English Version
English

برای فرار از مشکلاتم دست به دامان خدا می‌شدم

برای فرار از مشکلاتم دست به دامان خدا می‌شدم

«به نام قدرت مطلق، الله»
مشارکت مکتوب مسافر محسن ازلژیون پانزدهم راهنمای محترم مسافر مهدی از نمایندگی فردوسی مشهد

در باب دستور جلسه (وادی چهارم و تاثیر آن روی من)

مشارکت مکتوب در مورد وادی چهارم
(در مسائل حیاتی سپردن مسئولیت به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن)

در این مبحث وادی‌ها برای مرور دانسته‌ها، آموخته‌ها، کسب دانش‌ها و آموزش‌ها برای ادامه سفر است.
در گذشته قبل از آغاز سفر زندگی با تفکراتی که صورت میگرفت برای گذران زندگی و روزمره‌گی وقتی با وادی‌ها یک‌به‌یک آشنا شدم، آموختم که تفکر نقش آغاز ساختارها برای داشتن زندگی خوب است.
شرط و اصول این تفکر در وادی دوم و سوم به من آموخت، باید به زندگی امیدوار باشم و هیچ کس بجز خود من قادر نخواهد بود به زندگی من سرو‌سامان دهد و به یادم آورد که من در گذشته همیشه سعی داشتم صورت مسئله و مشکلات را، یا پاک بکنم و یا با توجیه و کوچک انگاشتن مسائل و مشکلات آنها را برای خودم حل بکنم و یا با گذشت زمان آنها را فراموش بکنم، اینها همه توده‌ای شده از مشکلات که نتیجه اش آشفتگی، ترس و ناامیدی من قبل از ورود به کنگره شد.
هر زمان هم که توانی برای فراموشی یا فرار از مشکلات نداشتم دست به دامان خدا می‌شدم که کمکی از غیب نازل کند و وقتی چنین نمی‌شد از زمین و زمان و خدا طلبکار می‌شدم و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر شانس، اقبال و خداوند می‌شکستم.راهنمای من دیشب بیان کردند، خداوند همه‌چیز را به بنده‌اش با شرط به حرکت در آمدن به بهترین حالت و تقدیر به او میدهد.

وقتی من تلاشی برای درست کردن شرایط نکنم و فقط در شرایط فعلی بمانم و بگویم خدا خودش درست میکند و با دعا و نیایش برای انجام وظایفم، بدون تلاش و جنگیدن بخواهم از زیر بار مسئولیت شانه خالی بکنم، باید مانند گذشته در انتظار این باشم که از در‌ و‌ دیوار مشکلات برای من ببارد.
پس شرط محقق شدن تقدیر ما تلاش ماست.
خداوند در همه ادیان به بندگانش توصیه کرده تلاش کنید تا برای شما بهترین‌ها را مقدّر کنم. حال که سفری آغاز نمودیم و آموزش‌های کنگره، یک به یک در هر وادی چشم ما را برای دیدن اشتباهات گذشته باز میکند، نقش خداوند را به درستی درک میکنیم که
تقدیر ما از روز الست چنین بود که به کنگره 60 راه یابیم و بیاموزیم و بکار ببندیم، مسئولیت زندگی خودمان را بپذیریم و برای بهبودش تلاش بکنیم.

تنظیم و ارسال: مسافر کاظم لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .