English Version
English

حس دریافت‌کننده است

حس دریافت‌کننده است

مهندس در سی‌دی گردش حس می‌فرماید: «نفس چیزی است که تعیین موجودیت در ظاهر و در باطن می‌کند.» شخصیت اصلی نه حس است و نه روح بلکه خود نفس است مرگ که فرا می‌رسد نفس تحویل گرفته می‌شود؛ فرشتگان مرگ می‌آیند و نفس ما را تحویل می‌گیرند و به بعد دیگری می‌برند و باز ماجرای دیگری دارد که تمثیل بهشت، دوزخ و برزخ است.

روح و نفس تفاوت فاحشی با هم دارند ما در قرآن اصلاً صحبت از روح پلید و منفی نداریم؛ روح کثیف نداریم؛ روح طیبه نداریم؛ روح پاک و کاملاً الهی است چون از خداوند است. نفس برای ادامه دادن به حیات خود احتیاج به ابزارآلات دارد. اولین چیزی که خیلی مهم است حس است؛ حس یک نوع گیرنده است. برای ارتباط برقرار کردن با هم‌نوع خود خیلی تشکیلات لازم است به‌طور کلی می‌شود گفت حس دریافت کننده است.

در ادامه مهندس می‌فرمایند: «هر‌چیزی که تلخ باشد استفاده‌اش برای انسان ضرر دارد و این‌ها همه روی حساب و کتاب است.» ما اگر حس بویاییمان مثل سگ قوی بود اصلاً نمی‌توانستیم کنار هم بنشینیم، مسئله بعدی نور است؛ توسط نور است که همه‌چیز برای ما قابل رؤیت است و یکی از اضلاع مثلث حس نور است که در این جهان و یا بعد مهم است. نور خودش یک نوع انرژی است. ضلع دیگر صوت است که این مثلث جهان هستی را به‌وجود می‌آورد اگر با کسی هم صحبت شدیم و از کسی برای ما بد گفت بیایم حرف‌های آن را تحلیل کنیم ببینیم از روی چه منظور این حرف را زد؟ ما ۵ تا حس داریم؛ حس بویایی، حس شنوایی، حس لامسه، حس چشایی و حس بینایی و ۵ تا حس هم در باطن داریم. ما پنج تا حس بیرون را در خواب داریم.

در ادامه مهندس می‌فرمایند: «ما تحمل ایراد کوچک را نداریم و فوری تذکر می‌دهیم و عکس‌العمل نشان می‌دهیم وقتی به ما اشاراتی می‌شود باید دریافت کنیم.» ما چیزی را از یک مجری بخواهیم باید بتواند آن را اجرا کند برای انجام کارهای بهتر باید قدم‌هایمان را تسریع کنیم. مهندس می‌گوید: «بهترین کلام این است که آنچه داریم قدرش را بدانیم قبل از اینکه آنها را از دست بدهیم.»

مرحله بعد تفکر است باید برای انجام هر کاری تفکر داشته باشیم اگر تفکر کنیم در کارمان هیچ عیب و نقصی وجود نخواهد داشت. یکی از توصیه‌های آقای مهندس این است که برنج را با چنگال بخوریم؛ چون با چنگال برنج کمتری برمی‌داریم به‌راحتی می‌توانیم بجوییم و غذا با بزاق دهان ترکیب می‌شود و ما زودتر سیر می‌شویم. در قدرت حس هیچ مانعی وجود ندارد، می‌توانید حس را قوی و زیاد کنید چیزی که برای خالص بودن حس اهمیت دارد خواسته‌ی فرد است شخص برای خواسته‌های خود سر دوراهی قرار می‌گیرد اگر حس درست باشد راه صحیح را انتخاب می‌کنیم اگر حس تقویت شود به مطالبی می‌رسیم که در باور نمی‌گنجد. دنیا بر‌مبنای اضداد بنا شده است اگر اضداد نباشد سیستم حیات مفهوم خودش را از دست می‌دهد.

نویسنده و رابط‌خبری: همسفر افسانه رهجوی راهنما همسفر فائزه (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .