English Version
English

حرمت بیان کننده حد و مرز است

حرمت بیان کننده حد و مرز است

یازدهمین جلسه از دوره سی و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران نمایندگی گیلان، با نگهبانی موقت همسفر زیبا، دبیری موقت همسفر محدثه و استادی همسفر شبنم، با دستور جلسه «حرمت کنگره‌۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
بسیار خرسندم از اینکه با این دستور جلسه در این جایگاه خدمت می‌کنم. از نگهبان ارجمند سپاسگزارم که به بنده اجازه خدمتگزاری دادند. هر شخصی برای اینکه به حال خوش‌دست پیدا نماید، نیازمند این است که یک سری قوانین در او اجرا شود. هرکدام از ما بایستی به این بیاندیشیم که به چه علت به کنگره۶۰ ورود کرده‌ایم. بنده باید تفکر نمایم که به چه علت رنج رفت و آمد مسیر را تاب میاورم، سی‌دی می‌نویسم و بهایی را می‌پردازم تا از صور پنهانی که در کنگره وجود دارد استفاده نمایم؛ حال اگر قوانین را رعایت نکنم به چه دلیل باید این سختی‌ها را متحمل شوم؟ گاهی من شبنم فراموش می‌نمایم که به چه دلیل به این مکان مقدس آمده‌ام. اینکه به جایگاه دست پیدا کنم، یا اینکه در خود تغییراتی به وجود بیاورم و صور آشکار را با صور پنهان خود تطبیق دهم. گاهی اوقات ممکن است افراد نقاب بزنند و این باعث بروز مشکل می‌شود. هر شخصی از درون خود مطلع است و می‌داند که چه عملکردی داشته است و قاضی اعمال خود می‌باشد.

امید است که از وجدان خود راضی باشیم، زیرا الگو ما جناب آقای مهندس دژاکام هستند، بایستی بیندیشیم تا چه حد پیشرو ایشان هستیم و آن چیزی که ایشان به‌عنوان یک پدر، یک استاد مهربان و دانشمند، به ما آموزش داده‌اند را تا چه اندازه می‌توانیم در خود اجرایی نماییم. آقای مهندس دژاکام فرمودند: ما در کنگره ۶۰ طوری عمل کرده‌ایم که به مدینه فاضله نزدیک باشیم، به این معنا که از حاشیه به دور باشیم، به‌گونه‌ای که همانند بهشت موعود افراد ساکن فقط به یکدیگر سلام دهند، یعنی از کسی پرسش نمی‌شود، چه کسی هستی، از کجا آمده‌ای و برای چه به اینجا آمده‌ای. ما در کنگره ۶۰ هم بایستی اینگونه عمل نماییم، از حال مسافران یکدیگر پرسش ننماییم، یا از پرسش‌هایی که مرتبط با دیگران نیست، خودداری کنیم.

نکته مهم دیگر این است که بذری که امروز می‌کارم، روزی برداشت می‌نمایم، یعنی همه‌چیز دارای عمل و عکس‌العمل می‌باشد و ما بایستی این موضوع را در کارهایمان مدنظر قرار دهیم. حرمت در کنگره ۶۰ به دلیل اهمیت بالای آن دومرتبه خوانده می‌شود، اولین موضوعی که در حرمت اشاره‌شده دروغ گفتن است، همان‌طور که می‌دانیم آقای مهندس دژاکام به‌شخصه از دروغ بسیار بیزارند، حال در نظر داشته باشید که یک رهجو پایه و اساس کار و درمان خود را با دروغ بنا کند، چه اندازه دچار آسیب می‌شود؟ مانند اینکه مسافری آنتی ایکس خود را به راهنمای خود نوع دیگری معرفی نماید و راهنما پروتکل مربوط به همان را به وی خواهد داد و بنا از ابتدا درست ساخته نخواهد شد، پس شروع آموزش در کنگره ۶۰ صادق بودن با خویش است که نکته بسیار ارزنده‌ای است.

نکته بعدی، سرزنش کردن دیگر اشخاص است که ما آموخته‌ایم دوربین را سمت خودمان برگردانیم، بنده همیشه در لژیون هم عنوان می‌نمایم که اگر خود من تغییر کنم اطرافیان من هم‌تغییر خواهند کرد. ما در جلسات با اجازه سخن می‌گوییم در لژیون هم قبل از اینکه صحبت خود را آغاز نماییم باید اجازه بگیریم؛ در غیر این صورت لژیون نظم و ترتیب نخواهد داشت. موضوع بعدی بحث سیاسی است که ما در بیرون از کنگره ۶۰ مباحث سیاسی را مورد نزاع می‌دانیم، هر شخصی طرفدار حزبی خاص است و باعث بروز اختلاف می‌گردد. جناب آقای مهندس دژاکام این موارد را بیان نموده‌اند تا بنده در آرامش به درمان برسم و حال خود را بهبود دهم.همه ما مشکلاتی در زندگی داریم که زمان ورود به کنگره آن‌ها را پشت در می‌گذاریم و بنده به‌شخصه با ورود به این مکان مقدس احساس آرامش فراوانی تجربه می‌کنم، پس باید عملکرد درستی ارائه بدهم.

ایشان در رابطه با پوشش هم فرمودند: که با پوشش افراد در خارج از کنگره کاری ندارند، اما در پارک یا جلسات کنگره ۶۰ به‌خصوص جلسات عمومی پوششی داشته باشیم که جلب‌توجه نکند تا کنگره ۶۰ زیر سؤال نرود. ایشان می‌فرمایند ما از هر کاری که باعث آسیب رساندن به کنگره ۶۰ می‌شود باید خودداری نماییم. در مورد تلفن دادن و تلفن گرفتن هم گاهی راهنما موضوعی را عنوان می‌نماید ما نباید با اعضا دیگر لژیون‌ها تماس بگیریم و صحبت راهنما را نقد کنیم. این باعث می‌شود فرمان‌برداری نکنیم و آسیب ببینیم. همان‌طوری که ما راهنمایان از ایجنت محترم که راهنما ما می‌باشد فرمان‌برداری می‌نماییم و این صور پنهان ما را می‌سازد. پس برای اینکه ابتدا به خود و سپس به خدای خود دست پیدا کنیم بایستی این سلسله‌مراتب را رعایت نماییم. مورد آخر در رابطه با نفس ماست که لجام‌گسیخته است و در قرآن آمده است خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر آنکه نفس خود را تغییر دهند، نفس بنده گاهی برای حقه زدن خواسته نا‌معقول بنده را پوشش می‌دهد، بنابراین بایستی بسیار هوشیار باشیم.

اعلام اسامی نفرات برتر آزمون شماره 6 از دور چهارم «نمایندگی گیلان»؛

نفر اول: همسفر هانیه با کسب نمره 20 از لژیون ششم
نفر دوم: همسفر زیبا با کسب نمره 19 از لژیون هشتم
نفرات سوم: همسفر مونا با کسب نمره 18/75 از لژیون ششم، همسفر سمیرا با کسب نمره 18/75 از لژیون هفتم

تایپ و ویرایش: همسفر فرشته، راهنما همسفر فاطیما (لژیون هشتم)
عکاس: آنوشا (عکاس خبری)
ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .