English Version
English

هنگام ورود افراد، در مقابل هرکسی در مقایسه با آن جایگاه اجتماعی که دارد باید برخورد کنم

هنگام ورود افراد، در مقابل هرکسی در مقایسه با آن جایگاه اجتماعی که دارد باید برخورد کنم

چهارمین جلسه از دوره اول سری جلسات هماهنگی همسفران آقا نمایندگی شادآباد با دستورجلسه "نقش راهنما در ماندگاری رهجو" به استادی همسفر صالح و نگهبانی همسفر محمد روز پنجشنبه مورخ 31 خرداد 1403 راس ساعت 14:10 آغاز گردید.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان صالح هستم یک همسفر
در مورد نقش راهنما درماندن رهجو در کنگره من می‌خواهم از دو دیدگاه راجع به آن صحبت کنم. البته عوامل بسیاری در این موضوع نقش دارند ازجمله رفتار راهنمای تازه واردین، رفتار مرزبان یا ایجنت یا فضای کل شعبه.
اما اگر نقش راهنما را بخواهیم بررسی کنیم اولین کاری که من راهنما در مقابل رهجو می‌توانم انجام بدم تا او ماندگار شود این است که نگاه کنم من راهنما در مقابل چه کسی قرارگرفته‌ام.
آقای مهندس می‌گویند هنگامی‌که وارد کنگره می‌شوید با هر شغلی که هست آن را پشت درب می‌گذارید و وارد می‌شوید؛ اما آیا تازه‌واردی که جلسه اول یا دوم هست که به کنگره می‌آید این مطلب را می‌داند؟ مطمئناً خیر.
پس من راهنما هنگامی‌که برای اولین بار در مقابل یک پزشک یا مهندس قرار می‌گیرم او می‌خواهد هویت خود را حفظ کند. پس باید طوری رفتار کنم که به او برنخورد که از کنگره برود. یا حتی کسی که فقط خواندن و نوشتن بلد است. در مقابل هرکسی در مقایسه با آن جایگاه اجتماعی که دارد باید برخورد کنم تا احتمال ماندگاری او بالاتر رود. حتی در مقابل رفتار او نیز باید رفتار درست را انتخاب کنم. پس شناخت من راهنما از رهجو برای ماندگاری او در ابتدا خیلی مهم است.
اما دیدگاه دوم این است که هنگامی‌که معلم وارد کلاس درس می‌شود دانش‌آموز او را در همان جلسه اول یا دوم می‌شناسد؛ اما معلم حداقل یک‌ترم طول می‌کشد تا دانش‌آموز را بشناسد. همین موضوع را ما تعمیم می‌دهیم به راهنما و رهجو. پس برای گفتن بایدونبایدهای کنگره باید متوجه این باشم که با چه رهجویی طرف هستم. ممکن است به انسانی یک سال طول بکشد تا از تاریکی بیرون بیاید و سر نظم بیاید؛ اما یک انسان دیگر با دو جلسه آمدن سر نظم بیاید و سی دی را سروقت بنویسید. پس من باید با هرکسی به‌طور مناسب خودش برخورد کنم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از شما تشکر می‌کنم.

تایپ و ویراستاری: همسفر احسان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .