English Version
English

برای رهایی

برای رهایی

حرمت کنگره، چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است؟
در هر جامعه یا گروهی که گرد هم جمع می‌شویم نیاز به چهارچوبی داریم تا بتوانیم، در آرامش و امنیت در آن جمع یا مکان باشیم و از آن استفاده‌ی کامل را ببریم. آن چهارچوب همان قوانین یا حرمت‌ها هستند که با وجود آن قوانین یک‌سری بایدها و نبایدها تعیین می‌شود تا دچار بروز مشکل و حواشی نشویم.
حرمت‌ها در کنگره ۶۰ نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و دو بار در هر جلسه خوانده می‌شود و برای هر شخص بهتر است که به آن عمل کند تا در آسایش و آرامش از مطالب کنگره استفاده‌ی کامل نماید.
اگر شخصی حرمت‌ها را نادیده بگیرد و آنها را نقض نماید؛ برای خودش مشکل و دشواری ایجاد می‌کند. در اصل باید گفت: هر کس قوانین را رعایت می‌کند به خود احترام می‌گذارد و آرامش خودش برایش اهمیت دارد.
به‌عنوان‌مثال اگر بین افرادی که در کنگره سفر می‌کنند؛ رابطه کاری و یا رابطه‌ی خانوادگی وجود داشته باشد و در این رابطه مشکلاتی به وجود بیاید، این موضوع، علاوه بر این‌که باعث ایجاد حواشی و خلل در مسیر سفر طرفین می‌شود؛ فضای امن کنگره را هم ناامن می‌کند.
در کنگره حتی رابطه‌ی بین استاد و شاگرد نیز تعریف شده است؛ این رابطه نباید از استادی و شاگردی فراتر رود؛ چون باعث می‌شود رهجو نتواند آموزش‌ها را دریافت کند و فرمان‌برداری از استاد از بین می‌رود.
هدف ما از آمدن به کنگره فراتر از این حواشی است. در کنگره به ما آموزش داده می‌شود؛ برای رسیدن به هدف باید از حواشی و موضوعاتی که ما را به بیراهه می‌برند؛ دوری کنیم. در حرمت‌ها آمده است؛ از الفاظ بد، زشت و ناشایست استفاده نکنیم؛ صحبت یکدیگر را قطع نکنیم؛ این‌ها فقط مخصوص کنگره نیست و ما باید این آموزش‌ها را در همه‌جا عملی کنیم تا همه به ما احترام بگذارند.
داشتن پوشش مناسب، هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان، رنگ سفید لباس‌ها که با کوچک‌ترین کثیفی مشخص شود؛ تمام این‌ها بخشی از حرمت کنگره است و باید اجرا شود تا یک نفر به رهایی برسد.
کسانی که به کنگره می‌آیند؛ هر کدام با یک مواد مخدر متفاوت، تخریب متفاوت، میزان تاریکی متفاوت، فرهنگ مختلف، اندیشه، تفکر و جهان‌بینی متفاوت وارد می‌شوند؛ این افراد نباید ارتباطی با هم در بیرون از کنگره برقرار کنند؛ حتی به‌صورت تلفنی، چون باعث تخریب یکدیگر می‌شوند و از مسیر درمان خارج می‌شوند.
برای اینکه بتوانیم به درمان برسیم؛ به درمان دیگران کمک کنیم و سفر خود و دیگران را خراب نکنیم؛ باید قوانین و حرمت کنگره۶۰ را رعایت کنیم. به قول آقای مهندس: یک سیب گندیده درون یک جعبه‌ی سیب، باقی سیب‌ها را نیز خراب می‌کند.
اگر بادقت به‌تمامی موارد حرمت کنگره توجه کنیم در می‌یابیم که تمام این موارد نکته‌های مهم، کاربردی و ارزشمند، برای کمک به ما هستند تا راه برایمان هموار و آسان شود؛ تا بتوانیم به نتیجه‌ی دلخواهمان که همان درمان، رهایی و اصلاح جهان‌بینی است؛ برسیم.

نویسنده: همسفر فاطمه (راهنما: همسفر مریم)
ویرایش و ارسال: همسفر سکینه (راهنما: همسفر مریم)
مرزبان خبری: همسفر نسیم
همسفران نمایندگی دامغان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .