English Version
English

ما داریم آموزش می‌گیریم که به همدیگر احترام بگذاریم و حرمت‌ها همین موضوعات را به ما می‌گویند

ما داریم آموزش می‌گیریم که به همدیگر احترام بگذاریم و حرمت‌ها همین موضوعات را به ما می‌گویند

جلسه دوازدهم از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی صادق قم، با استادی راهنمای محترم مسافر اسماعیل، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر امیرحسین، با دستور جلسه "حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" شنبه 2 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
از جناب آقای مهدی افضلی راهنمای محترم و نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که به بنده اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم و خدا قوت می‌گویم به همه مسئولین و ایجنت عزیز، مرزبانان محترم، راهنماهای محترم و به همه شما مسافران ارجمند، انشا الله بتوانیم یک جلسه خوبی در کنار هم داشته باشیم.
دستور جلسه: حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ اهمیت موضوع را کاملاً خود نوشتار می‌رساند و تنها نوشتاری است که دو بار خوانده می‌شود یک‌بار اول جلسه خوانده می‌شود و یک‌بار آخر جلسه برای کسانی که اول جلسه حضور نداشتند و برای اینکه به وجود حرمت‌ها و اهمیت و اجرایی کردن آن‌ها بیشتر پی ببریم.
چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ چه اشکالی دارد اگر من یک کاسب یا فروشنده یا یک کارخانه‌دار هستم یا اگر اتومبیل دارم، اگر کاری انجام می‌دهم، بتوانم با شخصی که وارد کنگره شده و برادر لژیونی من هست و دارد سفر می‌کند ارتباط داشته باشم.
من آمده‌ام مواد مخدر، مثل هروئین و شیشه و... را کنار بگذارم، دروغ گفتن چه ارتباطی با اعتیاد دارد؟ چرا باید لباس سفید بپوشم؟ چرا باید الفاظ ناشایست بکار نبرم؟ و هزاران چراهای دیگر که این دستور جلسه دقیقاً همین موضوع را می‌خواهد بگوید که یک هفته به چالش بگذاریم که این چراها را متوجه بشویم، خودم که خوب نگاه می‌کنم ورود من به تاریکی از سن شاید 14 یا 15 سالگی با همین چیزها شروع شد حالا محلمان یا منطقه‌مان و آن گروهی که با آن‌ها بودیم این مدلی بودند که از یقه‌باز کردن و از الفاظ ناشایست به کار بردن و از سیگار کشیدن در طول زمان شروع شد و ... همه دست‌به‌دست هم دادند تا معقوله ای بنام اعتیاد بعد از یک مدت به وجود آید حالا برای اینکه از این بحران، از این روند و از این گشایش فرسایشی روبه زوال خارج شویم هیچ راه چاره‌ای نداریم مگر اینکه به ریسمان خداوند و صراط مستقیم دست پیدا کنیم و کارهای که کنگره می‌گوید را انجام دهیم و به‌نوعی می‌توان گفت که بیرون از اینجا و برای خودمان هزار و یک‌جور جهنم درست کرده‌ایم، جناب آقای مهندس می‌فرمایند: اینجا نباید تولید سم بکنیم و برای کنگره مشکل ایجاد کنیم حتی روز چهارشنبه هم فرمودند: من نه به حجاب و نه به مسائل دینی کاردارم، ولی آن چیزی که برای ما مهم است اینکه مکان امن و مقدس کنگره را مسموم نکنیم پس خیلی مهم است، ما داریم آموزش می‌گیریم و یاد می‌گیریم که به همدیگر احترام بگذاریم و حرمت‌ها همین موضوعات را به ما می‌گویند، خوب که نگاه بکنیم جناب آقای مهندس راه و روش درست زندگی کردن را از درون کنگره به‌عنوان یک مهد، به من اسماعیل یاد می‌دهد که بیرون از اینجا مشکلی برای خودم ایجاد نکنم، حتی می‌گوید اگر به کسی پولی می‌دهی یک نوشته و امضا از آن بگیر و چند نفر را برای خودت به‌عنوان شاهد قرار بده، چرا که قبلاً این کارها را نکردیم و هزار و یک‌جور مشکل برای خودمان درست کردیم و شاید هنوزم خیلی از داستان‌های اعتیاد ما کماکان ادامه داشته باشد، دو تا سفر اولی بیرون از کنگره به هیچ عنوان نباید با همدیگر رابطه‌ای داشته باشند چون که حرفی برای گفتن با همدیگر ندارند، ظاهر قضیه خیلی خوب است به هم پول بدهیم، با همدیگر سرکار برویم یا به خانه هم رفت و آمد داشته باشیم با هم برویم با هم بیاییم، من در طول ۱۰ الی ۱۱ سالی که در کنگره حضور داشتم خدا می‌داند که هنوز هم نمی‌دانم خانه راهنماها و دوستانمان کجاست با اینکه خیلی باهم رفیق بودیم و هنوز هم هستیم و اگر خانه همدیگر هم می‌رفتیم با اجازه و آن‌ هم برای درس خواندن و آزمون می‌رفتیم کلاً یکی دو بار این اتفاق افتاده است، به خاطر همین کنگره ۶۰ هرگونه ارتباطی بیرون از اینجا را ممنوع قرار داده است، چرا؟ چون که حالمان خوب شود، زیرا هزار و یک‌جور داستان درست نکنیم و مرزبانان به کارهای درمان اعتیاد و درمان سیگار و کارهای شعبه برسند، اگر درگیر حل مشکلات بین مسافران باشند، چرا این به آن ماشین قرض داده یا این با آن پول قرض داده و حالا چرا پس نداده است تمام این مسائل باعث می‌شود که در ادامه مسیر ما به حاشیه برویم، انشاءالله که قدر این دستور جلسات و حرمت‌ها را بدانیم و قدر آموزش‌های جناب آقای مهندس را هم بدانیم و شاکر و سپاسگزار باشیم که لطف خداوند شامل حال ما شده است، چونکه خیلی‌ها از بیرون انگشت‌به‌دهان مانده‌اند که آیا واقعاً شما یک روزی مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اید و الان این احوال و اوضاع خوب را دارید؟ چون که در باورها نمی‌گنجد، آن چیزی که خیلی مهم است، اینکه ما خودمان، خودمان را باور داشته باشیم.

عکاس: مرزبان خبری مسافر امیر
تایپ و ارسال خبر: مسافر امین لژیون هفتم و مسافر یوسف لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .