English Version
English

حریم زندگی

حریم زندگی

سلام معصومه هستم همسفر

پول می‌تواند ریشه همه بدی‌ها باشد، به‌خصوص هنگامی که پول شما دست دوستتان باشد و علاقه ندارید برای پس‌گرفتن پول خود به فکر آزار و اذیت دوستتان بیفتید چراکه شما به‌اندازه کافی استرس و دشمن برای جنگ و جدال دارید. چه بسیار دوستی‌ها که به‌واسطه پول قرض‌دادن به دشمنی تبدیل شده است و چه بسیار رابطه‌ها که سرد شده‌اند.

به‌طورکلی به نظر می‌رسد پول و دوستان را نمی‌توان با هم داشت. وقتی صحبت پول می‌رسد، دوستی‌ها کنار رفته و نفس انسان‌ها جلو می‌آید. در اغلب موارد پول نقش اساسی در ایجاد شکاف بین دو دوست ایفا می‌کند. این موضوع در مورد شریک کاری صدق نمی‌کند چون هنگامی که شما وارد یک رابطه کاری می‌شوید، می‌دانید پول چیزی است که رابطه شما بر اساس آن پایه‌گذاری شده است اما دررابطه‌با دوستان، پول باعث خواهد شد افراد در موقعیت‌های نامناسبـی قرار بگیرند.

اگر فردی خود را برتر یا بالاتر از دیگری احساس کند باعـث ناهنجاری در روابط و ازدست‌دادن آرامش و حال خوش می‌شود. اگر ارتباط مالی و خانوادگی در کنگره برقرار باشد دیگر از هدف اصلی که درمان است دور می‌شویم و مشکلات هر روز بیشتر می‌شود.

سلام سمانه هستم همسفر

بنیان کنگره ۶۰ از همان ابتدای تأسیس کنگره می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد، مواد مخدر و مسائل مربوط به مصرف‌کنندگان امری سهل و آسان نیست و مشکلات خاص خود را دارد. به همین منظور منشوری تحت عنوان حرمت کنگره را تنظیم کردند. در این نوشتار مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که ممکن است افراد از آن ناحیه آسیب ببینند مدنظر قرار گرفته و حرمت در تمام جلسات و کارگاه‌های آموزشی 2 بار در ابتدا و انتهای جلسه قرائت می‌شود.

یکی از مفاد حرمت کنگره ۶۰ مسئله ارتباطات مالی اعضا می‌باشد. حساب و کتاب مالی اعضای کنگره باعث ازدست‌دادن آرامش و حال خوش افراد می‌شود؛ یعنی اینکه دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم زیرا بسیار طبیعی است که اگر تعهد مالی در زمان خودش انجام نشود می‌تواند ارتباط با طرف مقابل را خدشه‌دار کند و در نهایت فرد یا افرادی که با هم ارتباط مالی دارند کم‌کم جایگاه خود را از دست می‌دهند و از کنگره جدا می‌شوند.

در کل تمام مسائلی که در حرمت بیان می‌شود باظرافت و تفکری همه‌جانبه در نظر گرفته شده و ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت در کنگره حضور داشته باشیم؛ بنابراین حرمت کنگره نه‌تنها برای ما محدودکننده نیست بلکه نگهدارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌ها می‌باشد.

سلام رویا هستم همسفر

اصولاً هر ساختاری چه مثبت و منفی دو هدف عمده را دنبال می‌کند: 1) حفظ و بقا 2) رشد و توسعه. ساختار هوشمند می‌داند که برای رسیدن به این اهداف باید قوانینی را رعایت کند، در کتاب‌ها حرمت را به دیوار تشبیه کرده‌اند و این کاملاً درست است چون اگر ما یک باغ پر از میوه و زیبا را در نظر بگیریم که دور تا دورش باز باشد و دیوار نداشته باشد هر کسی با هر طرز فکری راحت می‌تواند وارد آن باغ شود و هر طور خودش دوست دارد از آن باغ و میوه‌هایش استفاده کند، می‌تواند درخت‌ها را بشکند و باعث نابودی آن باغ شود.

پس برای نگهداری، با اجرای قوانین و حرمت، کنگره ۶۰ و لژیون رشد می‌کند؛ البته هیچ‌چیز خالص و کاملی در هستی وجود ندارد ولی ما می‌توانیم ذره‌ذره آن را به خلوص کامل برسانیم و این اتفاق به یکباره امکان‌پذیر نیست. باید بدانیم کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد و برای ما بستری را برای رشد و توسعه مهیا کرده که برای حفظ و بقای آن باید به قوانین و حرمت آن احترام بگذاریم و قوانین آن را اجرا کنیم.

اگر امروزه کنگره ۶۰ سازمان بسیار قدرتمندی است که عوامل خارجی نمی‌تواند خدشه‌ای در عملکرد آن به وجود بیاورد، اگر بستری بسیار مرغوب است که می‌تواند سالانه تعداد بسیار بالایی از افراد مصرف‌کننده را از پیله اعتیاد خارج سازد، اگر بهشتی است برای آنهایی که از جهنم عبور کرده‌اند و ... همه‌وهمه به این دلیل است که اعضای آن تابع اصول و حرمت‌های نگهبان کنگره ۶۰ بوده‌اند.

یکی دیگر از قوانینی که هر شخص باید سرلوحه کارش قرار دهد این است که هرگونه رابطه کاری، مالی و فامیلی در کنگره ۶۰ ممنوع می‌باشد.


سلام فاطمه هستم همسفر

از نظر من حرمت کنگره حریم زندگی است. دروغ گفتن، سرزنش‌کردن و حرف دیگران را قطع‌کردن همگی ما را به سمت حس‌های منفی می‌کشاند. رابطه مالی با سایر اعضای کنگره موجب  ازدست‌دادن حال خوش و آرامشمان می‌شود که دیگر با خیال راحت نتوانیم به کنگره بیاییم. کلیه قوانین کنگره ما را از آسیب‌های بعدی محافظت می‌کند.

سلام پرنیا هستم همسفر

همان‌طور که روابط مالی و کاری در ارتباطات دوستی و اعضای فامیل گاهی اوقات باعث ازبین‌رفتن حرمت‌های بین افراد می‌شود، از نظر من داشتن روابط مالی و ... در کنگره هم ممکن است باعث دلخوری و ناراحتی بین افراد شود یا حتی ممکن است باعث شود فردی از آمدن به کنگره و رسیدن به حال خوش صرف‌نظر کند.

سلام رویا هستم همسفر

ما برای درمان خود و مسافرمان به کنگره می‌آییم لذا باید قوانین آن را رعایت کنیم. به نظر من اگر در کنگره با کسی دادوستد مالی یا بده‌وبستان داشته باشیم و خط‌قرمزها را نادیده بگیریم از مسیر خارج خواهیم شد.

ما می‌خواهیم در کمال آرامش و با خیال راحت و بدون اضطراب سفر کنیم پس باید از خط و مرزهایی که جناب مهندس گذاشتند عبور نکنیم. ما می‌خواهیم در سفر دوم به آموزش و خدمت بپردازیم اما اگر در هر جایگاهی که باشیم بده‌وبستان داشته باشیم جایگاه خود را ازدست‌داده و در نهایت از مسیر خارج می‌شویم.


رابط خبری: همسفر ماندانا رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
ویراستار: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
تصویرگری و ارسال: همسفر حمیده رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .