English Version
English

دروغ، مادر همه بیماری‌هاست

دروغ، مادر همه بیماری‌هاست

جلسه یازدهم از دوره بیست‌‌و‌هفتم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی نیما‌یوشیج با استادی همسفر صديقه، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر محبوبه با دستور جلسه «حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه ۴ تیرماه 1403 ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

 خلاصه سخنان استاد:

از بنیان کنگره ۶۰ آقای مهندس و خانواده محترمشان که این بستر را فراهم کردند تا ما آموزش بگیریم و به حال خوش برسیم کمال تشکر را دارم.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم در هر جامعه یا نهادی که حضور داریم یک قوانینی وجود دارد و بر مبنای همین قوانین است که آقای مهندس این قانون و حریم‌ها را پایه‌گذاری کرده است. در حرمت آمده است که نباید دروغ بگوییم و از دروغ گفتن جلوگیری کنیم، اگر حرمت‌ها را رعایت کنیم به‌راحتی می‌توانیم به آرامش برسیم و سفر خودمان را ادامه دهیم.

این حرمت‌ها آن‌قدر برای آقای مهندس اهمیت دارد که دو بار در هر جلسه خوانده می‌شود؛ یکی آغاز جلسه و دیگری پایان جلسه، حال چرا در آخر خوانده می‌شود؟ چون کسانی هستند که دیر به جلسه می‌آیند و باید این حرمت‌ها را مدنظر داشته باشند و همواره رعایت کنند.اگر در کنگره و جامعه این حرمت‌ها رعایت شود؛ مثلاً دروغ نگفتن، سرزنش نکردن، غیبت نکردن و ...، ما به حال خوش می‌رسیم. کلمه حرمت از حریم گرفته‌شده است؛ یعنی حدواندازه برای مثال خانه و خانواده یک حریمی دارند، رودخانه یک حریمی دارد و پیشروی به سمت رودخانه باعث خرابی یا ویرانی خانه می‌شود یا اینکه سقف خانه اگر کوتاه یا بلند باشد موجب از هم پاشیدن آن می‌شود، پس بهتر است روی تعادل و اندازه باشد.

در کنگره، رابطه مالی نباید داشته باشیم؛ نه به کسی وجهی به‌عنوان قرض بدهیم نه از کسی درخواست پول داشته باشیم، چون هر دو باعث می‌شود که حالمان خراب شود و سفرمان ناتمام بماند. وقتی‌که به فردی پولی قرض می‌دهیم و او توان پرداخت آن را نداشته باشد، نمی‌تواند به کنگره بیاید و سفرش ناتمام می‌ماند. به همین خاطر آقای مهندس به حرمت‌ها اشاره خاصی دارند تا همگی به حال خوش برسیم و سفرمان را ادامه دهیم.

از دیگر حرمت‌های کنگره، سرزنش نکردن است؛ باید حواسمان باشد وقتی کسی حرفی را بیان کرد به او نگوییم شما که در حال آموزش گرفتن هستید، چرا این حرف را می‌زنید؟ از دروغ گفتن امتناع کنیم، چون به فرموده آقای مهندس «دروغ مادر همه بیماری‌ها و عامل خراب شدن حال و روحیه ماست».امید دارم که با رعایت حرمت‌ها بتوانیم با خیال راحت در این مکان امن و مقدس سفر کنیم و راه خود را بدون هیچ مشکلی ادامه دهیم. 

تایپ: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر سکينه (لژیون چهارم) 

عکاس، ویراستاری و ارسال: همسفر ریحانه، مزبان خبری 

همسفران نمایندگی نیمایوشیج

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .