‌ها احترام بگذارند. حریم‌ها دقیقا یکسری قوانینی هستند  که برای یک ساختار ثابت‌اند؛ یعنی قوانین ممکن است، تغییر کنند؛ ولی حرمت‌ها هیچ وقت تغییر نمی‌کنند و در کنگره همیشه ثابت هستند؛ ولی قوانین ممکن است، دست خوش یکسری تغییرات باشند آن هم به واسطه آزمون و خطاهایی که اتفاق می‌افتد و بر عهده آقای مهندس است.

اگر کنگره تا به امروز کنگره توانسته موفق عمل کند؛ قطعا به خاطر همین حرمت‌‌ها و قوانینی است که در آن وضع می‌شود. در جلسه، اول حرمت خوانده می‌شود. شرط لازم و کافی برای حضور در کنگره این‌ است که حرمت‌ها را بپذیرند و برای حرمت‌ها، احترام قائل شوند. شخصی که وارد کنگره می‌شود، قوانین و حرمت‌ها، توسط مشاوره تازه‌واردین، برای آن‌ها گفته می‌شود، حالا دیگر آن شخص تازه‌وارد است که باید ببیند، می‌تواند، خودش را با آن قوانین و ‌چارچوب‌ها با خطوط قرمز کنگره وفق دهد یا نه. اگر وفق بدهد که قطعأ جزء اعضا محسوب می‌شود؛ ولی اگر وفق ندهد، مجبور است از کنگره برود.

این قوانین هستند تا من در آرامش به سفر ‌و کارم برسم. در کنگره باید به افرادی که کنار من سفر می‌کنند، کمک کنم تا هم خودم، درست زندگی کنم و هم ‌اجازه دهم، دیگران زندگیشان را بکنند و به سفرشان ادامه دهند. دستور جلسه عمل سالم ‌ و عمل به ظاهر نیک در کنگره است که خیلی وقت‌ها شاید ظاهری یک موضوعی خیلی قشنگ باشد؛ مثلا اگر یک همسفر به من به گوید، پولی را به من قرض بده؛ قطعا که اولش با خودم دو دو تا چهارتا می‌کنم که چه ایرادی دارد، بنده خدا به پول نیاز دارد، می‌توانم کارش را راه بیندازم این می‌شود، عمل به ظاهر نیک؛ ولی عمل سالم  در کنگره می‌گوید: «هر گونه پولی را رد و بدل کردن ممنوع است.»

حرمت در کنگره به‌خاطر اهمیت موضوع دوبار خوانده می‌شود. وقتی به من گفته می‌شود در حرمت هر گونه پولی و وامی را نباید به دیگران قرض دهیم، فلسفه‌اش این است، اگر پولی را که به قرض می‌دهم، ممکن است این شخص هفته بعد نتواند این پول را به من پس دهد و من باعث شدم آن شخص کم کم از کنگره دور شود، پس این عمل سالمی نیست و ما باید قبل از این‌که کاری را انجام دهیم با خودمان بسنجیم که آیا این عمل، عمل به ظاهر نیک یا عمل سالم است که قطعا اگر عمل سالم بود در کنگره به عنوان بندی از حرمت‌ها قید نمی‌شد.

در دستور جلسه تعادل و بی‌تعادلی، ادب و بی‌ادبی، آقای مهندس فرمود: «وقتی وارد یک اداره‌ای می‌شوم؛ حتی اگر صد تا صندلی آنجا خالی باشد، اجازه ندارم بدون اجازه، روی آن صندلی بنشینم.» این دقیقا حرمت آن ساختار را برای من تعریف می‌کند و این من هستم که به عنوان یک ارباب‌رجوع باید به حریم‌ها احترام بگذارم تا حرمت خودم حفظ شود. وقتی من به حرمت دیگران احترام می‌گذارم و قطعا که این احترام به من بر خواهد گشت؛ دقیقا مثل وقتی است که آقای مهندس بارها فرمود: «درکنار رودخانه‌ها وقتی خانه ای ساخته می‌شود در ادامه این آب،  جزر و مد می‌کند و ممکن است هر اتفاقی برای آن ساختمان بیفتد.»

اگر من به آن حریم رودخانه احترام نگذارم، وارد حریم رودخانه بشوم، باید آن خرابی ‌اتفاق بد برای من بیفتد که این من بودم  که وارد حریم رودخانه شده‌ام و به آن حریم احترام نگذاشته‌ام، برای هر ساختار دیگری هم این اتفاق می‌افتاد. اگر من به آن حریم و ‌حرمت‌ها احترام نگذارم، اولین کسی که آسیب می‌بیند من هستم. ‌فرقی نمی‌کند، کنگره باشد یا هر ساختار دیگری این حرمت‌ها لازم است که هر جایی که من حضور پیدا می‌کنم، رعایت شود.

اگر وارد پارک می‌شوم یا گروه باید به ورزشبان احترام بگذارم. اجازه ندارم با هرکسی وارد شوخی بشوم به نظر من وقتی زیاد وارد شوخی بشوم آن حریم‌ها کمرنگ می‌شود و آن پرده‌ها گسسته می‌شود. آقای مهندس همیشه می‌گویند که یک جایی برای خودمان داشته باشیم ما خیلی جاها خراب کرده‌ایم، ‌ بهتراست کنگره را برای خودمان حفظ کنیم  و یکسری مسائل؛ مثل رعایت نکردن حرمت‌ها و یا وارد شدن به مسائل شخصی افراد یا با شوخی کردن بیش ازحد باعث نشویم که خدایی نکرده کنگره هم از ما گرفته شود.

مرزبان کشیک: مسافر عباس و همسفر مرضیه
تایپ: راهنما همسفر زهرا، همسفر سمیه و همسفر زهره، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (اعضای لژیون سردار)
رابط خبری: همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر مریم (عضو لژیون سردار)
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه (عضو لژیون سردار)
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .