English Version
English

پایه‌های کنگره شصت بر این حرمت‌ها استوار می‌باشد

پایه‌های کنگره شصت بر این حرمت‌ها استوار می‌باشد

جلسه سوم از دوره چهل‌ویکم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی  مسافر رضا نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟در روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.
ابتدا خدای خودم را شاکرم که این جایگاه را تجربه کردم و همچنین از راهنمای عزیزم آقا رضا هم ممنونم. دستور جلسه امروز در مورد حرمت‌های کنگره شصت و چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره شصت ممنوع است. دستور جلسه امروز دستور جلسه مهمی است بخاطر این‌که پایه‌های کنگره شصت بر این حرمت‌ها استوار می‌باشد.
حرمت از ریشه کلمه حریم گرفته شده که باعث می‌شود منِ مسافر حد و مرز خودم را بدانم. ما به طبیعت هم که نگاه می‌کنیم طبیعت هم یک حریمی برای خودش دارد مثلا رودخانه یک حریمی دارد که اگر من این حریم را رعایت نکنم و به عنوان مثال کنار رودخانه خانه بسازم ممکن است با اولین سیل این خانه از بین برود.
حرمت‌های کنگره نه تنها من را محدود نمی‌کند بلکه محافظ و نگه‌دارنده من در برابر آسیب‌ها است.
حرمت کنگره باعث می‌شود که من بتوانم در آسایش و آرامش سفر خودم را ادامه بدهم و به پایان برسانم و از طرفی هرگونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود به خودم آسیب بزنم و اولین موردی که داخل حرمت‌ها به آن اشاره می‌شود دروغ گفتن است، اسلام در مورد دروغ گفتن به ما گفته که دروغ‌گو دشمن خدا است.
آقای مهندس هم در مورد دروغ گفتن می‌فرماید که مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است ما از همان ابتدا که وارد کنگره می‌شویم یاد می‌گیریم صادق باشیم، با راهنمایان‌مان صادق باشیم و یا با تمام مسئولینی که در کنگره هستند صادق باشیم دومین مورد سرزنش کردن است من نباید کسی را سرزنش یا قضاوت کنم چون کار بسیار ویران کننده‌ای است من در کنگره یاد گرفتم که اگر با کسی مشکل دارم خودم با آن فرد صحبت کنم و مشکل را برطرف کنم اگر در کنگره با کسی ارتباط مالی و خانوادگی برقرار کنم از مسیر کنگره دور می‌شوم پس این حرمت‌ها فقط برای بهبود اوضاع و احوال من است.
اگر از تجربه شخصی خودم در مورد این ارتباط مالی بگویم ماه اول سفرم بود و یکی از دوستانم را از الیگودرز همراه خودم می‌آوردم و از من در خواست کمک کرد و من هم یک مقدار پول به او دادم؛ تجربه و آگاهی نداشتم و فکر می‌کردم به او لطف می‌کنم همان پول باعث شد که دیگر به کنگره نیاید و من عذاب وجدان گرفتم و فهمیدم این پول قرض دادن باعث خیانت شد، این من هستم که با رعایت حرمت‌ها پایه‌های کنگره را مستحکم می‌کنم این مکان مقدس را تمام ما با رعایت حرمت‌ها می‌سازیم.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.
نویسنده: مسافر محسن از لژیون یکم
عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .