English Version
English

احترام به قوانین کنگره

احترام به قوانین کنگره

واژه حرمت یعنی آنچه که محترم داشتن و نگه داشتن آن واجب باشد؛ به عبارتی باید از بی‌احترامی و ممنوعیت‌ها پرهیز کرد. در هر مکانی که تعدادی از افراد کنار هم جمع می‌شوند و هدفی را دنبال می‌کنند یک سری قوانین و حریم و حرمت‌هایی باید رعایت شود. یک خانواده که کوچک‌ترین واحد یک جامعه است دارای قوانین و حرمت است تا علاوه بر حفظ احترام، با محبت و عشق کنار هم زندگی کنند و درجهت رشد و پیشرفت هم حرکت کنند.

هر سازمانی نیز برای پیشبرد اهدافش نیاز به یک سری قوانین و حرمت‌هایی دارد. کنگره 60 نیز یک سازمان مردمی است که ابتدا با هدف درمان مصرف‌کنندگان خواستار رهایی تشکیل شد و اکنون علاوه بر درمان مصرف‌کنندگان پا را فراتر گذاشته و در درمان بیماری‌ها، تغذیه سالم و همینطور آکادمی و دانشگاه کنگره 60 در حال فعالیت است.

اکنون سوال اینجاست که چه عاملی باعث رشد و توسعه یک سازمان مردمی تا این اندازه شده است؟ یکی از اصلی ترین عوامل حرمت کنگره و حفظ حریم آن توسط اعضا است. همانطور که یک رودخانه دارای حریم است و باید آن را حفظ کرد، مثلاً ساختن خانه در حریم رودخانه مجاز نیست، اگر رودخانه طغیان کند و خانه خراب شود، مسئولیت آن با مالک است. برای کنگره نیز حریم اعلام شده و عواقب شکستن آن متوجه خود شخص است.

مسئله حرمت آن‌چنان اهمیت دارد که تنها نوشتاری که در کنگره در هر جلسه دو بار خوانده می‌شود حرمت است. اکنون بندهای این نوشتار را بررسی می‌کنیم.
حرمت اینگونه آغاز می‌شود : کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید.
تقدس کنگره به این معنا نیست که یک مکان زیارتی یا چنین جایگاهی است، بلکه به خاطر این است که زندگی فرد مصرف کننده را نجات می‌دهد و انسان می‌سازد.

دروغ گفتن وعلیه شخصی سرزنش کردن در حرمت کنگره منع شده‌است، چرا که زمانیکه فرد دروغ می‌گوید مدام دنبال این است که حرفی خلاف آن نزند و یا وقتی پشت سر فردی سرزنش می‌شود قطعاً ایجاد حس منفی می‌کند، بین افراد تنش ایجاد می‌کند و همچنین گوینده را تشویق می‌کند که ضد ارزش را ادامه دهد. حرف ناشایست زدن علاوه بر اینکه باعث ناراحتی دیگران می‌شود، شخصیت گوینده نیز زیر سوال می‌رود.

بدون هماهنگی و اطلاع هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن؛ همانطور که آقای مهندس می‌فرمایند: اگر این پرداخت‌ها صورت می‌گرفت بیشتر زمان و وقت کنگره صرف برطرف کردن بدهی‌ها و پرداختها می‌شد. هر زمان که فردی به جناب مهندس مراجعه کرد و شکایتی مبنی بر پرداخت نشدن پولش توسط اعضای دیگر داشت، مهندس در پاسخ می‌گویند: کار خوبی می‌کند پس نمی‌دهد، چه شخصی به تو گفت پول بدهی؟ این خود مانع بروز خیلی از مشکلات می‌شود.

مسئله دیگر که در این بند آموزش داده می‌شود این است که در زندگی هر زمان معامله می‌کنیم و یا پولی به فرد دیگری می‌دهیم حتماً رسید مشخص و با جزئیات تمام دریافت کنیم که بعد دچار مشکل نشویم و بتوانیم از آن استفاده کنیم.

از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن؛ لباس سفید پوشیدن و رعایت نظافت شخصی اعضا باعث می‌شود هم خود لذت ببرند و هم باعث اذیت دیگران نشوند. هر گونه ارتباط بیرون از کنگره منع شده‌است. بسیاری از مشکلات و درگیری‌های بین افراد حتی اعضای نزدیک یک خانواده و فامیل ناشی از رفت و آمدهای بی‌مورد است. در این رفت و آمد ها ممکن است اطلاعات ناقص از شرایط زندگی هم دریافت کنیم و یکدیگر را قضاوت کنیم و یا علیه هم از این اطلاعات استفاده کنیم، این خود باعث بروز بسیاری از مسائل می‌شود.

حفظ وسایل شخصی، رعایت تمام حرمت‌های ذکر شده در متن نوشتار باعث شده است در طی سالیان طولانی کنگره بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد و به تمامی اهداف خود دست یابد. ارتباط اعضای کنگره سلام سلاما باشد و در مکانی امن خانواده‌ها به درمان و آرامش برسند.

در پایان تمامی آموزش‌های کنگره همان قوانین زندگی است که باید یاد بگیریم و علاوه بر محیط کنگره در تمام مسیر زندگی و در تمام شرایط از آن بهره ببریم.

نویسنده: همسفر فروغ رهجوی راهنما همسفر محدثه (لژیون پنجم)
ویراستار و رابط خبری: راهنما همسفر مرضیه
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .