English Version
English

گروه خانواده- خلاصه سی دی موسی 2

گروه خانواده- خلاصه سی دی موسی 2

خلاصه سی دی موسی 2  استاد امین 


کسی که یک کیلو اضافه وزن دارد گویی که یک سال از عمرش بیشتر نشان داده می‌شود.
اضافه وزن باعث می شود قابلیت های انسان پایین بیاید و همچنین سیگار باعث می شود سیستم ایمنی بدن افت پیدا کند و سن را بالا برده و شخص سکته می کند و از بین می رود.
کشور هایی که در آن اشخاص مصرف سیگار، الکل و اضافه وزن دارند میانگین عمر آنها بین 45 تا 50 سال است.
ما در کنگره یاد می‌گیریم چگونه از اینها استفاده کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم. 
داستان حضرت موسی خیلی شبیه به داستان خود ما است چون فرعون قوم بنی اسرائیل را به بردگی کشیده بود و فرامینش همه شر بود و تشابه اش این است که آنجا فرعون سلطه داشت اینجا تاریکی و اعتیاد است. مواد مخدر نقش فرعون را بازی می کند و ما خودمان نقش بنی اسرئیل را بازی می کنیم که می‌خواهیم خودمان را از این مسئله خارج کنیم.
مسئله ای که در داستان موسی وجود داشت مسئله مهمی است و خواسته های نفس را مطرح می کند و اگر دقت کرده باشید هر داستانی یک اوج ویک فرودی دارد جایی که قهرمان توانسته یک فداکاری انجام بدهد و از خواسته خودش عبور کند.
قدرت اصلی که در این داستان وجود دارد خواسته ها بود و ما برای برآورده کردن خواسته ها دو الگو داریم ، وقتی الگوی فرعون را داریم به هر قیمتی باید به خواسته برسیم و روز به روز قوی تر و نیرومندتر می‌شویم. خداوند هم خواسته دارد و خواسته اش این بوده که قومی را نجات بدهد و روش خداوند این بود که با کمترین کُنش خواسته اش محقق شود و خداوند برای این که موسی زنده بماند برنامه ای می‌ریزد که ظرف چند ساعت دوباره به مادراش برگردد، بدون هیچ آسیبی رشد کند و آن برنامه ها را اجرا کند، این روش خداوند است.

آیا زمانی که ما می‌خواهیم خواسته هایمان اجرا شود تخریب به وجود می آوریم و یا به گونه ای عمل می کنیم که حق کسی ضایع نشود؟
شما برای اجرای قانون از چه روشی استفاده می کنید از روش فرعون یا خداوند؟


اگر برای اجرای خواسته هایتان از روش فرعون استفاده می‌کنید به نیروهای شیطانی نزدیک هستید و این روش و شیوه شما، روش نیروهای منفی است ولی اگر با کمترین تخریب باشد به خداوند نزدیک هستید پس بنابراین روش رسیدن به خواسته ها خیلی خیلی مهم است که زمانی که به خواسته ات می‌رسی عوارضی نداشته باشد. کسی که برای رسیدن به خواسته اش از هر روشی استفاده می کند تبهکار است و تکبر فرعون باعث شد از این روش استفاده کند ولی رسول خدا خودش را مثل بقیه می‌دانست ولی فرعون خودش را کاملا متفاوت می‌دید.
خداوند خواست به واسطه موسی به فرعون فرصت بدهد.
چون نیروهای منفی وجود دارند جادو هم وجود دارد و جادو خودش کاری نمی‌کند ولی روی القاء اثر می‌کند که این در داستان حضرت موسی اتفاق افتاد که حضرت موسی دریای علم را می شکافد، وقتی علم شکافته شد آن دانشی که به وجود می‌آید کسانی که در اسارت هستند به واسطه دانشی که کسب می‌کنند از اسارت آزاد می شوند. بعد از این که علم اعتیاد شکافته شد قوم معتادین نجات پیدا کردند ولی کسانی که روش های نادرست درمان را انجام دادند در زیر دریای علم غرق شدند و از بین رفتند و اگر علم باشد انسان می تواند از بند آزاد بشود و به واسطه دانشی که حضرت موسی به قوم اش انتقال داد از اسارت خارج شدند.
مرحله بعدی قومی است که از تاریکی آزاد شدند و می خواهند بروند و برای خودشان زندگی تشکیل بدهند .
در فاصله زمانی که حضرت موسی نیست، سامری سعی می کند تا این قوم را به سمت خواسته هایشان و یا باصطلاح به همان تاریکی بازگرداند و آنجا آن قوم دوباره شروع می کنند که به دنبال خواسته های خود بروند و زمانی که حضرت موسی برمی‌گردد تعجب می کند.
زمانی که انسان ها راهی را انتخاب می کنند حتی پیامبر هم نمی تواند برایشان کاری کند و آنها به گونه های مختلف می‌خواهند شبیه به فرعون شوند و به خواسته هایشان برسند و آواره می شوند، حضرت موسی سعی می کند که آنها را به مسیر درست برگرداند ولی اکثراً بر نمی‌گردند و خداوند به حضرت موسی  می‌فرمایند: ((چه شد که کار تو درست شد، رشد کردی، به اینجا رسیدی ولی قوم تو این چنین وضعشان خراب شد؟)) حضرت موسی جواب می دهند: ((که من به دنبال تو شتافتم و آنها به دنبال من که به من نزدیک شوند و به خواسته هایشان برسند.))
بعد از حضرت موسی این قضیه ادامه پیدا می کند و خداوند به قوم بنی اسرائیل می فرماید: هر موقع پیامبری را برای شما فرستادیم، تا موقعی که به خواسته های شما عمل کرد کاری به او نداشتید و زمانی که با خواسته های شما همسو نبود یا تردش کردید و یا او را کُشتید و این گونه شد که شما گمراه شدید.
کسانی که فرامین را اجرا می کنند رستگار می شوند ولی کسانی که می خواهند خواسته هایشان به هر شکلی برآورده شود دوباره وارد جهان تاریکی می شوند پس این چرخه مُدام اتفاق می افتد و برای ما درس است که زمانی که از تاریکی خارج می شویم در مرحله دوم تلاش ادامه دارد.

 

تهیه و تنظیم مطلب: همسفر زهرا لژیون سوم 

ویراستاری و ارسال مطلب: همسفر لیلا لژیون اول

گروه خانواده نمایندگی صالحی2

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .