English Version
English

حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است؟

حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است؟

 کنگره، مکان مقدس و امنی است که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید؛ دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش‌کردن، حرف یکدیگر را قطع‌نمودن، الفاظ ناشایست بیان‌کردن، در جلسه بدون اجازه سخن‌گفتن، بحث سیاسی‌نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت‌کردن، هرگونه وجهی را در قالب قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و حقوقی پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده‌کردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن یا تلفن‌گرفتن، و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرارنمودن، از موارد ضدارزشی و ضداخلاقی می باشد.

بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند. در ضمن خواهشمند است با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود، فضای امن کنگره را ناامن و مسموم نفرمایید. حال این سؤال پیش می‌آید، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند چگونه می‌توانند از زندگی خود مراقبت نمایند.‌

در کنگره 60، ما نوشتارهای متعددی داریم ولی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نوشتارهایی که وجود دارد نوشتار حرمت کنگره 60 می باشد. حرمت اولین نوشتاری است که در کنگره ۶۰ خوانده می‌شود؛ زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین آخرین نوشتاری که خوانده می‌شود نیز، حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. هر نوشتار در کنگره 60 یک بار خوانده می‌شود، ولی حرمت کنگره 60 تنها نوشتاری است که در طی جلسات دوبار خوانده می‌شود و این به دلیل اهمیت بالای این نوشتار می‌باشد.
در فرهنگ فارسی معین حرمت، یعنی آبرو و عزت؛ آنچه که محترم داشتن و نگه‌داشتن آن واجب باشد. حرمت؛ یعنی دیوار حائل، یعنی سدی که مانع می‌شود تا بسیاری از خطرها افراد، خانواده، سیستم، جامعه و...را تهدید ننماید. زیباترین فضا برای انسان فضای امن است و جایی که برای انسان امنیت ایجاد کند، ایمان را به وجود می‌آورد.
حرمت؛ یعنی حریم، یعنی این‌که اندازه نگه داشته شود.‌

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که منجر به ایجاد اختلال در سازمان‌ها و سیستم‌ها و تمام فضاها و مکان‌ها می‌گردد، رعایت‌نکردن حرمت و احترام‌نگذاشتن به خط و خطوط‌ است؛ چون انسان طبق خواسته نفس خود، نداشتن تعاریف درست از مسائل و همچنین عدم آشنایی با موضوعات و مسائل مختلف، طبق تجربیات و دانایی ناقص خود، رفتار می‌نماید و حرمت‌ها را بدون درنظرگرفتن زیر پا می‌گذارد و در تصورات خود، عملکرد خود را درست می‌داند.
درحالی‌که حرمت برای حفظ، بقا، رشد و توسعه هر ساختاری موردنیاز است. حرمت فضا را از وجود ویروس‌ها و بیماری‌ها حفظ می‌نماید و در حوزه پیشگیری عمل می‌نماید. ‌ همیشه گفته می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است و حرمت در هر فضایی از نظر من حکم همان پیشگیری را دارد.
نتیجه: کاربردی نمودن حرمت، تعادل جسم، روان و جهان‌بینی است که در نهایت منجر به آرامش در زندگی می‌گردد.

نویسنده: راهنما تازه‌واردین همسفر الهام
ویرایش: همسفر ناهید، راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .