English Version
English

گروه خانواده - کلمات قدرت زیادی دارند

گروه خانواده - کلمات قدرت زیادی دارند

جناب مهندس در سی‌دی کلمات می‌فرمایند: تغییرات از کل به جزء و برعکس است و ساکن بودن وجود ندارد، برای مثل یک اسپرم کوچک، تبدیل به یک انسان می‌شود و برعکس. هیچ‌ چیز ثابت نیست و به همین دلیل انسان هرگز نباید ناامید باشد. گذشته، حال و آینده همیشه در حال تغییر هستند. در قدیم آب انگور داشتیم الان سرکه یا شراب و حتی همین هم تغییر می‌کند. در طبیعت لاشخورها لاشه حیوانات مرده را می‌خورند تا طبیعت پاکیزه بماند و بوی لاشه ها محیط را آلوده نکند؛ در دریا کوسه‌ این وظیفه را انجام می‌‌دهد. تمام طبیعت، درختان و رودخانه‌ها همه‌ و همه در حال‌ خدمت هستند. در خانه همه از باهم بودن و کنار هم بودن لذت می‌برند ولی هر کس وظیفه و خدمت خود را انجام می‌دهد، همه چیز در حال تغییر و تبدیل است و ما در این تغییرات آموزش می‌گیریم و رشد می‌کنیم.

در قرآن آمده است: 《همه موجودات در حال ذکر گفتن برای خداوند هستند》 یعنی همه در جهت فرمان‌های الهی حرکت می‌کنند.

جناب مهندس در این سی‌دی می‌فرمایند: در حال نوشتن کتاب دوم هستم، کتاب عشق، هفت الی هشت سال طول کشید؛ چون به تفکر زیادی احتیاج داشتم. نوشتن کتاب خوب است ولی نکته‌ای که همیشه مهم است این است که بدانیم نکته‌ها  همیشه در جای خود به کار برده و بیان شود؛ مانند سخن گفتن که بارها گفته‌ام باید زمان مناسب، کلام مناسب و مکان مناسب در نظر گرفته شود تا سخن انسان شنیده و عملی شود؛ مثلاً کسی که چک‌اش برگشت خورده نمی‌توانیم از او پول قرض کنیم.

مسئله مهم اینجا است که به‌ درستی باید سخن گفت ولی هر حرف راستی را هم نباید گفت. اکثر بحث ها به‌خاطر درست بیان نشدن کلمات و برداشت‌های غلط است. اگر کلمات در جای خود استفاده نشود، هم برای گوینده و هم برای شنونده ناراحتی ایجاد می‌کند.

همچنین آقای مهندس می‌‌فرمایند: چیزی که امروز می‌آموزیم، دیروز به یاد نداشتیم و موضوع فردا چیزی است که می‌آید و مطالب دیگر را به ما آموزش می‌دهد.

مثل تمامی کائنات و هستی برای ادامه زندگی و حیات باید آموزش پذیر باشیم و به یکدیگر خدمت کنیم و این خدمت کردن باید در راه مستقیم باشد هنگامی که می‌خواهیم به فردی پیشنهادی بدهیم یا مطلبی را بگوییم باید از کلمات و جملات درست استفاده کنیم چون نتیجه گفتار ما است که یکی را به کشتارگاه می‌برد و دیگری را به ثروت زیادی می‌رساند؛ پس ببینید کلمات چقدر قدرتمند هستند.

حرفی را که می خواهیم بزنیم ابتدا باید بدانیم در کجا و چه موقعیتی قرار داریم و اگر می‌خواهیم حرفی بزنیم اول باید در ذهنمان آن حرف را مرور کنیم و بعد به زبان بیاوریم، از قدیم گفته‌اند: 《زبان سرخ سر سبز را بر باد می‌دهد》 یعنی اگر درست صحبت نکنی احتمال دارد جانت را از دست بدهی.

اگر درست کلمات را به کار ببرید هیچ وقت نیازی به معذرت خواهی نیست افرادی هستند که همیشه عذرخواهی می‌کنند این افراد کسانی هستند که زبانشان جلوتر از عقلشان است.

جبر و تقدیر وجود دارد اما خواست و فرمان الهی هم وجود دارد. زندگی نه جبر است، نه اختیار، در واقع بین این دو است. جبر همان تقدیر است شما امروز گندم می‌کارید هشت ماه دیگر گندم درو می‌کنید، یا اینکه شما شش ماه پیش چک دادید امروز نوبت چک شما فرا رسیده است.

در ادامه جناب مهندس می‌فرمایند: بزرگان مفاهیم را برای ما گفته‌اند، اما در برخی از مواقع ما متوجه نمی‌شویم مثلاً در مورد تعریف روح و نفس هنوز بعضی‌ها در اشتباه هستند؛ البته هر چند مکتوبات هستند، اما انسان همیشه به دنبال چیزهای تازه است.  باید بدانیم هیچ چیز کهنه نمی‌شود بلکه فقط چهره عوض می‌کند مانند طبیعت؛ درختان در زمستان به خواب می‌روند در بهار بیدار می‌شوند در تابستان میوه می‌دهند در پاییز برگ درختان زرد می‌شود و دوباره این مراحل تکرار می‌شوند.

ما خیلی چیزها را از نشانه آن متوجه می‌شویم برای مثال اگر باران ببارد مطمئن هستیم هوا ابری است نیازی نیست به آسمان نگاه کنیم یا اگر هوا گرم است روز آفتابی است نیازی نیست به آسمان چشم بدوزیم و دنبال خورشید باشیم؛ به تعبیری دیگر اگر کسی پشت سر کسی صحبت می‌کند این یک نشانه است باید بفهمیم او چه چیزی را می‌خواهد ثابت کند و چه منظوری دارد.

همه چیز در کتاب‌ها هست ولی انسان همیشه دنبال چیزهای تازه است، هیچ‌چیز کهنه نمی‌شود فقط چهره عوض می‌کند؛ مانند لباس‌هایی که با رنگ‌های مختلف بر تن می‌کنیم. فصل‌ها را بنگر؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان، طبیعت هم در ابعاد خودش این‌گونه تعویض برتن دارد.

با اینکه نمی‌دانستی بودی، هستی و خواهی بود؛ امّا آغاز و پایانی را نمی‌دیدی وقتی یک نفر پیش شما غیبت می‌کند یا بدگویی شخصی را می‌کند، شما باید ببینید کسی که حالا بدگویی می‌کند، می‌خواهد چه چیزی را ثابت کند باید سعی کنیم پشت حرف او و همچنین هدفش را متوجه شویم.

عناصری که در وجود ما هستند مثل آهن، مس، سدیم و... این‌ها میلیون‌ها میلیارد سال قبل ساخته شدند؛ یعنی کار این ستارگان بزرگ، خورشید و خیلی بزرگ‌تر از خورشید است و کارشان ساخت همین مواد اولیه است كه در وجود ماست و میلیاردها سال قبل ساخته شده‌اند ولی‌ شما همین گوشت و استخوان را می‌بینید.

 

خلاصه سی دی «کلمات»
نویسنده: همسفر عطیه رهجوی همسفر عادله (لژیون دوم)
ویراستاری: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .