English Version
English

برداشت همسفران ازسی دی "موسی۲"

برداشت همسفران ازسی دی

راهنماهمسفرنصیبه

هر یک کیلو اضافه وزن باعث کاهش عمر انسان شده و مصرف سیگار هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. داستان حضرت موسی شبیه داستان خود ما است.خواسته ها سر جای خودش اما روش رسیدن به خواسته ها خیلی مهم است چرا که تکبر فرعون باعث شد که تبهکار شود و خرابی به بار آورد.طبق کلام خداوند جادو وجود دارد چون نیروهای منفی و شیطانی وجود دارند و جادو به انسان اثر نمی کند مگر با اذن خداوند باشد.جادو از طریق القا اثر می‌کند یعنی خودش کاری را مستقیم انجام نمی‌دهد بلکه روی ذهن انسان القا می‌کند و انسان را آماده می‌کند تا وارد افکار و دنیای منفی بشود.وقتی قومی در سختی و مشکلات قرار بگیرند خداوند واسطه ای را می‌فرستد تا این قوم به رهایی برسند .آنهایی که فرامین را اجرا می‌کنند رستگار می‌شوند و آنهایی که می‌خواهند به هر قیمتی شده به خواسته های خودشان برسند گمراه می‌شوند.وقتی از جهان تاریکی خارج می‌شویم و وارد سفر دوم می‌شویم باید مبارزه و تلاشمان ادامه داشته باشد و با تلاش و دانایی آنرا تکمیل کنیم. اما اگر از رها شدن سرمست شویم و برویم دنبال چیزهایی که می‌خواهیم اگر انسان سر خوش و ناآگاه باشد، دوباره به یک شکل دیگری به جهان تاریکی بر می‌گردد. پس این داستان‌ها و خروج انسان از تاریکی و دوباره برگشتن به تاریکی همیشه جاری هستند. و اگر ما درست حرکت کنیم به جایی می‌رسیم، که دیگر تلاش‌هایمان سخت و دشوار نیست، بلکه لذّت بخش هم می‌شود.

راهنماهمسفرحدیقه

در این سی دی ابتدا استاد امین درباره اضافه وزن صحبت می کنند و می‌گویند من انسانی را ندیده‌ام که مثلأ ۳۰ کیلو اضافه وزن داشته باشند و ۹۰ سال هم عمر آن باشد ۱۰۰ سال هم عمر آن باشد ناخودآگاه انسان‌هایی که ۳۰ یا ۴۰ کیلو اضافه وزن دارند به سن ۶۰ که می‌رسند آدم منتظر این است که آگهی فوت آن را بدهند و خبرش برسد ناخودآگاه این طوری هست ومی‌گویند آن چیزی که فهمیدم هر یک کیلو اضافه وزن تقریبا یک سال سن را بالا می‌برد تخریب سیگار هم به همین گونه است و سن و سال را بیشتر نشان می‌دهد و باعث کوتاهی عمر و سکته می‌شود و درباره داستان حضرت موسی صحبت می‌کنند و می‌گویند که داستان حضرت موسی شبیه داستان زندگی ما انسان ها است. همان طوری که فرعون بر روی قوم بنی اسرائیل تسلط داشت اعتیاد هم که همان تاریکی است روی ما تسلط دارد و ما باید از آن تاریکی خارج شویم چیزی که خیلی مهم هست خواسته های نفس می‌باشد و همان قدر که خواسته مهم است به اجرا در آوردن آن مهم تر است و برای اینکه به خواسته هایمان برسیم دو الگو داریم یکی الگوی فرعون که هر خواسته ایی داریم به هر قیمتی باید به آن برسیم و دوم خواسته خداوند که به ما آموزش می‌دهد، به روش کمترین کنش مثل داستان حضرت موسی و مادرش که حضرت موسی را از مادرش جدا نکرد و رسیدن به خواسته ها سبب ایجاد قدرت و لذت در ما می‌شود اما نحوه ی رسیدن به آن نیز حائز اهمیت است خداوند که جهان را آفریده قطعأ برای آن نقشه ایی هم دارد کسانی مانند پیامبران ،بزرگان ، اولیاء و معلمین هستند که این نقشه را به اجرا در می‌آورند.

راهنمای تازه واردین همسفرفهیمه

داستان موسی۲ اشاره به خواسته های نفس می‌کند که این خواسته ها در زندگی های ما جاری است. در قسمت بعد در مورد دو الگو صحبت می‌کند یک الگوی فرعون ( خواسته به هر قیمتی باید به او برسد مهم نیست چگونه حتی اگر انسانهای زیادی نابود شوند) دوم الگوی خداوند( اینکه خداوند می‌خواهد قومی را نجات بدهد و آموزش هایی را به انسان انتقال بدهد توسط حضرت موسی با کمترین کنش)نکته مهمی که وجود دارد این است که ما انسانها باید ببینیم با توجه به خواسته هایی که داریم بدانیم به کدام یک از این الگوها نزدیک تر هستیم. آیا برای خواسته هایمان می‌خواهیم تخریب به وجود بیاوریم یا نه طوری عمل کنیم که حق کسی ضایع نشود و آسیب نبیند، اگر برای رسیدن به خواسته هر کاری را انجام بدهیم و حاضر باشیم آسیب بزنیم مسلما به نیروی شیطانی و الگوی فرعون نزدیک‌تر می‌شویم ولی اگر با کمترین تخریب عمل کنید شما به خداوند و نیروهای الهی نزدیک تر هستید، کسی که برای رسیدن به خواسته تحت نیروهای الهی قرار بگیرد به آرامش می‌رسد و عوارضی ندارد. داستان های قرآنی برای ما درس است زمانی که از جهان تاریکی خارج می‌شویم و وارد روشنایی می‌شویم یعنی سفر دوم باز هم در این مرحله باید تلاش و کوشش داشته باشیم و با دانایی آن را کامل کنیم در پیام سفر دوم کنگره ۶۰ هم آمده است که از بندی که آزاد شده ای تو را سرمست نگرداند زمانی که دنبال مسائل دیگری رویم به شکل دیگری در جهان تاریکی وارد می‌شویم و دوباره همان چرخه تکرار می‌شود اگر درست حرکت کنیم به جایی می‌رسیم که سخت نیست.

ویرایش،ارسال:همسفرسحر،راهنماهمسفرحدیقه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .