English Version
English

گروه خانواده - در پناه حرمت کنگره است که به آرامش و آسایش می‌رسیم

گروه خانواده - در پناه حرمت کنگره است که به آرامش و آسایش می‌رسیم

جلسه هشتم از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی زاهدان با دستور جلسه «حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» به استادی همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر مهدیه در روز شنبه 2 تیرماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
 هر نوشتار در کنگره یک بار خوانده می‌شود ولی حرمت دوبار خوانده می‌شود و این نشان از اهمیت آن دارد. ما در کنگره پشت سر هیچکس حرف نمی‌زنیم و سرزنش نمی‌کنیم. وقتی شخصی پشت سر کسی غیبت می‌کند، اگر شما او را تأیید کنید شخص هم شروع می‌کند به ادامه دادن. مستمع صاحب سخن را بر سر شوق آورد.
حرف یکدیگر را قطع نمودن؛ یک اخلاق زشتی است که ما خیال می‌کنیم با چند کلمه می‌توانیم حرف مردم را قطع کنیم. مثلاً بین حرفتان شکر یعنی چه؟ نباید حرف را قطع کنیم و موقعی هم که حرف می‌زنیم باید به اندازه حرف بزنیم و فرصت حرف زدن را به دیگران هم بدهیم.
الفاظ ناشایست بیان کردن؛ ما نباید حرف زشت به هم بزنیم. گاهی اوقات طنز و خندیدن خوب است ولی اصولاً شوخی کردن بیش از حد حرمت شخص را پایین می‌آورد. هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد. باید مراقب باشیم در زبان فارسی برای احترام از جمع استفاده می‌کنیم. یاد بگیرید هر انسان خودش با رفتارش حریم خودش را مشخص می‌کند. شما با رفتارتان اجازه می‌دهید که افراد وارد حریم شما بشوند. ما به انسان‌ها اجازه می‌دهیم که وارد حریم ما بشوند.
بدون اطلاع و هماهنگی هر پولی را دریافت و پرداخت کردن؛ پولی به عنوان وام به هر شخصیت حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن، خلاف حرمت کنگره است و کنگره هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.
در کنگره از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن؛ مسئله پوشش و لباس منحصر به خانم‌ها نیست و آقایان هم بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. آقایان بایستی از لباس و کفش تمیز و سفید و وضعیت ظاهری عادی داشته باشند.
تلفن دادن و تلفن گرفتن در کنگره ۶۰ ممنوع است. یا هرگونه ارتباطی در بیرون از کنگره برقرار نمودن که اعضای کنگره برای شام خوردن به خانه یکدیگر بروند. یا با یکدیگر داد و ستد داشته باشند. کنگره مکان تجارت و کاسبی نیست. من اگر عصاره سیب را به بچه‌ها دادم به خاطر این بود که بچه‌ها درمان شوند به خاطر مشکل یبوست. من صرفاً به خاطر منافع مالی این کار را نکردم. اعضای کنگره ۶۰ به خوبی دریافتند که حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره داشتن؛ یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش. حساب و کتاب مالی یعنی دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم؛ زیرا وضعیتی است که اگر تعهد مالی در زمان خود انجام نشود می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و در نهایت باعث شود که فرد یا افرادی که وارد این داستان شده‌اند دیگر نتوانند به راحتی در کنگره حضور داشته باشند.
در مجموعه تک تک مفاد حرمت کنگره ۶۰ با ظرافت و تفکری همه جانبه تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی از آنجا به حضور و ارتباط ما در کنگره آسیب برساند را مسدود می‌نماید. ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره ۶۰ حضور داشته باشیم و با کسی کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم.
حرمت کلمه‌ای است که از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریمی دارد. من اوایل که به کنگره آمده بودم اصلاً متوجه نوشتارهای کنگره مخصوصاً حرمت‌ها نمی‌شدم و همیشه به خودم می‌گفتم که مگر ما می‌خواهیم چه دخالت‌هایی نسبت به همدیگر انجام دهیم. ما همه با هم غریبه هستیم. ولی خدا را شکر تا به الان که چند وقت از سفر من گذشته و به آموزش‌های کنگره و آموزش‌هایی که از راهنمای عزیزم گرفته‌ام توجه کردم و آموزش گرفتم. متاسفانه به فکر فرو رفتم و با خود گفتم که من چقدر  ناخواسته و بی‌جهت خیلی از حرمت‌ها را شکستم و به طور ناخواسته که آموزش کافی را نداشتم وارد حریم خیلی‌ها شده‌ام. من حتی خوشبختانه این آموزش را گرفتم که باید حریم بین خودم و مسافرم را رعایت کنم؛ چون همیشه با رعایت نکردن بعضی از چیزها وارد حریم مسافرم می‌شدم. ولی نمی‌دانستم که نباید این کارها را انجام بدهم. و این ندانسته‌ها همیشه باعث ناراحتی ما شده است.
الان خدا را شکر و سپاس که توانستم کم کم وارد روشنایی‌ها بشوم و با فکر باز حرمت‌های کنگره را گوش کنم و تغییراتی روی رفتار و کردار خود انجام بدهم و از خانم مهدیه تشکر و سپاسگزارم که این آرامش را به من با  آموزش‌های نابشان هدیه کردن متشکرم.

نویسنده: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .