English Version
English

با رعایت حرمت‌ها این مکان مقدس و امن باقی می‌ماند

با رعایت حرمت‌ها این مکان مقدس و امن باقی می‌ماند

ششمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران شعبه‌ اسلامشهر با دستورجلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» با استادی همسفر عالمه برگزار شد.

سخنان استاد؛

هر مکان یا جامعه و یا اجتماع که به‌وجود می‌آید برای این‌که ثبات داشته باشد و باقی‌ بماند و رشد و توسعه‌ پیدا کند نیازمند این‌ است‌ که یک‌سری قوانین و چهارچوب‌ و حرمت در خودش داشته‌ باشد، این حرمت‌ها و قوانین چه هستند؟ چیزهایی هستند که به مرور زمان درون آن جامعه تجربه شده‌اند و جواب‌ بدی‌ داده‌اند و برای آن‌ کار قوانینی وضع شده‌ است که باید انجام شود یا نباید انجام‌ شود.
هر سیستم یک سازماندهی خاصی دارد، برای این‌که‌ کارشان ادامه پیدا کند و پایدار بماند نیاز به یک‌سری حد و حدود دارند تا مرزها حفظ شود. کنگره۶۰ از سال۷۷ شروع به شکل‌گیری‌ کرد و جمعی شکل‌ گرفت‌، در ابتدا هیچ‌کدام‌ از این نوشتارها و قوانین‌ و حرمت‌ها‌ وجود نداشت، کنگره آرام‌آرام به حالت امروز شکل گرفت شد. یکی از مواردی‌ که‌ در حرمت‌ کنگره۶۰ آمده این‌ است ‌که با همدیگر رابطه‌ مالی نداشته‌ باشید، خیلی‌ از انسان‌ها به‌خاطر حسی که‌ به‌ هم‌ دارند دوست دارند که به یکدیگر کمک کنند، شاید همیشه‌ به‌ مصرف مواد ختم‌ نشود؛ ولی ممکن است ‌به خیلی چیزهای‌ بدتر برسد.

خیلی‌ وقت‌ها ما دوست داریم‌ به‌ یکدیگر کمک‌ کنیم؛ ولی‌ راهش‌ را بلد نیستیم، در کنگره‌ نمونه‌های‌ زیادی‌ به‌ چشم‌ می‌خورد مثلا یکی‌ از مسافرها برای‌ گرفتن دارو می‌گوید پول‌ ندارم و مسافر دیگر به‌ او پول می‌دهد، به‌ شخصی کمک‌ می‌کنیم‌؛ ولی‌ کمک‌ کردن ما از روی تفکر نیست، از روی‌ دلسوزی‌ است و باعث می‌شود آن شخص‌ از کنگره بیرون برود. مثلا زمانی در کنگره آموزش‌ می‌گیریم من قصد دارم یک‌ شغل را شروع کنم که‌ با امرار معاش مخارج خود و خانواده‌ام‌ را تامین کنم، با شخصی از هم‌لژیونی‌هایم شریک مالی می‌شوم؛ اما می‌بینیم‌ بعد از چندوقت هم‌ من‌ و هم آن‌ شخص از کنگره بیرون‌ رفتیم.

ما‌ در کنگره۶۰ می‌خواهیم مکانی را داشته‌ باشیم‌ نباید رابطه‌ کاری، خانوادگی‌ و مالی داشته‌ باشیم، در کنگره راجع‌به‌ انسان‌بودنمان، درمان‌اعتیادمان، راجع‌به‌ تفکراتمان آموزش بگیریم. تک‌تک اعضای کنگره این مکان‌ مقدس‌ و امن‌ را با رعایت حرمت‌ها بسازیم، به‌ امید روزی که‌ کنگره براساس حرمت‌ها، معیار و قوانین در راه‌ رسیدن به اهدافش‌ که‌ رسیدن به‌ رهایی همراه با صلح و آرامش ثابت‌قدم بماند. 

نویسنده: همسفر عالمه رهجوی راهنما همسفر منیره لژیون (ششم)

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون (سوم)

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .