English Version
English

حرمت مهم‌تر از قوانین است

حرمت مهم‌تر از قوانین است

همسفر سودابه
کنگره سفری از درون خود به‌ خودمان است، یعنی سفری از دنیای درون و از سمت تاریکی به سمت نور و روشنایی است، رعایت تمامی حرمت‌های کنگره ۶۰ و احترام گذاشتن به آن‌ها فقط برای رسیدن خودمان به حال خوش و آرامش است، کنگره مکان مقدسی است زیرا هدف آن‌ از نو متولد شدن انسان و رها یافتن او از بند اعتیاد است، امری مقدس است. هدف اصلی کنگره در درجه اول درمان است اگر بخواهیم در مورد مسائل خانوادگی و یا مالی صحبت کنیم زمانی برای دریافت آموزش‌ها باقی نمی‌ماند. هر مکانی حریم مخصوص به خود را دارد که ما موظف هستیم این حریم را رعایت کنیم، در غیر این صورت باعث ایجاد مشکل برای خود و دیگران می‌شویم. در کنگره نباید دروغ گفته شود، راهنما هر چیزی از رهجو بپرسد رهجو موظف است حقیقت را بگوید. در کنگره نباید از الفاظ ناشایست استفاده کرد. مسافر باید از لباس سفید استفاده کند و همیشه تمیز و مرتب باشد. مهم‌تر از همه هر گونه رابطه مالی و تجاری و ارتباط بیرون از کنگره ۶۰ ممنوع است. باید از لوازم شخصی خود به بهترین شکل نگهداری کرد تا خدای‌ ناکرده فضای سالم کنگره مسموم نگردد. در نهایت اگر این حرمت‌ها در کنگره رعایت شود فرد در صلح و آرامش است، هم‌چنین فضای عمومی در محیط کنگره و بین اعضا سالم باقی می‌ماند. علاوه بر آن رعایت این قوانین باعث دور بودن ما از حاشیه می‌شود، امیدوارم همه ما با اجرا کردن قوانین کنگره و احترام گذاشتن به همه اعضا، آرامش را به خود و دیگران هدیه دهیم تا سفر و رهایی خوب و به‌‌ یاد‌ ماندنی را تجربه کنیم.

همسفر سحر
در هر کشور، سازمان، مکان و حتی در هر خانواده‌ای قوانین و اصولی وجود دارد که هر فرد با وارد شدن به آن باید قوانین را رعایت و اجرا کند چون اگر قوانین زیر پا گذاشته‌ شود از تعادل خارج شده و باعث هرج و مرج و بی‌نظمی و در نهایت سقوط می‌گردد. حرمت بیان‌کننده حریم و مرزها می‌باشد، در کنگره ۶۰ آقای مهندس با دانایی و آگاهی کامل، قوانینی را وضع کرده‌اند که باعث ارزشمندی این مکان و ارزش وجودی افراد حاضر در آن شده‌ است. در کنگره به دلیل داشتن هدف مشترک مسافران ‌و همسفران حرمت‌ها باید رعایت شود. منِ رهجو باید برای قوانین ‌و حرمت کنگره ارزش قائل شوم، آن‌ها را بپذیرم و درک کنم و نسبت به آن‌ها شناخت پیدا کنم. حرمت کنگره به دلیل مهم بودن در هر جلسه دو مرتبه خوانده می‌شود. یکی از قوانین این حرمت ارتباط مالی است که رهجویان نباید هیچ رابطه کاری و مالی با یکدیگر داشته باشند چون باعث فاصله گرفتن افراد از کنگره می‌شود و به دنبال آن باعث خراب شدن سفرشان می‌شود. کنگره مکان مقدس و امنی است که انسان‌ها را از تاریکی به سمت روشنایی همراه با آگاهی بیشتر سوق می‌دهد. ارتباط اعضا کنگره محدود به مکان و زمان کنگره می‌باشد در بیرون از آن هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اگر حرمت کنگره را به خوبی درک کنیم درمی‌یابیم که تمامی آن‌ها به‌ درستی مشخص شده‌ است و با اجرایی کردن آن‌ها در زندگی به هدف و خواسته خود خواهیم رسید.

همسفر زهرا
آقای مهندس می‌فرمایند حرمت از قوانین خیلی مهم‌تر است و به ما کمک بزرگی در کنگره کرده‌ است، اول و آخر جلسه حرمت خوانده می‌شود و اهمیت زیادی به آن داده شده‌ است، برای این‌که ما از یک‌سری مسائل پرهیز کنیم، کسی که وارد کنگره می‌شود و به همه چیز ناآگاه است وقتی حرمت کنگره خوانده می‌شود شخص باید با آن خودش را هماهنگ کند. کلمه‌ مقدس در حرمت برای این است که انسان‌ها به پاکی و رهایی می‌رسند و از مواد مخدر که یک عمل شیطانی است دور می‌شوند. حرمت از حریم می‌آید هر چیزی مثل جامعه و خانواده یک حریمی دارد و ما باید شرایط آن را رعایت کنیم مثلاً خانه یک‌سری حریم دارد که اگر ما بخواهیم وارد آن خانه بشویم باید اجازه بگیریم تا وارد خانه شویم در غیر این‌صورت حریم آن خانه را رعایت نکرده‌ایم. هر انسان با کردار و رفتار خودش حریم را مشخص می‌کند من اگر حد و مرز را مشخص نکنم به این معناست اجازه داده‌ام که افراد به چه اندازه نزدیک من شوند. در حرمت کنگره اشاره شده به دروغ گفتن، رهجو نباید به راهنما دروغ بگوید که به چه اندازه مواد مصرف می‌کند باید جواب درست را بدهد، الفاظ ناشایست را به کار نبریم همین الفاظ از شوخی‌های کوچک شروع می‌شود و به حرف‌های رکیک می‌رسد و باعث می‌شود شخصیت انسان پایین بیاید و ما را از هدف‌مان دور کند. هدف کنگره ۶۰ این است که نظم برقرار باشد و هر کس کار خودش را انجام بدهد و فقط به درمانش فکر کند، وقتی رابطه‌ مالی برقرار شود بین افراد اختلاف به‌وجود می‌آید و رهجو به هدف نمی‌رسد. رابطه‌ بین افراد مانند دو ستون می‌باشد این دو ستون اگر به هم نزدیک شوند سقف می‌ریزد حالا اینجاست که اگر رابطه‌ بین افراد به هم نزدیک شود مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد و این‌جاست که باید حد و مرزها مشخص شود و حریم رعایت شود.

گردآوری و ویرایش: رابط سایت همسفر سیما، راهنما همسفر نجمه (لژیون سوم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی گنجعلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .