English Version
English

گروه خانواده - هر ساختاری حریم خاصی دارد

گروه خانواده - هر ساختاری حریم خاصی دارد

اولین جلسه از دوره اول کارگاه‌های مجازی نمایندگی صبا به استادی همسفر شهلا با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه مالی و کاری در کنگره ممنوع است؟» در روز شنبه ۲ تیرماه، سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.
 

سخنان استاد:
کلمه حرمت از ریشه حریم و حد و حدود می‌آید و هر ساختاری حریم خاصی دارد که باید به آن احترام گذاشته شود، مانند حریم خانواده، مدرسه و دانشگاه که هر کدام از این مکان‌ها با توجه به کاربردی که دارند دارای حرمت‌های خاصی نیز هستند.

کنگره ۶۰ هم حرمت خاص خودش را دارد که هر کسی بایستی با‌ ورود به آن مکان حرمت آن را‌ نگه دارد، حرمت در کنگره ۶۰ آن‌قدر مهم است که یک‌بار در اول جلسه و بار دوم در آخر جلسه خوانده می‌شود. از جمله این حرمت‌ها، دروغ گفتن، سرزنش کردن و الفاظ ناشایست بیان کردن است که هر کدام از این‌ها جزو موارد ضدارزشی می‌باشد. رعایت این موارد است که کنگره را به مکان‌ امن و مقدس تبدیل می‌کند، مکان‌ مقدس یعنی مکان پاک و به دور از زشتی‌ها و بدی‌ها وقتی دروغ گفته نشود و یا کسی را به خاطر اشتباهی که مرتکب شده است، سرزنش نکنیم‌ با یکدیگر مهربان باشیم و در کارهای یکدیگر تجسس و فضولی نکنیم و... آن مکان به مکانی پاک‌ و مقدس تبدیل می‌شود.
از دیگر موارد قوانین و حرمت کنگره‌ ۶۰، رابطه مالی با یکدیگر  نداشتن‌است چون وقتی بین دو نفر پولی رد و بدل شود ممکن است، شخص نتواند به موقع قرض خود را بدهد و این باعث می‌شود که آن شخص به خاطر این مسئله دیگر به کنگره نیاید و درمان را رها کند وهمین‌طور رفت و آمد خانوادگی داشتن از موارد ضدارزشی در کنگره است که در نوشتار کنگره از تمام اعضا خواسته شده است از این موارد دوری کنند، اول به خاطر حفظ و بقای کنگره، دوم به خاطر آرامش داشتن همه اعضا و سوم برقراری نظم و انضباط که آقای مهندس بسیار به آن تاکید دارند و اگر ما این موارد را در خانواده و جامعه هم رعایت کنیم آنجا هم برای‌ ما مکان امنی می‌شود.
بنابراین چون هدف اصلی کنگره درمان اعتیاد است و برای درمان از سه مقوله جسم، روان و جهان‌بینی در کنگره استفاده می‌شود و آموزش جهان‌بینی از مهم‌ترین موارد برای ادامه سفر مسافران و همسفران است که تمامی مواردی که در حرمت آمده است توسط جناب مهندس و استاد امین آموزش داده می‌شود که جزو بهترین آموزش‌هاست که از نظر من و دیگر همسفران تا کنون چنین آموزش‌هایی در هیچ کجا داده نشده است.

نویسنده: همسفر شهلا
لژیون راهنما همسفر افسانه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر نسرین
همسفران نمایندگی صبا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .