English Version
English

پهلوانان، پیشگام و بیدار هستند.

پهلوانان، پیشگام و بیدار هستند.

هفتمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنما همسفر فاطمه و نگهبانی دنور همسفر سمیرا و دبیری همسفر مرضیه با دستورجلسه « پهلوان » در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.    

خلاصه سخنان استاد:

وادی چهارم این گونه آغاز می‌شود که در مسائل حیاتی به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن این یعنی چه؟

 کلیه مسئولیت‌ها دو طرفه است و هیچ‌گاه یک طرفه نیست و این مسئولیت‌ها را که هر کدام ما انسان‌ها در مقابل یکدیگر، خداوند و بالعکس مسئولیت‌هایی داریم حالا این خط‌کشی‌ها کجاست؟ حوزه محدوده‌اش چقدر است؟ کدام برای خداست و کدام برای ما انسان‌ها؟ چون اگر این محدوده‌ها را مشخص نکنیم زیر بار مسئولیت‌های خودمان شانه‌ خالی کنیم و آن‌ها را می‌اندازیم گردن خدا و یا دیگران. انسان هیچ چیزی نیست مگر اینکه خودش سعی و کوشش کند هر مصیبتی که به ما وارد می‌شود خودمان با دست‌های خودمان وارد کرده‌ایم اگر ذره‌ای کار خوب انجام می‌دهیم و یا مثقالی کار شر باید پاسخگو باشیم. چرا؟ چون خداوند وقتی انسان را خلق کرد از جنس عشق خلق کرد و به او اختیار داد و او را در بستر دوراهی قرار داد و ما رفته رفته در ضدارزش‌ها قرار گرفتیم یک پرده و حجابی را برای خودمان به وجود آوردیم که نهایتاً به همان عشق اولیه برگردیم.

 پس اینکه وقتی مشکلی پیش می‌آید می‌نشینیم دعا و راز و نیاز می‌کنیم تا خداوند حلش کند اشتباه است چون خداوند را به عنوان چراغ جادو اشتباه می‌گیریم دست‌های آسمانی فقط القای افکار را انجام می‌دهند بقیه کارها به عهده خود ما می‌باشد.

برای شناخت خداوند ما باید از دروازه‌های خودمان عبور کنیم یعنی خودمان را بشناسیم چون اگر بتوانیم خودمان را بشناسیم بدون تردید خدا را هم می‌توانیم بشناسیم انسانی که شناخت کامل از خودش دارد از مرگ نمی‌ترسد و هرقدر که بیشتر بشناسد تغییرات مثبت در زندگی او ایجاد می‌شود برای شناخت خودمان باید هسته‌ی انسان را بشکافیم که دو تا هسته دارد؛ الف: صور آشکار انسان یا هسته جسم که به آن شهر وجودی یا درون یا کالبد فیزیکی می‌گویند و برای ما مقابل رویت است مثل قلب، کلیه، سر، دست که به عظمت یک شهر است و دومین هسته ب: صور پنهان یا هسته خارجی جسم که شامل نفس و حس‌های خارجی است در صورتی که معنی روح با نفس متفاوت است. روح ملکی است به نام پاکی، آگاهی، اطلاعات و سمبل و چیزی که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن و دارای خواسته‌هایی است که نفس هر انسانی بر مبنای خواسته‌هایش و دانایی که او در یک رتبه و درجه‌ای قرار می‌گیرد.

ما سه تا نفس داریم نفس اماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه. اما نفس اماره که بالاترین مرحله نفس در حیوان و اولین مرحله نفس در انسان است مثل نفس یک حیوان که به صورت غریزی عمل می‌کند و می‌خواهد خواسته‌اش برآورده شود و انسان که دروغ می‌گوید و ناراحت نمی‌شود بر مبنای احساس و منافع شخصی و معمولاً خارج از حیطه عقل و منطق انجام می‌گیرد. اما نفس لوامه، یا همان نفس سرزنش کننده که به دانایی بالاتر دست پیدا کرده است اگر دچار اشتباهی شود ناراحت می‌شود و دچار عذاب وجدان می‌گردد ممکن است فرد هنوز بعضی از صفات نفس امرکننده را داشته باشد اما نفس مطمئنه یا همان نفس قابل اطمینان وقتی انسان این مراحل نفس امرکننده و نفس سرزنش کننده را با تزکیه و پالایش پشت سر گذاشته باشد وارد نفس مطمئنه می‌شود معمولا چنین افرادی هیچ کار غیر معقولی یا غیرمنطقی انجام نمی‌دهد چه در ظاهر و چه در باطن.

اما بخشش کاری است که قدرت زیادی دارد و می‌تواند این صیقل را به ما دهد و پرده‌ها و حجاب‌ها را کنار زند نکته مهم اینکه آقای مهندس فرمودند بخشش برای افراد فقیر است. وقتی سوال شد فقیر که چیزی برای بخشیدن ندارد فرمودند مسئله پول نیست این است که ما بتوانیم به کائنات ثابت کنیم درون من صفت بخشش وجود دارد و فعال است پهلوان کسی است که از ترس‌های بسیار بزرگی عبور کرده است آقای مهندس فرمودند فرد بخشنده سازی را به صدا در می‌آورد که خیلی متفاوت‌تر از سازهای دیگر است و صدای آن را هیچ سازی ندارد صدای ساز بخشنده در کائنات فرق دارد پهلوان یک ظرف بزرگ و حجیم‌تری دارد در مورد بخشش. حضرت موسی از خداوند پرسیدند تو کجایی خداوند با او گفت من در درون درد هستم این جمله را پهلوان خوب درک کرده زیرا در جهت اینکه دردی از دردمندان را کمتر کند حرکت می‌کند و از عصاره جان خودش برای کمک به دیگران می‌بخشد. پهلوان یک آغاز است و فردی فروتن، هر کس باید در ابتدا پهلوان زندگی خود باشد فرد پهلوان باید سلول به سلول وجودش از جنس کنگره باشد و آموزش بگیرد پهلوانان پیشگام و بیدار هستند.

بیدار شدن از آن جهت که به قدرت و شناخت رسیده‌اند.

تایپ: همسفر مریم(لژیون ششم)
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .