English Version
English

در هر مشکلی درسی نهفته

در هر مشکلی درسی نهفته

به نام قدرت مطلق الله
جلسه اول از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی لژیون قشم با استادی مسافر احسان نگهبان مسافر موسی و دبیری مسافر جاوید. با دستور جلسه (کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر وتصاویر آن) ساعت ۱۷ درتاریخ ۳۱خرداد۱۴۰۳در محل دانشگاه کنگره ۶۰ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد

خداوند را شاکر هستم که بار دیگر توانستم در جلسه حضور داشته باشم تا آموزش بگیرم، وقتی به عنوان وادی نگاه می‌کردم و به کلمه حیاتی که برخورد کردم تصویری از مرگ و زندگی در ذهنم نقش می‌بست، ولی بعدها جلوتر که آمدم متوجه شدم مفهوم واقعی کلمه حیات در واقع خود زندگی می‌باشد.
مسائلی فارغ از زمان یا مکان یا دین و جنسیت وجود دارد که ما در زندگی با آن‌ها مواجه هستیم و دست وپنجه نرم می‌کنیم، همه این‌ها در واقع مجهولاتی هستند که ما در زندگی با آن‌ها مواجه هستیم، مثل اعتیاد و مسایل اقتصادی و اجتماعی و…اما در ادامه عنوان وادی میگه به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، و این موضوع مرا به فکر فرو برد به خداوند سپردن یعنی چه؟! و چه اتفاقی می‌افتد که من مجهولی را به خداوند واگذار می‌کنم.
مسئله اعتیاد که انقدر مجهول و نا شناخته اس با چه تفکر و اندیشه‌ای به خداوند می‌سپارم؟! و فکر میکنم این اتفاق ازعدم شناخت وعدم آگاهی بنده از خودم و موضوع مورد نظر که اعتیاد هست ناشی می‌شود، بنده خودم در کودکی تمام مسائلم رو به والدین می‌سپردم و برای من والدینم در آن دوره از زمان نقش خدا را داشتند، و خیلی راحت تمام خواسته‌هایم تنها با گریه کردن برآورده می‌شدند، اما مسایل اون دوره از زندگی با زندگی حالم کاملا متفاوت هستن، و هرچه به جلو حرکت کردم و بزرگ‌تر شدم همزمان با درک و آگاهی هر دوره از زندگی‌ام با مسایل و مشکلات متعددی روبرو شدم، وحتی نیازهایم هم در حال تغییر بودند.
و موضوع دیگر ابزارها و توانمندی‌هایمان می‌باشد که توسط قدرت مطلق به ما هدیه داده شده، و حالا این من هستم که از این هدایا، ازاین نعمت‌ها که در اطرافم و در درونم هستن چگونه ودر چه راهی استفاده کنم، اگر قرار باشد یک نیرویی از بیرون بیاید و مسائل و مشکلات را برای من حل و فصل کند، قطعا هیچ رشد و پیشرفتی در هیچ کدام از مراحل زندگی نخواهم داشت، و خداوند به این موضوع بسیار آگاه می‌باشد، که بخواهد در مسائل حیاتی ما دخالت و یا آن را حل کند. ممکن هست که مشکلی را سر راه ما قرار می دهد تا ما درسی از آن بیاموزیم، اما هیچ وقت مشکل و یا مسائل و مسئولیت‌هایمان را به دوش خود نمی‌کشد، بلکه مهارت‌ها و ویژگی‌های خودش را در ما نهانیده تا ما خود با تمام موانع و مشکلات زندگی روبه رو شویم.

 

ویرایش و تایپ:مسافر جاوید (رهجوی لژیون یک)

بازنگری و ارسال :مسافر پیمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .