English Version
English

از من حرکت، از خدا برکت!

از من حرکت، از خدا برکت!

جلسه ششم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی مسافر قاسم، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان قاسم هستم یک مسافر. خدا را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم. از نگهبان و دبیر هم تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا خدمت کرده و آموزش بگیرم.
دستور جلسه این هفته وادی چهارم است و می‌گوید که در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. به عبارتی در مسائل زندگی که مسئولیت آن را قبول کردیم، باید خودمان وظایف مربوط به خودمان را انجام دهیم. ما باید وظایفی که بر گردن خودمان است را به خداوند واگذار نکنیم.
انسان اگر کارهای اولیه خودش را خودش انجام بدهد، آن موقع زمانی است که موفقیت برایش ایجاد می‌شود. اینجا است که به‌قول‌معروف برگ‌های برنده برایش رو می‌شود. در این مقوله تکلیف معلوم نیست که چه کسی باید به فرمان برسد، آدمی یا الله؟
خداوند آن‌قدر برای خلق انسان بدون نقص عمل می‌کند تا آنچه می‌گوید به انجام برسد. همان‌طور که در کتاب عشق بیان شده است، خداوند پس از خلق انسان او را بر سر یک دوراهی قرار داده است؛ ولی چیزی که اهمیت دارد این است که من چه راهی را انتخاب می‌کنم. من می‌توانم از مسئولیت خود باز پس بزنم و در مقابل می‌توانم آن را پذیرفته و تمام تلاشم را برای به‌انجام‌رساندن آن انجام دهم.
نکته دیگر این است که من باید بتوانم مسئولیت حیات خود را بپذیرم و تمام سعی خودم را بکنم تا به اهدافم دست پیدا کنم. من مسئولیت کار خود را به خدا نمی‌سپارم و در ادامه خداوند خودش من را موردتوجه الطاف خود می‌گرداند. در واقع همان سخن معروف در کنگره که شامل القائات می‌شوم. از من حرکت، از خدا برکت!
ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .