English Version
English

الگوی آموزشی خداوند الگویی بی‌نقص

الگوی آموزشی خداوند الگویی بی‌نقص

در سی‌دی «موسی ۲» استاد امین فرمودند: در ازای هر یک کیلو به اندازه یک سال به سن انسان افزوده می‌شود و همان‌طور توانایی و قابلیت‌های انسان پایین می‌آید. مصرف سیگار سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و درنتیجه عمر انسان را کاهش می‌دهد. داستان حضرت موسی چندین بار در قرآن آمده است و مسئله مهم و بنیادی است که نکته مهم در آن رسیدن به خواسته‌های نفس است. به طور کلی در این مورد ۲ الگو وجود دارد: ۱- الگو خداوندی که می‌خواهد آموزش‌هایی را به انسان بدهد، با کمترین کنش و تخریب. ۲- الگو فرعون که به هر شکل و هر نحوی فقط به خواسته خود برسیم و این‌گونه قوی و نیرومند شویم.
حال ما به عنوان انسان برای رسیدن به خواسته‌هایمان چه کاری باید انجام دهیم و از کدام روش استفاده کنیم؟ روش رسیدن به خواسته‌ها خیلی خیلی مهم و اساسی است. طبق کلام خداوند جادو وجود دارد؛ زیرا نیروهای منفی و شیطانی وجود دارند. جادو از طریق القا اثر می‌گذارد؛ یعنی خودش مستقیم کاری انجام نمی‌دهد،  بلکه روی ذهن انسان القا می‌کند تا انسان آماده ورود به افکار منفی شود.
از داستان حضرت موسی در شرایط کنونی هم بخواهیم مثال بزنیم و صور پنهان آن را در نظر بگیریم در واقع می‌تواند همان علم و دانشی باشد که در اعتیاد کشف شده و مصرف کننده رها شده است؛ ولی افرادی که روش نادرست درمان را انتخاب کردند در زیر دریای علم غرق شده‌اند.
آن‌هایی که فرامین را اجرا می‌کنند و در صراط مستقیم هستند رستگار می‌شوند؛ ولی آن‌هایی که به هر قیمتی به خواسته خودشان می‌رسند گمراه می‌شوند؛ حتی وقتی از جهان تاریکی خارج شدیم و وارد سفر دوم شدیم باید تلاشمان ادامه داشته باشد و با تلاش و دانایی آن‌ را تکمیل کنیم و دیگر با سختی همراه نیست؛ چون درست حرکت می‌کنیم؛ اما اگر فکر کنیم داناییم و برویم دنبال چیزهایی که می‌خواهیم، دوباره به حالت اول باز می‌گردیم.
نویسنده: همسفر نیلوفر رهجوی راهنما همسفر الهه از لژیون یکم
ویراستار و ارسال مطلب: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مریم از لژیون هفتم
مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .