English Version
English

با رعایت حرمت‌ها زودتر به حال خوش می‌رسیم

با رعایت حرمت‌ها زودتر به حال خوش می‌رسیم

جلسه سوم از دوره سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی امین قم به استادی همسفر بهاره، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر معصومه با دستورجلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» روز دوشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۰۰ :۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌گویم که در این مکان مقدس هستم، آموزش‌ها را فرا می‌گیرم و خدمت می‌کنم، از راهنمای عزیزم خانم معصومه تشکر می‌کنم، از ایجنت محترم شعبه و مرزبانان محترم کمال تشکر را دارم.
دستور جلسه امروز، یکی از مهم ترین دستور جلسات است که پایه و اساس کنگره ۶۰ را تشکیل می‌دهد و به دلیل اهمیت زیاد آن، نوشتار حرمت دو بار در جلسه خوانده می‌شود. هنگامی که نوشتار خوانده می‌شود، از اعضا انتظار می‌رود که سکوت اختیار کنند و حرکتی نداشته باشند. با اجرای این حرمت‌ها است که مسافران و همسفران با هر فکر و عقیده می‌توانند در کنار یکدیگر جمع شوند و به دور از هرگونه حاشیه‌ آموزش‌ها را فرا بگیرند و به رهایی و درمان برسند.

بنیان کنگره ۶۰ با مشخص کردن این حریم‌ها و مرزها یک مکان امنی را برای ما فراهم کرده است تا ما بتوانیم با خیالی آسوده آموزش بگیریم و به رهایی برسیم؛ شایسته است که این حریم‌ها را محترم شماریم و اگر کسی به هر دلیلی از این حریم‌ها عبور کرد در ابتدا خود شخص است که آسیب می‌بیند و امکان دارد در این مسیر به درمان نرسد و به مشکل بر بخورد. در نوشتار حرمت کنگره عنوان شده است که کنگره مکان مقدسی است، اما دلیل آن چیست؟  اگر فردی کمک کند که شخصی دیگری را احیا کند، گویی کلی نفوس را احیا کرده است به این نکته در قرآن نیز اشاره شده است. ما شاهد هستیم که در کنگره مصرف‌کنندگان با حال خراب وارد کنگره می‌شوند، ولی با اراده و عزم خویش حرکت می‌کنند و به درمان قطعی و تعادل لازم می‌رسند.

اولین موضوعی که در حرمت کنگره به آن اشاره شده است، دروغ گفتن می‌باشد. همه ما انسان‌ها به خوبی می‌دانیم که دروغ مادر تمام فسادها و گناهان است. همان‌‌طور که خرد جهانی نیز دروغ را یک ضد ارزش شمرده است، پس ما باید زندگی خود را بر پایه راستی و درستی بنا کنیم. موضوع بسیار حائز اهمیت بعدی سرزنش کردن است. سرزنش کردن علاوه‌ بر این‌که هیچ سودی برای طرف مقابل ندارد و اصلاح‌کننده نیست بلکه بسیار مخرب نیز می‌باشد. خودمان را نباید سرزنش کنیم، وقتی اشتباهی را مرتکب می‌شویم، اگر مدام خود را سرزنش کنیم، احساس گناه در ما بوجود می‌آید و علاوه بر آن اعتماد به نفس ما پایین می‌آید و حالمان خراب می‌شود. اگر اشتباهی مرتکب شدیم، ابتدا باید از آن درس بگیریم و در پی جبران آن باشیم.

چرا رابطه مالی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ زمانی که افراد حساب و کار مالی با اعضای کنگره داشته باشند، آرامش و حال خوش از آن‌ها گرفته خواهد شد و به روشنی مشخص است که ما در کنگره به دنبال حال خوش هستیم و با رعایت حرمت‌ها زودتر به حال خوش می‌رسیم،  بنابراین در بیرون از کنگره هم نباید ارتباط خانوادگی و رفت و آمد وجود داشته باشد، مخصوصا برای سفر اولی‌ها که بسیار مخرب است.

زمانی‌که اعضا وارد کنگره می‌شوند، شایسته است که پوشش مناسبی داشته باشند، مسافران و همسفران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که در کنگره مراقب اشیا خود باشند تا مشکلی پبش نیاید. در انتها از آقای مهندس سپاسگزارم که بسیار هوشمندانه این حریم‌ها را برای ما مشخص کرده‌اند تا بتوانیم به حال خوش و تعادل نزدیک شویم.

در ادامه از نفرات برتر آزمون تقدیر شد.

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفر مرجان
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون یکم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .