English Version
English

مطالب بسیار مهمی در حرمت کنگره ۶۰ نهفته است

مطالب بسیار مهمی در حرمت کنگره ۶۰ نهفته است

جلسه دوازدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر حمید، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر حیدر، با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حمید هستم یک مسافر؛ پیشاپیش عید غدیر خم را به همه عزیزان تبریک عرض می‌نمایم.
دستور جلسه امروز «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» می‌باشد. هر عزیزی که وارد کنگره ۶۰ می‌شود حرمت را می‌شنود و تنها متنی است که در هر جلسه دو بار خوانده می‌شود و این نشان دهنده میزان اهمیت آن است. مطالب و موضوعات بسیار مهمی در حرمت کنگره ۶۰ نهفته است. چرا دستور جلسه می‌گوید که ما در کنگره رابطه مالی، کاری و خانوادگی نداریم؟
تجربه در گروه‌های دیگر و حتی در کنگره ۶۰ نشان داده که داشتن این‌گونه روابط سرانجام خوبی ندارد و باعث منحرف شدن از صراط مستقیم می‌شود. ما در قسمت مرزبانی مشاهده می‌کنیم که افراد زیادی از گروه‌ها و مراکز مختلفی به کنگره ۶۰ مراجعه می‌کنند و وقتی علت حضورشان در کنگره را می‌گویند متوجه می‌شویم بیشترین دلیل، رعایت نکردن همین حرمت‌ها در مراکزی که قبلاً حضور داشته‌اند بوده است.
ما بایستی قدر کنگره را بدانیم. مطالبی که در حرمت خوانده می‌شود فقط محدود به فضای کنگره نمی‌باشد؛ بلکه در بیرون از شعبه و در جامعه، محیط کار، منزل و در ارتباط با دیگران بسیار کاربرد دارد و علت اصلی آموزش و تکرار حرمت در کنگره ۶۰ همین موضوع است.
من از بدو ورودم به کنگره یاد گرفتم که همیشه لباس مرتب و زیبا بپوشم؛ در خصوص دروغ گفتن و سرزنش کردن نیز همین‌طور؛ قبلاً به راحتی دروغ می‌گفتم. من در جلسات زیادی شرکت می‌کردم ولی در آن جلسات یا به صحبت‌های دیگران توجه نمی‌کردم و یا حرفشان را قطع می‌کردم و بدون اجازه صحبت می‌کردم.
کنگره ۶۰ در این سه سال به من آموخت چگونه حرمت نگه دارم و هم اینک نیز تلاش می‌کنم در زندگی هم کاربردی نمایم. در خصوص مراقبت از وسایل شخصی نیز باید بگویم در مدت پنج ماه که من در مرزبانی خدمت می‌کنم هرچه اشیا و وسایل گمشده، خدا را شکر به مرزبانی تحویل داده شده است. من در زمان مصرف حرمت را در ابعاد منفی آن بلد بود و انجام می‌دادم ولی خدا را شکر با کنگره و آموزش‌های آن آشنا شدم و مسیر زندگی‌ام تغییر کرد.
از این که به صحبت‌هایم توجه نمودید صمیمانه تشکر می‌کنم.

تایپ: مسافر محمود
تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .