English Version
English

در کنگره بدون رعایت حرمت جوابی نمی‌گیریم

در کنگره بدون رعایت حرمت جوابی نمی‌گیریم

جلسه پنجم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگرۀ ۶۰ نمایندگی ارتش، با استادی مسافر مسعود، نگهبانی مسافر حنیف و دبیری مسافر فرهاد، با دستور جلسۀ «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مسعود هستم مسافر. از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند.
دستور جلسه این هفته در نگاه اول دستور جلسه ساده‌ای به نظر می‌آید؛ مثل خیلی دیگر از مطالبی که در کنگره ۶۰ وجود دارد. از سال ۷۸ که کنگره توسط آقای مهندس بنیان‌گذاری شده، می‌بینیم که کسی از کنگره اخراج نشده و به جمعیت کنگره هم روزبه‌روز اضافه می‌شود.
افرادی که وارد کنگره می‌شوند کسانی هستند که مثل من درگیر مواد مخدر بوده و کلکسیونی از ایرادات و چیزهایی که قبل از ورود به کنگره ضدارزش یا هنجار حساب می‌شده را داشته‌اند. حتی همین‌الان هم افرادی که در جامعه هستند که کنگره را به‌عنوان یک مرکز با این سطح از دانش نمی‌بینند. چون هنوز وارد آن نشده‌اند.
پیرو صحبت‌های آقای مهندس در روز چهارشنبه، مهم‌ترین چیزهایی که گفته شد دروغ گفتن است. اول اینکه می‌گوید کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد. اما چرا مقدس؟ به این دلیل که کار ما در اینجا مبارزه با نیروهای شیطانی است و نفسمان را قوی می‌کنیم و این اتفاق باید در جای مقدسی بیفتد. بعد بیان می‌کند که دروغ گفتن و علیه کسی سرزنش‌کردن بدترین کار است. به گفتهٔ آقای مهندس شخص زمانی که شروع به‌دروغ گفتن می‌کند، علاوه بر اینکه در ارتباطاتش مشکل ایجاد می‌شود با خودش هم دچار درگیری می‌شود و مجبور می‌شود بابت آن یک دروغ پشت‌سرهم دروغ بگذارد و سفرش دچار مشکل می‌شود. فرقی نمی‌کند سفر اول باشد یا دوم.
در مقوله سرزنش‌کردن هم به قول آقای مهندس شما اگر باد بکاری، طوفان برداشت می‌کنی. زمانی که من دیگران را سرزنش می‌کنم از یک‌سری موارد درونی خودم می‌گذرم و آن شخص آگاه می‌شود به این موضوع و این آسیب در اصل می‌رسد. مورد بعدی حرف یکدیگر را قطع نمودن، بعضی وقت‌ها در لژیون‌ها آدم می‌بیند نه برای افرادی که چندماهه گذشته برای تازه‌واردی که نمی‌داند و بعد که مدتی می‌گذرد می‌فهمند که باید حرف طرف مقابل تمام شود و بعد از آن شروع کند به صحبت‌کردن.
افرادی که تازه‌ وارد می‌شوند همان اول حریم کنگره را برای آنها مشخص می‌کنند تا که بدانند کنگره قوانینی دارد. چند روز پیش آمار را نگاه می‌کردم از ابتدای سال پیش ۲۴۰۰ نفر رهایی یعنی حدود روزی ۲۲ یا روزی ۲۳ نفر رهایی داشته‌ایم. این عدد، عدد قابل‌توجهی است که به‌راحتی نمی‌شود از کنارش رد شد. با این حجم ورودی کنگره و این حجم خروجی و اینکه همه افراد در شعبات و در پارک‌ها خدمت می‌کنند، اگر حرمت کنگره ۶۰ رعایت نشود در کنار جهان‌بینی و متد دی اس تی که در رأس کار هستند نمی‌توانند جواب بگیرند. کنگره یعنی ما متد را داریم، درمان را داریم و از آن طرف باید حرمت هم رعایت کنیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم.

تایپ: مسافر حامد
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .