English Version
English

شکستن حرمت، باعث آسیب می‌شود

شکستن حرمت، باعث آسیب می‌شود

سلام دوستان معصومه هستم همسفر
خداوند را شاکر هستم که کنگره را در مسیر من قرار داد تا آموزش بگیرم. ابتدا که وارد کنگره شدم، هیچ درکی از این مکان نداشتم؛ ولی با گذشت زمان فهمیدم که چه مکان امن و مقدسی است، امن برای این که اگر من حرف یا سخنی می‌زنم از این مکان خارج نمی‌شود، مقدس برای این که من و مسافرم به درمان و تعادل می‌رسیم. جملاتی که در حرمت کنگره ۶۰ خوانده می‌شود، خیلی زیبا و پر مفهوم است. حرمت کنگره در جلسه دو بار خوانده می‌شود، یک بار اول جلسه و یک بار آخر جلسه، برای کسانی که اول جلسه نبودند.

حرمت کنگره باعث می‌شود که من بتوانم با آرامش و آسایش به سفر خود ادامه بدهم و سفر خود را به پایان برسانم. در کنگره هرگونه شکستن حرمت باعث می‌شود که من خودم آسیب ببینم، دروغ گفتن اولین موردی است که به آن در نوشتار اشاره شده است، همان طور که آقای مهندس فرمودند: دروغ ریشه و مادر تمام ضد ارزش‌ها است. ما در کنگره یاد گرفتیم که کسی را سرزنش و‌ یا قضاوت نکنیم. اگر ارتباط مالی و خانوادگی با کسی در کنگره داشته باشیم؛  قطعا از مسیر کنگره دور خواهیم شد و به هدفی که داریم به آن نمی‌رسیم. امیدوارم که با رعایت کردن حرمت کنگره بتوانیم به آرامش و آسایشی که مد نظر داریم برسیم.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر
هر مجموعه و هر ساختاری که بخواهد بقاء خودش را ادامه دهد و بتواند رشد کند باید چهارچوب‌هایی به‌ عنوان قوانین در نظر بگیرد، تا اعضای آن مجموعه با اطاعت از آن در مسیری که آن مجموعه در حرکت است را بتواند حفظ کند. اگر امروز کنگره بسیار رشد کرده است که بتوانیم در این مکان سفر کنیم، یکی از دلایل این است که حرمت‌های آن توسط افراد در گذشته رعایت شده و این علل باعث بقا و رشد این مجموعه شده است. در کنگره مشکلات بزرگ با راهکارهای ساده و کوچک حل می‌شود، راهکارهای ساده کنگره به من می‌گوید: مشکلات بزرگ را به وجود نیاورم، این راهکارها می‌تواند، همان حرمت‌ها باشد که بسیار ساده است، این‌که لباس مناسب بپوشم و الفاظ ناشایست به کار نبرم، خیلی سخت نیست که نتوانیم انجام دهیم؛ اما بعضی از افراد فریب همین ساده بودن را می‌خورند که در کنار آن نمی‌توانند درمان شوند.

هرگونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که خودم آسیب ببینم. دروغ‌گفتن، اولین موردی است که به آن اشاره می‌شود همان‌طور که آقای مهندس فرمودند: ریشه و مادر تمام ضدارزش‌ها دروغ‌گفتن است. ابتدای ورود به کنگره یاد می‌گیریم که با راهنمایان و تمام مسئولین صادق باشیم‌. دومین مورد حرمت، علیه شخصی سرزنش‌ کردن است ما نباید این‌ کار را انجام دهیم چون این کار ویران‌ کننده است که بخواهیم افراد را سرزنش و قضاوت کنیم. حرمت کنگره باعث می‌شود که من بتوانم با آرامش و آسایش به حرکت خود ادامه و سفر خود را به پایان برسانم. هر گونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که خودم آسیب ببینم.

دروغ‌گفتن اولین موردی است که به آن اشاره می‌شود، همان‌طور که آقای مهندس گفتند ریشه و مادر تمام ضدارزش‌ها دروغ‌گفتن است ابتدای ورود به کنگره یاد می‌گیریم که با راهنمایان و تمام مسئولین صادق باشیم‌.امیدوارم بتوانم با رعایت‌کردن حرمت کنگره سفر خوبی داشته باشم، در آسایش قرار بگیرم و به آرامش و حالِ خوب برسم. از آقای مهندس سپاس‌گزارم که با بنانهادن کنگره و حرمت آن فضای کنگره را برای ما تبدیل به مکان امنی کرده‌اند.

سلام دوستان فروزان هستم همسفر

من زمانی که وارد کنگره شدم برایم سوال بود که چرا زمانی که حرمت کنگره خوانده می‌شود، همه در جای خود می‌نشینند و هیچ رفت و آمد یا صحبتی تا پایان خواندن حرمت صورت نمی‌گیرد و این‌که چرا دو بار در جلسه خوانده می‌شود؟! بعد از مدتی که در مسیر آموزش‌ها قرار گرفتم، فهمیدم هر سازمان یا هر خانواده‌ای دارای یک سری قوانین مخصوص به خود هستند که با ورود به آن باید حتما آن را رعایت کنیم.

رعایت کردن قوانین باعث می‌شود تا مجموعه با امنیت و کیفیت بهتری بتواند به نحو احسن به کار خودش ادامه بدهد. آقای مهندس دژاکام که بنیان‌گذار کنگره هستند یکسری قوانین گذاشتند و بندهای آن قوانین در حرمت ذکر شده است که دروغ گفتن یکی از آن بندها است، زمانی که راهنما از من سوال می‌پرسد باید به او راستش بگویم؛ وقتی که راست می‌گویم در آرامش هستم و این راستگویی باعث می‌شود که دروغ‌های دیگری پشت سر هم ردیف نشوند.

حریم از حرمت می‌آید، باید حریم همدیگر را رعایت کنیم؛ همین قوانین و حرمت است که در طول سالها هیچ مشکلی برای مجموعه کنگره به وجود نیامده و توانسته به کار خود ادامه دهد. من با رعایت کردن و احترام گذاشتن به این قوانین در واقع به خودم کمک کرده‌ام تا به حال خوش برسم که بتوانم از نظر جسم، روان و جهان بینی از سالم‌ترین و متعادل‌ترین انسان‌های جامعه باشم.

عکس: همسفر منیره، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .