English Version
English

کلمه حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریم و شرایط خاص خودش را دارد

کلمه حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریم و شرایط خاص خودش را دارد

کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود به این مکان، باید حرمت آن را حفظ نماید. بنیان‌ کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس حسین دژاکام از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر امری سهل و آسان نیست و مشکلات خاص خود را دارد. ایشان در بدو شروع فعالیت علاوه بر تنظیم قوانین اصلی و داخلی کنگره ۶۰ که در ۱۴ بند در کلیه جلسات کنگره ۶۰ قرائت می‌شود، نوشتاری تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ را تنظیم و تدوین نمودند که در این نوشتار مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که ممکن است اعضای کنگره ۶۰ از ناحیه آن‌ها آسیب ببینند، مد نظر قرار گرفته و در تمامی جلسات و کارگاه‌های آموزشی کنگره دو بار در ابتدا و انتهای جلسه قرائت می‌شود. در اینجا صحبت از قوانینی می‌شود که این قوانین بسیار محکم، روشن و قابل اجرا در حوزه درمان اعتیاد می‌باشند.

کنگره ۶۰ یک سازمان غیر‌دولتی و مردمی فعال در زمینه درمان و ریکاوری از اعتیاد است، به همین جهت باید حرمت آن حفظ شود. قدر مسلم کنگره برای کسی امن است که به حرمت و قوانین آن احترام بگذارد. رابطه فامیلی، کاری و مالی در کنگره ممنوع می‌باشد و تجربه ثابت کرده است که هر گونه رابطه خارج از کنگره موجب تخریب در مسافران شده و آن‌ها را از ادامه سفر باز می‌دارد، مثلاً ممکن است یک سفر اولی بیکار باشد و به‌واسطه یک سفر دومی سر کار گذاشته شود، یقیناً این امر سبب می‌شود که آن فرد به جای راهنمایی گرفتن از راهنمای خود از سفر دومی راهنمایی بگیرد و این موضوع باعث می‌شود که سفر هر دو خراب شود و مسائل بسیار دیگری که عدم رعایت آن‌ها ناهنجاری به‌وجود می‌آورد.

کلمه حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریم و شرایط خاص خودش را دارد. حفظ قوانین و رعایت حرمت‌ها در کنگره از جایگاه خاصی برخوردار است و طی کردن مسیر درمان جز با احترام به این قوانین امکان‌پذیر نیست. راز موفقیت کنگره ۶۰ بعد از چندین سال‌ رعایت همین قوانین و حرمت‌ها است. به عبارتی اگر روابط مالی بین افراد برقرار شود، این امر سبب می‌شود که افراد نسبت به یکدیگر در کنگره بدهکار یا طلبکار شوند در صورتی که این موضوع باعث تنش شده و مانع حضور افراد در کنگره خواهد شد؛ بنابراین ایجاد رابطه مالی و کاری در کنگره باعث دور شدن افراد از کنگره و خراب کردن سفرشان می‌شود؛ چرا که به دلیل مقروض شدن افراد به یکدیگر ممکن است دیگر نتوانند به کنگره مراجعه کنند، به همین دلیل رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است. در کلام آخر این‌که رعایت قوانین بدون چون و چرا از وظایف اصلی افراد در کنگره است و باعث دستیابی افراد به بهترین راه برای درمان می‌شود. رعایت اصول، قوانین و حرمت کنگره برای تمامی مسافران و همسفران الزامی است.

نویسنده: سیما رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
رابط‌خبری: همسفر رویا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
ویراستار :همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
ارسال: مرزبان خبری، همسفر مهری
همسفران‌ نمایندگی‌ جواد گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .