English Version
English

حرمت حفاظی برای درمان است

حرمت حفاظی برای درمان است

به‌حق و حرمت آنکه همگان را جانی قدحی پر کن از آنکه صفتش میدانی. واژه احترام در لغت به معنی حرمت نگاه‌داشتن و ارج نهادن می‌باشد. کلماتی که دارای واقعیت هستند، معنادارند و در وجودشان معانی ژرفی موج می‌زند. زمانی که معنای واژه حرمت در جهان مادی رخ می‌نماید، عشق رنگ دیگری به خود می‌گیرد. اگر از دیدگاه قرآنی و معنوی به این واژه بنگریم، به زیبایی درمیابیم که برخی از امور بسیار لایق احترام هستند؛ به‌گونه‌ای که قدرت مطلق نیز آن امور را مورداحترام قرار داده است؛ مانند؛ حرمت و ارج نهادن به قدرت مطلق، حرمت پیامبران الهی و ائمه اطهار، حرمت به والدین و حفظ حرمت به قرآن که نمونه بارزی از حرمت می‌باشد و از آنجایی ک طبق علوم کنگره ۶۰ و دریافت‌هایی که از آموزش‌های آن داشته‌ایم نیک می‌دانیم که این مکان مقدس از صور پنهان کلام‌الله مجید می‌باشد و چه نیکو و ژرف‌اندیش بوده‌اند جناب آقای مهندس دژاکام که واژه حرمت را در نوشتارها مدون نموده‌اند.

حال اگر از ورای دل‌وجان به واژه حرمت سفر کنیم، گویا واژه حرمت، آن ماه تابان شب تاریک آسمان دل‌وجان است که نورش به جهانیان ساطع‌شده و چشم‌ها و قلب‌ها را نور می‌بخشد و با تابشِ نور این ماه حرمت عشق با جلوه‌ پرشکوهی جاری می‌شود و ساکنین زمین و زمان با وحدت و یگانگی در کنار یکدیگر خواهند زیست و عشق همچون درختان پرهیبت بر جان‌ها و دل‌ها سایه می‌افکند و آرامش برجهان حاکم خواهد بود. واژه حرمت در کنگره ۶۰ همچون ستونی سترگ می‌باشد که جناب آقای مهندس دژاکام با تدبیر و هوشیاری بسیار به وضع قوانین حرمت و لزوماً بودن این امر در ساختار کنگره ۶۰ حفظ و بقا این مکان را فراهم نموده‌اند و با وضع این قوانین مدون به رشد و توسعه و نیل به اهداف مهم و جهانی‌شدن دانش کنگره ۶۰ دست‌یافته‌اند.

حرمت در کنگره ۶۰ بدین معنا می‌باشد که بین تمام اعضا باید حجابی از جنس حرمت قرار بگیرد تا همگان همچون چشمه‌های جوشان و آب‌های زلال خروشان در صراط مستقیم جاری باشند. به‌یقین  زمانی ک مفاد قانون حرمت به رشته تحریر درآمد تفکر و تفحصاتی ژرف در آن جریان داشته است، بنابراین بر همه اعضا حکم است که این قانون را بدون چون و چرا بپذیرند و ازآنجایی‌که خود واژه پذیرش یکی از اصول مهم می‌باشد، نشانه ایمان به کنگره ۶۰ است و تجربه‌ای است که جناب آقای مهندس دژاکام در اختیارمان قرا داده‌اند. آن‌چنان‌که در کتاب عبور از منطقه شصت درجه زیر صفر استاد سردار بیان می‌فرمایند؛ تجربه‌ای که با عمل به دست بیاید سندی است بدون نقض و تجربه یکی از اضلاع مثلث دانایی می‌باشد. تجربه به‌تنهایی به تکمیل دانایی منجر نمی‌شود مگر اینکه آموزش و تفکر به همراه داشته باشد و آموزش شکل نخواهد گرفت مگر با تکرار؛ لذا با نیک‌اندیشی بنیان‌گذار کنگره ۶۰، حرمت، دومرتبه در ابتدا و انتهای جلسات توسط نگهبان قرائت می‌گردد و بدین شکل تفکر و آموزش شکل‌گرفته و درنهایت با مرور زمان به دانایی دست پیدا می‌کنیم.

با یادآوری و مطالعه مفاد قانون حرمت، می‌آموزیم که با اجرایی شدن این مهم، محیطی امن و دور از حاشیه برایمان فراهم می‌گردد. این حرمت گویا نوشتار است از جنس نور که مفاد آن مصداق تمام ضد ارزش‌ها است ک طبق آن‌همه اعضا می‌بایستی از این ضد ارزش‌ها دوری جویند و این موارد را رعایت کنند و مسئولین با دقت تمام بر این امور نظارت داشته باشند. متن حرمت کنگره ۶۰ که با سکوت کامل حاضرین در سالن قرائت می‌شود: کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هرگونه وجهی را در قالب قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و حقوقی، پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن یا تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن، از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می‌باشد.

بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند. در ضمن خواهشمند است با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود، فضا امن کنگره را ناامن و مسموم نفرمایید. حال این سؤال پیش می‌آید، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند، چگونه می‌توانند از زندگی خود مراقبت نمایند؛ اما بند مهم حرمت کنگره ۶۰ که دستور جلسه این هفته هم می‌باشد روابط مالی با اعضا است که جناب مهندس دژاکام فرمودند: ما نه‌تنها بحث سیاسی نمی‌کنیم، بلکه بحث اقتصادی هم در کنگره ۶۰ انجام نمی‌دهیم، بحث ما، بحث مواد مخدر است و پرداخت یا دریافت پول به هر شخصیتی ازنظر کنگره ۶۰ ضد ارزش محسوب می‌گردد.  روابط مالی آرامش انسان را به هم می‌ریزد. اگر آرامش نباشد امنیت هم نخواهد بود درحالی‌که در ابتدا نوشتار حرمت به امن بودن این مکان تأکید شده است پس روابط مالی در کنگره ۶۰ با امنیت آن مغایرت دارد؛ بنابراین باید از کوچک‌ترین ارتباط مالی، معامله، وام، قرض دادن و قرض گرفتن  پول که همگی از مصداق‌های مسائل مالی هستند، خودداری نماییم.

مسائل مالی در اکثر موارد منجر به اختلافات، دعوا، دادگاه و نتایج منفی دیگر می‌شود. به فرمایش استاد امین دژاکام: زمانی که مسائل مالی مطرح می‌شود، صفات انسان‌ها، حس آن‌ها و رابطه بین افراد هم‌تغییر می‌نماید. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید حساب ما همیشه با همه  صفر باشد. اگر قرار باشد در سیستم کنگره ۶۰، خریدوفروش و ارتباطات مالی جریان داشته باشد اهداف اصلی ما که درمان مصرف‌کننده و رسیدن به تعادل شخص می‌باشد به فراموشی سپرده می‌شد.‌‌ تجربه خوبی که در لژیون در باب حرمت داشته‌ایم این بود که با لطف و درایت راهنما عزیزم خانم فاطیما تمام اعضا لژیون هشتم، می‌بایستی متن حرمت را کپی گرفته و با خود در لژیون به همراه می‌داشتیم و جزئی از تکلیفمان بود که هر جلسه این متن قرائت شود تا ملکه اذهان گردد که ستون عشق، صلح و محبت در لژیون مستحکم‌تر باشد.

درنهایت صمیمانه از جناب آقای مهندس دژاکام و یکایک اعضا کنگره ۶۰ در تمامی ابعاد سپاسگزارم که ما را در این سفر معنوی و سراسر نور و عشق هدایت می‌کنند، شکر از وجود بی‌نهایت خالق هستی که در این بعد از زندگانی لطف هستی شامل حالمان شده و در این مکان سکنی گزیده‌ایم، به امید روزی که فرهنگ حرمت در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها نهادینه گردد تا انسان‌ها با صلح، عشق و محبت در کنار یکدیگر به زندگی خود ادامه دهند و با قلبی باز و ذهنی آرام در موعد مقرر به لقا پروردگار دست یابند ‌آمین ‌. تقدیم به لژیون سردار. در محضر سردار، برای سردار نوشتن بسی عشق و بسی دشوار است که در محضر ایشان قلم تاب نوشتن ندارد، سر تعظیم فرود می‌آورم و عشق و وجود خویش را فدای یار می‌سازم و طلب عشق از ایشان را دارم. یا حق. منابع: کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، جلسات کارگاه آموزش جهان‌بینی، متن حرمت کنگره ۶۰.

نویسنده: همسفر صفورا، راهنما همسفر فاطیما (لژیون سردار)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .