English Version
English

یافتن راه برای تزکیه نفس

یافتن راه برای تزکیه نفس

چهارمین جلسه از دورۀ نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دکتر مسعود با نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر مرضیه و استادی راهنما همسفر زهره با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد ماه 1403، رأس ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه امروز درمورد وادی چهارم است. در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خدا یعنی سلب مسئولیت از خویش. ما وقتی درمان را شروع می‌کنیم همۀ هدف ما این است که سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی باید به تکامل برسد، هر کدام از اضلاع نتواند تکاملشان را انجام بدهند چه در سفر اعتیاد چه در سفر تزکیه و پالایش ما به آن آرامش نمی‌رسیم. در وادی اول یاد گرفتیم که در هر مسئله چه‌طور تفکر کنیم. در سفر اول افکار زیاد داریم مثل‌اینکه یک جا نشستیم و می‌گوییم، ای‌کاش برویم به فلانی سر بزنیم، ای‌کاش برویم بانک و... ولی فقط ای‌کاش است و نشستیم و کاری انجام نمی‌دهیم. در وادی اول زمانی که ما یک برنامه و کاری داریم و آن را به پایان می‌رسانیم آن موقع تفکر را کامل کردیم. در وادی دوم یاد گرفتیم که هدفی داریم و بیهوده آفریده نشده‌ایم. در وادی سوم آموختیم هیچ‌کس به‌اندازه خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند فقط خودمان می‌توانیم آن انرژی خوب را با آگاهی و بینش به دست بیاوریم.

در وادی اول یاد گرفتیم که در هر مسئله چه‌طور تفکر کنیم. در سفر اول افکار زیاد داریم مثل‌اینکه یک جا نشستیم و می‌گوییم، ای‌کاش برویم به فلانی سر بزنیم، برویم بانک و... ولی فقط ای‌کاش است و نشستیم و کاری انجام نمی‌دهیم. در وادی اول زمانی که ما یک برنامه و کاری داریم و آن را به پایان می‌رسانیم آن موقع تفکر را کامل کردیم. در وادی دوم یاد گرفتیم که هدفی داریم و بیهوده آفریده نشدیم. در وادی سوم آموختیم هیچ‌کس به‌اندازه خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند فقط خودمان می‌توانیم آن انرژی خوب را با آگاهی و بینش به دست بیاوریم و این نیز در وادی چهارم به ما آموزش داده می‌شود، زمانی که غیبت و تجسس می‌کنیم اینها مربوط به صور پنهان است. در صور آشکار به جسم لطمه وارد می‌کنیم قرص‌های اعصاب و روان مصرف می‌کنیم و مصرف انواع موادها که به جسم آسیب وارد کرده‌ایم. کسی که اعتیاد دارد چگونه وادی چهارم را اجرا کند؟ وقتی ما ماشینی را اختراع می‌کنیم باید جوابگو مشتری‌ها باشیم کسانی که از آن ماشین استفاده می‌کنند باید بدانند کلاج کجاست؟ ترمز کجاست؟ موتور ماشین و میزان سرعت ماشین چه مقدار است و خیلی از چیزهای دیگر را بدانند.

خداوند نیز این‌گونه است وقتی ما را آفریده در قبال ما مسئول است. در وجود ما نعمت‌های را قرار داده و ابزارهای را به وجود آورده تا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم و مسائل خودمان را حل کنیم. بسیاری از مصرف‌کننده‌ها برای درمان اعتیاد می‌روند مشهد زیارت امام رضا با کلی از مواد مصرفی می‌روند تا درمان بشوند، هم مصرف می‌کنند هم عبادت می‌کنند و به‌جای دو رکعت چهار رکعت نماز می‌خوانند و به خداوند مسئولیت دادند که ما به‌جای دو رکعت چهار رکعت نماز خوانده‌ایم، فرد مصرف‌کننده باید بیاید و مراحل تزکیه و پالایش را طی کند و همچنین مراحل نفس اماره، لوامه و مطمئنه را طی کند. در نفس اماره خیلی از صفات زشت را ما انجام می‌دهیم و نمی‌دانیم که این عمل زشت است؛ ولی در کنگره ۶۰ به ما آموزش می‌دهند، قبلاً از غیبت کردند لذت می‌بردیم؛ ولی بعد از آموزش و دانایی دیگر لذتی نمی‌بریم، وقتی به نفس مطمئنه می‌رسیم تمام کارهای که انجام می‌دهیم ارزش است دیگر ضد ارزشی وجود ندارد. ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ: همسفر فرزانه، راهنما همسفر شیما (لژیون سوم)
عکاس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .