English Version
English

وادی‌ها برای خروج از تاریکی‌ها است

وادی‌ها برای خروج از تاریکی‌ها است

هفتمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای سه‌شنبه 29 خرداد ۱۴۰۳ با استادی مسافر علی‌اصغر؛ نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی‌اصغر هستم یک مسافر خوشحال هستم که در جمع شما دوستان هستم و آموزش می‌گیرم. همین‌طور از راهنمای عزیزم سپاس گذارم که به من اجازه دادند که این جایگاه را تجربه کنم و خدمت کنم. در خصوص دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من که یکی از وادی‌ها کتاب چهارده وادی عشق است. درواقع ما در زمان مصرف با مشکلاتی مواجه بودیم و جناب مهندس متناسب با این مشکلات و برای برون‌رفت از آن‌ها پله‌هایی را معرفی کرده‌اند تا بتوانیم به کمک آن‌ها از دنیای تاریکی‌ها خارج شویم؛ که شامل چهارده وادی است که هرکدام نقشی حیاتی در برون‌رفت ما از دنیای تاریک اعتیاد را دارند و نباید بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذریم. جنگ نرم تعبیری است که برای جنگ با نیروهای بازدارنده و اهریمنی در دنیای تاریک اعتیاد به کار می‌رود ما در این جنگ نیاز به ابزار داریم که این ابزار وادی‌ها هستند.
وادی اول به ما تفکر کردن را می‌آموزد که باید برای شروع حرکت خود به سمت روشنایی‌ها تفکر کنم و من را به تفکر کردن تشویق می‌کند. در وادی دوم به من امید داده می‌شود که می‌گوید تو به هیچ نیستی حتی اگر خودت به هیچ فکر کنی و باید حرکت کنی. وادی سوم به من می‌گوید خودت به فکر خودت باشی و کسی مسئولیت تو را بر عهده نمی‌گیرد و بیشترین بار مسئولیت درمان اعتیاد و حل مشکلات من بر عهده من است. راهنما نقش هدایت را دارد و انگشت اشاره است و این خود من هستم که باید مسیر درمان را با فرمان‌برداری از راهنمای خودم طی کنم؛ و اما وادی چهارم به من می‌گوید در مسائل حیاتی، مسئولیت مسائل و مشکلات خودت را به خداوند واگذار نکن و نگو هر آنچه خدا می‌خواهد یا اینکه هر آن‌کس که نان دهد دندان دهد. من با پای خودم به دنیای تاریکی قدم گذاشته‌ام و حال باید مسئولیت این خطا را خودم نیز بپذیرم و برای خروج از این تاریکی خودم قدم بردارم. این وادی مسئولیت ما را در قبال خداوند بیان می‌کند. خداوند به ما قدرت اختیار داده است که بزرگ‌ترین صلاحی که خداوند به انسان داده است قدرت اختیار است و این مختص انسان است حال من از این اختیار استفاده کردم و راهم را کج رفتم و از صراط مستقیم خارج شدم و به‌طرف ضد ارزش‌ها حرکت کردم و حالا که به کنگره آمده‌ام باید چه‌کار کنم تا بتوانم احیا بشوم؟ اینجا خط و خطوط بین خودم و خداوند را باید بدانم اینکه خداوند به وظیفه خودش در قبال من عمل کرده است و حال نوبت من است که به وظیفه خودم عمل کنم.
خداوند خیر شر را به من الهام کرده است و قدرت اختیار را هم به من داده است و باقی راه و انتخاب ادامه راه با من است که می‌خواهم راه فسق و فجور را ادامه بدهم یا راه تقوا را. اگر قرار باشد که من انتظار کمک از خداوند داشته باشم باید راه درست را در زندگی در پیش بگیرم و راه تقوا را برگزینم و این جز قوانین خلقت است که حرکت در مسیر ارزش‌ها مدد و کمک نیروهای الهی را برای من به همراه خواهد داشت و من را به سمت نور هدایت خواهد کرد و حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها کمک نیرو‌های منفی و اهریمنی را برای من به همراه خواهد داشت تا بیشتر در عمق تاریکی‌ها فرو بروم. برای اینکه من به وظایف خودم آگاه شوم باید ابتدا خودم را بشناسم یعنی اینکه نفس خودم را بشناسم که در چه مرتبه‌ای قرار دارد و نفس خودم را تزکیه و پالایش کنم. خداوند خیر شر را به من الهام کرده است و قدرت اختیار را نیز به من داده است و مسئول انتخاب راه فسق و فجور یا تقوا با خود من است.
از اینکه به مشارکت من توجه کردید سپاسگزارم.

تایپ: مسافر محسن؛ لژیون یازدهم
عکاس: مسافر محمود؛ لژیون چهارم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .