English Version
English

روبرو شدن با خویشتن خویش در وادی چهارم

روبرو شدن با خویشتن خویش در وادی چهارم

گفت‌وگویی با راهنمای تازه‌واردین همسفر لیلا ترتیب داده‌ایم که توجه شما عزیزان را به خواندن این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر؛ آنتی ایکس مصرفی، متادون، 11 ماه و 20 روز سفر کردیم به روش DST، داروی درمان OT، با راهنمایی مسافر محمد و راهنمای خودم همسفر زهرا، در حال حاضر 2 سال و 6 ماه است که آزاد و رها هستیم.

از دیدگاه شما دستور جلسه وادی چهارم منتقل‌کننده چه مفهومی است؟
از دیدگاه من وادی چهارم مرا با خویشتن خویش روبه‌رو کرده است؛ به این معنا که در این وادی با مفهوم پذیرش مسئولیت‌ها و وظایف آشنا شده‌ام. همین امر باعث شد بروی خود و توانایی‌هایم برای حل مشکلات، تمرکز بیشتری داشته باشم و حرکت جدی‌تری را برای زندگی‌ام انجام دهم.

برداشت شما از مبحث قدرت اختیار و قدرت انتخاب در این وادی چیست؟
هنگامی‌که صحبت از انتخاب و اختیار می‌شود، ناخواسته وادی دوازدهم در ذهنم نقش می‌بندد، آنجا که ساکنین از قدرت مطلق سؤال کردند چه موجودی خلق کرده‌ای و با چه اختیاراتی، خداوند فرمودند: انسان را خلق کرده‌ام با اختیار کامل؛ بر سرنوشت خود. وقتی به وادی چهارم رسیدم این جمله برایم بیشتر از قبل روشن شد که من خودم حاکم بر سرنوشت خود هستم. به قول فرمایش جناب مهندس دژاکام در سی دی نامه پیشین، تقدیر امروز من با انتخاب دیروز من شکل‌گرفته است.

با توجه به تعریفی که در کتاب عشق راجع به نفس در این دستور جلسه مطرح‌شده است این مفهوم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نفس درواقع ماهیت هر شی‌ء را تعریف می‌کند و تشکیل می‌دهد و با خواسته‌هایی که دارد شناخته می‌شود؛ این در حالی است که تنها دانایی، قدرت تشخیص خواسته‌های معقول و نامعقول نفس را به من می‌دهد و اگر به خواسته‌های معقول عمل کنم قطعاً اتفاقات مثبتی، در مسیر زندگی‌ام رخ می‌دهد.

وجه تمایز نفس اماره و نفس لوامه را در چه می‌بینید؟
همان‌طور که در آموزه‌های کنگره آمده است؛ نفس اماره مرحله مقدماتی انواع نفس و پایین‌ترین مرتبه در انسان است، در این مرحله هر چه نفس بخواهد انسان بدون تفکر فرمان‌برداری می‌کند؛ اما با تزکیه و پالایش و آموزش‌های که دریافت می‌کنیم ذره‌ذره از این مرحله عبور می‌کنیم و به نفس لوامه وارد می‌شویم که نجوای درون و قاضی درون برای انجام هر عمل در این مرحله ما را سرزنش می‌کند و باعث می‌شود بیشتر مراقب اعمالمان باشیم.

به‌عنوان یک همسفر زمانی که اولین بار این وادی را مطالعه کردید برای شما شامل چه تجربیاتی بود؟
در سفر اول این وادی کمک زیادی به من کرد؛ زیرا توانستم افکار و عقایدی که به ‌اشتباه در مورد خداوند داشته‌ام را اصلاح نمایم و برایم روشن شد؛ که باید خود حرکت کنم و مسئولیت امور زندگی‌ام را بپذیرم و توقع من از حمایت خداوند زمانی محقق می‌شود که خودم قدم بردارم و تلاش کنم.

چطور مطالب این دستور جلسه را در زندگی‌ خود کاربردی کرده‌اید؟
هم من و هم مسافرم با عمل به این وادی به‌طور کامل انتظارات و توقعات نا به جا از دیگران را قطع کرده‌ایم. همواره روی توانایی خودمان تکیه‌داریم برای حل مسائل زندگی‌مان؛ با توکل به خداوند حرکت کرده‌ایم و از زمانی که پذیرش مسئولیت در ما شکل گرفت بیشتر، حضور خداوند را در لحظه‌لحظه زندگی حس کردیم.

در مسیر زندگی خود با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید که با آموزه‌های این دستور جلسه به نتیجه دلخواه دست‌یافتید؟
سال‌ها بود منتظر بودم دستی از غیب برسد تا در یک‌شب تمام گرفتاری‌هایمان حل شود؛ اما در کنگره آموختم هر چیز نیاز به زمان دارد مثل درمان اعتیاد که به 10 تا 11 ماه زمان نیاز دارد. با رسیدن به این موضوع دیگر با صبر و استقامت تمام، چالش‌های سفر را از پیش رو برداشتم.

دو مورد از تأثیرگذارترین آموزش‌هایی که از وادی چهارم دریافت نموده‌اید را برایمان شرح دهید؟
خداوند غول چراغ جادو نیست که مرتب آرزوهای ما را برآورده سازد، هیچ‌کس بار زندگی مرا به دوش نمی‌کشد و انسان چیزی غیر ازآنچه تلاش، می‌کند برداشت نمی‌نماید.

چه اتفاقات و پیامدهایی از به اجرا درآوردن این دستور جلسه در مسیر خدمتی خود به دست آوردید؟
وادی چهارم در همه ابعاد زندگی من جاری است در جایگاه خدمتی هم همین‌طور. هر جا که مسئولیتی به من واگذار گردید بااحساس مسئولیت، کار را به بهترین شکل انجام دادم موجب رضایت خودم، گرفتن انرژی و رسیدن به حال خوب برایم شد؛ هم چنان باعث گردید تا جایگاه‌های بالاتری به من واگذار گردد و به حال خوش برسم.

و کلام آخر؛
بیرون ز تو نیست؛ آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی.

مصاحبه‌کننده: همسفر آنوشا (خدمتگزار سایت)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .