English Version
English

مشکلات چیزی نیستند که قابل حل نباشد

مشکلات چیزی نیستند که قابل حل نباشد

هشتمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ لژیون بروجن به استادی راهنمای محترم مسافر سجاد،نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر قهرمان؛ با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من" در روز پنجشنبه مورخ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد: 

  خدا را شاکر و سپاسگزارم که یکبار دیگر توفیق و لیاقت داد در کنگره حضور داشته باشم. 

  دستور جلسه «وادی چهارم، در مسائل حیاتی سپردن مسئولیت به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش»  

همانگونه که میدانید ما چهارده وادی داریم که چهار وادی اول، وادی‌های تفکر و آفت‌ها و مشکلاتی که با تفکر درمسیر ما قرار می‌گیرند، صحبت می‌کند.

در وادی دوم مسئولیت پذیری را یاد می‌گیریم، مسئولیت اعتیاد و مشکلاتمان را خودمان بر عهده میگیریم، خودمان همت کنیم و مشکلاتمان را حل کنیم؛  ممکن است برای شخصی در کنگره یک گریزگاهی هم به وجود بیاید، اگر ما به موضوع جلسه دقت  کنیم که می‌گوید وادی چهارم و تاثیر آن روی من، یعنی هر کسی از دیدگاه خودش باید نگاه کند و ببیند این دستور جلسه چه پیامی برای آن شخص دارد. 

 در وادی چهارم شاید این گریزگاه ایجاد بشود که، یک شخصی شاید از روی سخاوت یا عدم شناختی که نسبت به حیات و نسبت به هستی دارد، بخواهد مسئولیتش را بر عهده خداوند بگذارد، چرا؟ به دلیل اینکه خداوند قدرت مطلق است،خداوند بالاترین قدرت هستی است و هر کاری می‌تواند برای من انجام بدهد و این برمی‌گردد به عدم شناخت ما نسبت به خداوند و اینکه فکر می‌کنیم‌ خداوند غول چراغ جادو است که من یه موضوعی بگویم و خداوند به عنوان یک غول ظاهر بشود و تمام خواسته های من را بدون هیچ حرکتی در مسیرش، انجام بدهد، که این موضوع عدم شناخت ما را نسبت به خداوند می‌رساند.

 کاری که تاریکی و اعتیاد انجام می‌دهد، نداشته‌های ما را خیلی پر رنگ و بزرگ جلوه می‌دهد و بلعکس داشته‌هایمان را کمرنگ نشان می‌دهد. 

 مشکلات، چیزی نیستند که قابل حل نباشد خداوند به اندازه وسع ما،به ما مشکل می‌دهد مثلا اگر اعتیاد را داده،اگر بی پولی را داده و یا هر مشکلی را داده،مطمئنا تحمل و توان درست کردنش را هم به ما داده است که اگر یک نگاه سطحی به زندگی‌مان بکنیم لطف خداوند را در زندگیمان خواهیم دید.

خداوند نعمت‌هایش را در غالب حضور یک سری انسان‌ها در زندگیمان، به ما عطا می‌کند، همانگونه که متد DST و علم کنگره را به واسطه شخصی بنام آقای مهندس حسین دژاکام به ما نشان داد،و همانگونه که لطف خداوند با تاسیس کنگره ۶۰ شامل حال مردم این منطقه شد، که نعمت خیلی خیلی بزرگی است، نعمتی که مراکز خیلی از استان‌ها از داشتن آن محروم هستند و این لطف و نعمت خداوند را، کسانی(مسافرانی) قدر می‌دانند که به رهایی رسیده باشند. 

 نعمت خیلی خیلی بزرگی سر راه ما قرار داده شده که، هر روز بخاطر وجود کنگره، اساتید عزیز، راهنمایان و خدمتگزارانی که حضور دارند باید شکرگزار خداوند باشیم و انشاالله بتوانیم مسئولیت‌هایمان را به بهترین شکل ممکن در زندگی‌مان انجام بدهیم و از بیرون انتظار نداشته باشیم که قرار نیست هیچ اتفاقی برای من از بیرون رخ بدهد، که هر چه هست در درون خود من است.  

از اینکه به صحبت های من گوش کردید، سپاسگزارم.

تایپ و ویرایش:مسافر مجتبی

تنظیم و ارسال:مسئول سایت مسافر رسول 

مسافران و همسفران لژیون بروجن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .