English Version
English

با حفظ حرمت‌ها آرامش و امنیت را به یکدیگر هدیه کنیم

با حفظ حرمت‌ها آرامش و  امنیت را به یکدیگر هدیه کنیم

در ابتدای این دستور جلسه صحبت از حرمت که از واژه‌ی حریم می‌آید، بیان شده است؛ یعنی همان مرزها یا خط قرمز‌هایی که هر کسی حق تخطی از آن را ندارد.
هر انسان یا هر محدوده و مکانی باید یک حریم خصوصی داشته باشد تا مرزهایی برای دیگران تعیین کند؛ زیرا بنا به خصوصیت فردی و یا زاویه نگاهی که هر شخص می‌تواند داشته باشد و طبق آن موارد مسائلی برایش ارزش تعریف شود که ممکن است خوشایند من نباشد؛ در نتیجه هتک حرمت‌ها اتفاق خواهد افتاد.
در خصوص مجموعه احیای انسانی کنگره 60 هم ما یکسری قواعد، اصول و حد و مرزهایی داریم که هر شخصی موظف است با ورود به این مکان حرمت آن را حفظ کند تا حس امنیت و آرامش به همه اعضا منتقل بشود.
تمامی مواردی که جزء ضدارزشی‌ یا ضداخلاقی محسوب می‌شوند؛ مانند استفاده از الفاظ ناشایست، دروغ گفتن، سرزنش کردن، سرک کشیدن در زندگی دیگران، حرف یکدیگر را قطع نمودن و خیلی از موارد دیگر که تمام اعضا بایستی این حریم‌ها را محترم شمارند؛ چه بسا هر کدام از ما که بخواهیم طبق سلایق و علایق شخصی خودمان در این مجموعه درمانی پیش برویم، ناهنجاری و بی‌نظمی را درون سیستم ایجاد کرده‌ایم و در نهایت سد بزرگی در جهت پیشرفت اهداف آن خواهیم شد.
قسمت دوم دستور جلسه در خصوص ممنوعیت رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره 60 است. خیلی از افراد که در ابتدا وارد این مجموعه می‌شوند به‌ دلیل تخریب‌های زیادشان در اثر مصرف مواد مسائل و مشکلاتی اعم از موضوعات مالی، شغلی، خانوادگی و غیره را برای خود به وجود آورده‌اند که انتظار دارند در کنار درمان اعتیادشان از نظر شغلی یا مالی هم حمایت و پشتیبانی شوند. در صورتی که این عمل در سیستم کنگره۶۰ کاملاً غیرقانونی و مردود اعلام شده است و انجام آن در این فضا مطمئنا عواقبی هم در پیش خواهد داشت.
فرد مصرف‌کننده یا بیمار زمانی که در بستر آموزشی درمانی کنگره قرار بگیرد ذره‌ذره با در نظر گرفتن پروسه زمان، تلاش و پشتکاری که هزینه می‌کند، توان اداره و امور زندگی خود را در بهترین وجه ممکن خواهد داشت؛ چون نحوه استفاده از پتانسیل‌های درونی خود را یافته و به وضعیت متعادل رسیده است .
امیدوارم با رعایت و حفظ حرمت های کنگره 60 به همه اعضا امکان استفاده از این بستر را در کنار هم با کمال آرامش و آسایش هدیه کنیم.
باشد که رستگار شویم!

به قلم: ایجنت همسفر پروانه
ویرایش: همسفر منیره (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .