English Version
English

حرمت از ارکان مهم کنگره

حرمت از ارکان مهم کنگره

سلام دوستان زینب هستم همسفر مجید.

دستور جلسه: حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

کنگره که در حال حاضر ما در آن آموزش می‌گیریم، حاصل چندین سال تجربیات آقای مهندس است و حرمت‌هایی هم دارد. پس لازم است که تک‌تک ما این حرمت‌ها را به دیده جان بپذیریم، که یکی از این حرمت‌ها، حرمتی است که در قسمت بالا ( عنوان دستور جلسه) نام برده شده، یکی از دلایلش این است که اگر هر کدام از ما همسفران یا مسافران پولی را در لژیون به عنوان قرض بگیریم، در صورتی که نتوانیم آن پول را پس بدهیم، از خجالت مقروض بودن به یکی از اعضای کنگره، به کنگره نمی‌آییم و سفر ما و در واقع سفر مسافرمان خراب می‌شود.در جای دیگر حرمت گفته شده هرگونه شماره دادن و شماره گرفتن ممنوع می‌باشد، زیرا انرژی که ما از کنگره و لژیون و جلسات بدست می‌آوریم، نباید صرف این تلفن زدن‌ها بشود. در غیر این صورت انرژی که باید صرف خودسازی خودمان شود، در این مکالمات تلفنی از بین می‌رود، به دنبال این تماس‌های تلفنی قیاس‌هایی پیش می‌آید، که در نهایت باعث خراب شدن حال ما می‌گردد. دلیل دیگر این‌‌که امکان دارد در این تلفن زدن‌ها ما برای همدیگر نسخه بپیچیم. که این‌کار هم چیزی جز بدتر شدن سفر مسافران ما به همراه نخواهد داشت.

در جای دیگری از حرمت‌ها، از هر گونه ارتباط فامیلی و خانوادگی در بیرون از کنگره جلوگیری شده‌ است، چون که هرکدام از ما همسفران یا مسافران اگر با هم ارتباط برقرار کنیم، ناخالصی‌های درونمان به خالصی تبدیل نشده و هنوز به آن مرتبه از آگاهی و دانایی نرسیده‌ایم، در این ارتباطات ذرّات ناخالصی درونمان به دلیل داشتن خواسته مشترک به هم می‌رسند و به دنبال اهداف نامعقول خود می‌رویم، که نتیجه‌ای جز بد شدن سفر و حال خرابی برای ما نخواهد داشت. در نتیجه ما فقط دوربین‌ را بر روی خودمان می‌چرخانیم و سفرمان را به خوبی ادامه می‌دهیم، و با کسب انرژی به حال خوب‌تری می‌رسیم، و بر میزان دانایی و آگاهی ما افزوده می‌شود. بالا رفتن دانایی هم باعث می‌شود، بیشتر قوانین و حرمت‌ها را بشناسیم، و برایش احترام قائل باشیم و آن‌ها را رعایت نماییم.

سلام دوستان معصومه هستم همسفر مرتضی.

کنگره ۶۰، مکان مقد‌ّسی است که ما برای ورود به آن باید به قوانین و حرمت کنگره ۶۰، احترام بگذاریم و هیچ‌گاه نباید از آن عبور کنیم. زیرا عبور از آن به معنی آسیب زدن به خود شخص می‌باشد، و او را از ادامه درمان یا بعد از آن، از ادامه سفر دوّم باز می‌دارد. به نظر من کنگره مکان امنی می‌باشد برای آموزش. پس اگر می‌خواهیم با خیال راحت آموزش بگیریم نباید با کسی ارتباط خانوادگی یا ارتباط مالی داشته باشیم. چرا که این مسائل باعث می‌شود، که اگر از کسی مبلغی قرض گرفته باشیم، یا پولی قرض بدهیم، و نتوانیم در وقت تعیین شده قرض خود را ادا نماییم، چه بسا باعث می‌شود که دیگر نتوانیم با خیال راحت و بدون رو در وایسی به کنگره برویم و آموزش بگیریم. یا اگر ارتباط کاری با یک فرد کنگره‌ای داشته باشیم و در مسائل کاری به مشکل برخورد کنیم، این مشکل باعث می‌شود که در کنگره نتوانیم با خیال آسوده و راحت آموزش بگیریم. پس اگر می‌خواهیم با خیال راحت راه خود را ادامه دهیم، و بدون اضطراب به کنگره بیاییم، نباید با کسی خرده حساب مالی و یا کاری داشته باشیم. در غیر این صورت دیگر کنگره برای ما مکان امنی نخواهد بود.

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر. 

کنگره ۶۰، مکان مقدّس و امنی است زیرا هدف آن مقدّس است. بنابراین در چنین مکان و فضایی، امنیّت خاطر بسیار مهّم است، و بایستی این شرایط وجود داشته باشد. در کنگره حرمت یکی از ارکان و پایه‌های مهّم به شمار می‌رود، تا کنگره پابرجا بماند. تنها نوشتار (حرمت) در جلسات دو بار خوانده می‌شود. کنگره ۶۰، این حریم و مرزها و خطوط قرمز را مشخص کرده است، تا با خیال راحت به راه خود ادامه دهیم. اگر با اعضای کنگره ارتباط مالی و خانوادگی برقرار کنیم، از هدف و خواسته خود دور می‌شویم، و به درمان نمی‌رسیم.‌ در کنگره روابط مالی و کاری ممنوع است، چون اگر من پولی از دوستم قرض بگیرم، ممکن است نتوانم به موقع پول را به او برگردانم، و برای این‌که با او رو برو نشوم، دیگر کنگره نیایم. و هم‌چنین در رابطه کاری ممکن است، مشکلاتی برای دو طرف پیش آید و باعث شود، هر دو از کنگره بیرون بروند. باید بدانیم در کنگره هدف فقط و فقط درمان و رسیدن به حال خوش است، نه چیز دیگر.

رعایت قوانین، بدون چون و چرا از وظایف اصلی افراد در کنگره است.‌ اگر منِ همسفر، حرمت‌ها را رعایت نکنم، آرام آرام از کنگره جدا خواهم شد، و در مسیر دیگری قرار خواهم گرفت، و به قسمت حاشیه‌های رودخانه خواهم رفت، و به زباله‌ها و گنداب‌ها تبدیل خواهم شد.

سلام دوستان رقیه هستم همسفر.

حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریمی دارد. کنگره هم یک حرمت و حریم هایی دارد. آقای مهندس فرموند: در بهشت‌های برین هیچ سخن بیهوده‌ای نیست و بهشتی‌ها وقتی به هم می‌رسند، فقط سلام می‌کنند و هیچ حرف بیهوده دیگری به هم نمی‌زنند. آقای مهندس می‌خواهند که در کنگره ۶۰ نیز همین گونه باشد و کاری به زندگی شخصی یکدیگر نداشته باشیم. اگر دقّت کنیم، هر نوشتار در کنگره فقط یک‌بار خوانده می‌شود، ولی (حرمت) دوبار خوانده می‌شود و این نشان از مهّم بودن آن است. وقتی حرمت خوانده می‌شود، الفاظ ناشایست بیان کردن ممنوع است، یعنی درست است که خنده و شوخی خوب است، امّا گاهی اوقات، شوخی کردن باعث مسخره کردن کسی می‌شود. ما باید درست صحبت کردن را در کنگره یاد بگیریم. نمی‌توان به همه با یک نوع دیالوگ صحبت کرد. مثلا در خانه و خانواده آن‌گونه که صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم در کنگره همان‌گونه صحبت کنیم. این کار اشتباه است.

یکی از حرمت‌های مهّم کنگره ممنوع بودن رابطه کاری، مالی و خانوادگی است. به این دلیل که مبحث اصلی کنگره درمان اعتیاد به همراه یادگیری اصول انسانیت، جهان بینی درست و تفکّر سالم است. و اگر از این قوانین و حرمت‌ها پیروی نکنیم، از قوانین اصلی کنگره خارج شده و وارد حاشیه می‌شویم و ساختارشکنی به وجود می‌آید. روزی که من وارد کنگره شدم معنی این کلمات را نمی‌دانستم، ولی حال که چند ماه از سفرم می‌گذرد، اقرار می‌کنم که کنگره مکان مقدّس و امنی است، زیرا هدف آن مقدّس است و احیای یک انسان و یک نفس به تعبیر کلام الله احیای کلّ نفوس است.

سلام دوستان الهام هستم یک همسفر.

من وقتی که اولین‌ بار وارد کنگره شدم، وقتی حرمت کنگره ۶۰ را نگهبان خواند، خیلی به دلم نشست. امّا خوب معنی آن را متوجه نشدم، بعد از گذشت زمان فهمیدم که این حرمت‌ها کمک می‌کند، تا من حدّ و مرز خودم را بدانم، چون حرمت از حریم می‌آید و اگر بتوانم آن‌‌ها را عملی کنم، می‌توانم در کنگره بمانم، و به آرامش و حال خوب برسم، متن حرمت کنگره می‌گوید که کنگره مکان امن و مقدّسی می‌باشد. امن است چون اسرار من را نگه می‌دارد، مقدس است چون من را به آرامش می‌رساند.

در حرمت کنگره ۶۰، می‌گوید: نباید با هم رابطه کاری و مالی و خانوادگی داشته باشیم، چون با این کاری که می‌کنیم، در اوّلین قدم به خودمان ضربه می‌زنیم، بعد به طرف مقابل. چون در کنگره اوّلین هدف درمان است. پس این کارها باعث می‌شود که ما از هدف خود دور شویم، و دچار مشکلات زیادی می‌شویم و از مشکلاتمان نه تنها کم نمی‌شود، بلکه روز به روز به آن‌ها اضافه هم می‌شود. مثلا من در کنگره از فامیل خودم یا دوست یا هم لژیونی خودم پول قرض بگیرم، یا قرض بدهم، اگر نتوانم آن قرض را به وقتش پرداخت کنم، وقتی یک دیگر را ببینیم من خجالت می‌کشم و او هم دلخور، که پولش را به وقتش ندادم. این کار کم‌کم باعث می‌شود، یکی از ما یا هر دو از کنگره برویم و آسیب شدیدی ببینیم.

پس امیدوارم با عمل کردن به حرمت‌های کنگره ۶۰، بتوانیم خوب سفر کنیم و به آسایش و حال خوب برسیم. این را هم بدانیم این حرمت‌ها فقط مخصوص داخل کنگره ۶۰ نیست، باید بیرون از کنگره و در زندگی خود نیز رعایت کنیم.

از آقای مهندس هم سپاس‌گذارم که با بنا نهادن کنگره و قرار دادن حرمت‌ها، فضای کنگره را برای ما انسان‌ها امن کردند.

بنام قدرت مطلق الله.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر.

کنگره ۶۰، مجموعه و سازمان مردم نهادی است که کار بسیار مقدسی در آن انجام می‌گیرد. به همین دلیل باید از آن به خوبی مراقبت شود و چیزی که در‌ وهله اوّل حائز اهمیت است، این است که باید ساختار کنگره حفظ شود. اگر کسی وارد کنگره شود و قانون شکنی کند، آسیب جدّی به خودش وارد می‌کند، تجربه نشان داده است، کسانی که حرمت‌ها را رعایت نکرده‌اند به طور خودکار از سیستم کنگره خارج شده اند، پس بهتر است در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم، و این مسیر چیزی نیست، جز تزکیه نفس. دلیل اصلی ورود ما به کنگره آموزش گرفتن است. گاهی اوقات دوستی و محبّت بیش اندازه درون شعبه، ما را از هدف اصلی دور می‌کند، مسافر سفر اوّلی اگر به هم لژیونی خود پولی در حدّ کرایه یا یک بسته سیگار قرض بدهد، ظلم بزرگی در حق او کرده است، چون جلسه بعدی اگر شخص توان پرداخت آن پول را نداشته باشد، ممکن است دیگر به کنگره نیاید. و بهای این خیلی سنگین است. در رابطه کاری نیز اگر یک سفر اوّلی با یک سفر دوّمی سر یک کار یا یک شغلی بروند، آن زمان ممکن است، که سفر اوّلی به جای راهنمایی گرفتن از راهنمای خود، از سفر دوّمی راهنمایی بگیرد. و این جا است که سفر هر دو خراب می‌شود. و خیلی مسائل دیگر... در کل، اگر من به سیستم کنگره احترام بگذارم، کنگره هم به من احترام خواهد گذاشت. و رهایی و آرامش را به من هدیه خواهد کرد. امیدوارم همه ما بتوانیم قوانین را رعایت کنیم. ابتدا برای حال خوش خودمان و بعد این که، حال خوشمان را به دیگران انتقال دهیم. و‌ همه با حال خوب آموزش بگیریم.

سلام دوستان فرشته هستم همسفر.

هر قوانینی که در کنگره تعیین شده است، همه‌ی آن‌ها از روی تجربه است. هر یک از آن‌ها دلایل قانع کننده‌ای برای خود دارند، اوّل از همه حرمت کنگره، یکی از مهم‌ترین قوانینی است، که باید رعایت شود. نوشتار (حرمت) در کنگره دوبار خوانده می‌شود. این امر برای حفظ حرمت و احترام است، چون کنگره مکان مقدّس و امنی می‌باشد. حرمت در تمام سطوح زندگی ما نقش مهمّی دارد، به خاطر اعتیاد و تخریب مواد حرمت‌ها از بین رفته بود، خدا را شکر می‌کنم، که این مکان مقدّس را سر راه ما قرار داد، تا بتوانیم آن چیزهایی که از دست رفته بود را به دست آوریم. کنگره از ما می‌خواهد غیبت نکنیم، در کار دیگران تجسس نکنیم، الفاظ ناشایست به کار نبریم. نباید رابطه مالی، کاری و خانوادگی داشته باشیم. برای حفظ خودمان و زندگیمان، و برای آرامش و دوری از ضدارزش‌ها، این قوانین را باید یاد بگیریم. ما برای یک هدفی به کنگره می‌آییم. اگر قانون کنگره را قبول نداشته باشیم، این یعنی قانون شکنی. برای مثال اگر سفر اوّلی دروغ بگوید، نمی‌تواند سفر خوبی داشته باشد. بی‌نظمی در کارهایش به وجود می‌آید و دچار تخریب می‌شود. امیدوارم بتوانیم راه کنگره را به درستی پیش ببریم، و راه و رسم زندگی را بلد باشیم.

تایپ: همسفران نمایندگی قیدار

ویرایش: همسفر مریم مرزبان خبری

درج: همسفر سکینه رهجوی راهنما همسفر عاطفه(لژیون چهارم)

نمایندگی همسفران قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .