English Version
English

خواست ما بخش مهمی از تقدیر ماست

خواست ما بخش مهمی از تقدیر ماست

دومین جلسه از دور بیست و یکم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسلامشهر با استادی مسافر سجاد، نگهبانی مسافر نادر و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" روز چهارشنبه‌ ۳۰ خرداد ماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود. 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سجاد هستم یک مسافر، خداوند را شاکر هستم که امروز قسمت شد تا در این جایگاه قرار بگیرم، از راهنمای محترم و خوبم آقای محسن بشیری و نگهبان جلسه که این فرصت را به بنده دادند تا امروز از شما دوستان آموزش بگیرم بسیار سپاسگزارم. اما در مورد دستور جلسه وادی چهارم و تاثیر آن روی من، در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، وادی چهارم قصد دارد حد و مرز بین ما و خداوند را مشخص نماید و مسئولیت های ما و خداوند را به ما آموزش بدهد که این را بدانیم مسئولیت ما و مسئولیت خداوند در زندگی چه چیزهایی می‌باشد و اگر می‌گوییم تاثیر این وادی روی من، باید نسبت به این وادی برداشت درستی داشته باشیم.

 در این وادی آموختیم نسبت به مسائل حیاتی زندگی نباید شانه خالی کنیم و باید به درستی و تمام و کمال مسئولیت‌های خودمان را با جان و دل بپذیرم و انجام بدهیم، درست است که تقدیر و فرمان الهی وجود دارد ولی ما باید تلاش و کوشش خودمان را انجام بدهیم زیرا خواست ما بخش مهمی از تقدیر ماست، به قول آقای مهندس که در سی دی اشراق می‌فرماید: اگر بخواهیم همه چیز را به تقدیر بسپاریم قطعاً یک خرافه پرست خواهیم شد. 

تقدیر و فرمان الهی وجود دارد به شرط اینکه ما قدم‌های محکم خود را در مسیر زندگی برداریم و مسئولیت‌های خود را انجام بدهیم، زیرا فلسفه وجودی انسان این‌طور می‌باشد که سختی‌ها را تجربه نماید و بیاموزد که چطور به یک انسان آزموده تبدیل بشود تا بتواند تجربیات خود را به دیگران نیز آموزش بدهد. نفس ما باید آموزش بگیرد تا تا بتواند از وادی نفس اماره به لوامه حرکت کند و خواسته‌های نامعقول خود را تغيير بدهد تا ما به عنوان یک انسان بتوانیم به تعالی برسیم در پایان از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما دوستان سپاسگزارم.

تنظیم، ویرایش و ارسال: مسافر میثم 

عکس: مسافر رضا لژیون سوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .