English Version
English

حرمت کنگره مانند رگ حیاتی ست

حرمت کنگره مانند رگ حیاتی ست

نهمین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ به نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر ام‌البنین به استادی همسفر راضیه با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی درکنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکرم که به من فرصت داد تا این جایگاه را تجربه کنم، از راهنمای عزیزم خانم لیلا سپاسگزارم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و از خدمت خود آموزش بگیرم.
تمام کشورها، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای بهتر اداره شدن یک سری قوانینی برای خود دارند. درکنگره هم ما یک سری قوانینی داریم که به آن حرمت می‌گویند و تمام پایه‌های کنگره بر روی همین حرمت استوار است. حرمت از کلمه حریم می‌آید و همه‌چیز ازجمله خانه و خانواده، ادارات و شرکت‌ها و حتی طبیعت برای خودشان یک سری حریمی دارند که قابل‌احترام هستند و ما نباید به آن بی‌احترامی کنیم. نوشتار حرمت کنگره 60 در طول جلسه دو بار خوانده می‌شود؛ یک‌بار در آغاز جلسه و یک‌بار هم در پایان جلسه و این ارزش و اهمیت آن را به ما نشان می‌دهد. در حقیقت حرمت کنگره 60 یک حد و حریمی برای هر شخصی مشخص می‌کند و ما را محدود نمی‌کند بلکه نگه‌دارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌هاست. در ابتدای نوشتار حرمت کنگره 60 آمده است که کنگره مکان مقدس و امنی است و هر شخص با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ کند. چرا می‌گوید مکان مقدس و امنی است؟ زیرا هدفش مقدس است و انسان‌ها را درمان و احیا می‌کند. در قرآن سوره مائده، آیه 32 آمده است که هرکسی یک‌نفس را احیا کند گویی همه انسان‌ها را احیا کرده است. ما هم خیلی جاها برای درمان رفتیم و خیلی کارها کردیم؛ اما نتیجه نگرفتیم و تنها جایی بود که توانست مسافرم را درمان کند کنگره 60 بود، نه‌تنها مسافرم را درمان کرد؛ بلکه من همسفری که در طی سال‌ها زندگی به خاطر کارهای ضد ارزشی وزندگی با مصرف‌کننده یخ‌زده بودم با آموزش‌های ناب کنگره دوباره زنده شدم. استاد امین در سی دی گدایان می‌فرمایند که کنگره 60 سازمانی است که انسان‌ها را احیا می‌کند و این درواقع حقیقت محض می‌باشد.

آقای مهندس می‌فرمایند که دروغ‌گویی مادر تمام فسادها و جنایت‌هاست. زمانی که دروغ می‌گویم مجبور هستم برای پوشاندن دروغ خود مدام دروغ بگویم و همیشه در ترس و اضطراب هستم که دروغم برملا نشود و این خود جهنم است. همه اعضاء کنگره 60 می‌دانند که وقتی پشت سر یک نفر قضاوت و تجسس نمایند درواقع حال خودشان خراب می‌شود. من درکنگره یاد گرفتم که اگر باد بکارم طوفان برداشت می‌کنم؛ بنابراین برای حال خودم هم که شده نباید پشت سر دیگران غیبت و قضاوت نمایم. وقتی‌که موضوع حساب‌وکتاب مالی وسط می‌آید؛ یعنی از دست دادن آرامش و آن شخص دیگر نمی‌تواند با آرامش خاطر به سفرش ادامه دهد. روابط کاری و خانوادگی نیز درکنگره 60 ممنوع می‌باشد، تجربه ثابت کرده که وقتی دوتا سفر اولی با یکدیگر در بیرون از کنگره ارتباط برقرار می‌نمایند باعث ایجاد تخریب می‌شوند و دیگر نمی‌توانند با آرامش به سفر ادامه دهند و سفرشان خراب می‌شود. در نوشتار حرمت کنگره 60 ذکرشده که بر تمام اعضا لازم و ضروری است که موارد فوق‌الذکر را رعایت کنند. آقای مهندس می‌فرمایند از من که بنیان کنگره شصت 60 هستم گرفته تا یک تازه‌وارد، لازم و ضروری است که از این حرمت‌ها پیروی نماییم و به آن‌ها عمل کنیم؛ زیرا همه این قوانین برای ما نوشته‌شده‌اند و به نفع ما می‌باشند. قوانین کنگره باظرافت و تفکر همه‌جانبه نوشته‌شده‌اند تا کوچک‌ترین مسئله و مشکلی برای ما به وجود نیاید. رعایت کردن این قوانین توسط مسافران و همسفران باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند با آرامش و آسایش به سفرشان ادامه دهند و به رهایی و حال خوش برسند. در حقیقت حرمت کنگره مانند رگ حیاتی ماست که ما با رعایت کردن آن درکنگره زندگی می‌کنیم و رعایت نکردن آن مانند زدن رگ حیاتی خود می‌باشد. ما برای هدف ارزشمندی درکنگره هستیم و برای رسیدن به آن لازم و ضروری است که به تمام قوانین و مقررات احترام بگذاریم.

در تاریخ دوشنبه 1403/4/4 جلسه هماهنگی راهنمایان نمایندگی قائم‌شهر رأس ساعت 15 برگزار شد؛

و در ادامه اعلام اسامی نفرات برتر آزمون شماره 6 از دوره سوم «نمایندگی قائم‌شهر»؛


 

اسامی نفرات برتر آزمون؛
نفر اول:

همسفر رقیه و همسفر میترا با کسب نمره 18/5 از (لژیون اول)
نفر دوم: همسفر با کسب نمره 18/25 از (لژیون سوم)
نفر سوم: همسفر سکینه با کسب نمره 17/5 از (لژیون مرزبانی)

عکس: همسفر سارا (مرزبان خبری)
تایپ: همسفر خورشید، راهنما همسفر لیلا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی قائم‌شهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .